جک پنوماتیک چیست؟
یک پلنوم یا سیلندر توسط هوای فشرده تغذیه می شود و روند کلی حرکت در پلنوم به این صورت است که هوای فشرده از طریق ورودی پلنوم وارد شده و در پشت سیلندر جمع می شود و در نهایت باعث می شود صفحه تحت فشار خود حرکت کند. محور متصل است.

سیلندرهای پنوماتیکی یا پنوماتیکی، محرک های پنوماتیکی هستند که برای انتقال و انتقال نیروی خطی استفاده می شوند. پارامترهای مهم برای انتخاب دریچه ریوی طول ضربه و قطر پیستون فک است. لازم به یادآوری است که فاصله بین نقطه شروع و نقطه پایانی که توسط میله پیستون یا سرسیلندر طی می شود، طول کورس نامیده می شود و بر حسب میلی متر اندازه گیری می شود. به طور کلی، طول سکته مغزی دریچه ریوی بسته به طراحی از 1 تا 2000 میلی متر متغیر است.

 

 

البته بسته به نیاز بازار و فک های مورد استفاده در تجهیزات و صنایع، اکثر فک ها طبق دوره های استاندارد ساخته می شوند، اما در صورت نیاز امکان تغییر سایز کورس وجود دارد. هرچه قطر پیستون بزرگتر و کورس بیشتر باشد، هوای بیشتری مصرف می کند و در نتیجه استفاده از آن موجه نیست.اگر میزان انحراف زیاد باشد، از میله های پیستون با قطر بزرگتر برای جلوگیری از خطر خمش استفاده می شود.


انواع جک پنوماتیک
فلپ های ریوی در دسته محرک های خطی ریه شکل قرار می گیرند و این محرک های خطی به دو گروه زیر تقسیم می شوند:

سیلندرهای یکبار مصرف یا یک طرفه
سیلندر دو رو یا دو رو
در زیر توضیح مختصری در مورد هر دو نوع سیلندر ارائه می دهیم.

جک پنوماتیک
همانطور که از نام این استوانه ها پیداست، می توانند در یک جهت حرکت کنند. به این ترتیب هوای فشرده در یک جهت وارد شده و پیستون را به حرکت در می آورد. هنگامی که جریان هوا به سیلندر قطع می شود، هوای داخل سیلندر با بازگشت پیستون و میله پیستون به فنر باز می گردد و جک به حالت اولیه خود باز می گردد. به طور معمول، طول سکته مغزی چنین سیلندرهایی با فنر تا 100 میلی متر محدود می شود.

معیارهای عمومی برای پجک پنوماتیک یک طرفه
مجموعه ای از معیارهای کلی برای پنومونی یک طرفه:

مصرف هوا فقط زمانی است که جک در حال حرکت است.
حتی زمانی که فشار هوا متوقف می شود، جک سمت راست ثابت می ماند.به دلیل طول محدود فنر، خروجی سیلندر محدود است.
مقاومت فنر نیروی رو به جلو را 10 درصد کاهش می دهد.
استفاده از جک پنوماتیک یک طرفه

کاربردهای صنعتی سیلندرها در این گروه اغلب شامل چین دادن یا فشار دادن، ساختن گیره های ریه یا جدا کردن قطعات از قالب است.

پنومونی دو طرفه یا دو طرفه
نام این سیلندرها نحوه عملکرد آنها را به شما می گوید، یعنی هم در رفت و برگشت و هم در رفت و برگشت میله پیستون می توانند کار کنند، با این تفاوت که همانطور که در بالا ذکر شد، تفاوت این سیلندرها با سیلندرهای تک کاره در این است که برگشت پیستون فنر رفت و برگشتی نیست، همان هوای فشرده یک عمل رفت و برگشتی ایجاد می کند.

در برخی موارد، یک سیلندر دوطرفه دارای میله یا میله پیستون دو طرفه است، به این معنی که میله یا میله پیستون از دو طرف سیلندر بیرون زده و بنابراین می تواند از هر دو طرف کار کند. میله پیستون سیلندر دو طرفه یا سیلندر دو طرفه نکته مهم این است که دو طرف پیستون مسطح است، بنابراین نیرو در هر دو جهت (موقعیت پیشروی و موقعیت برگشت) پیستون برابر است.در میله پیستون و دو سیلندر نیروی رفت و برگشتی برابر نیست زیرا میله پیستون متصل به پیستون بخشی از سطح فشار گیرنده هوای فشرده را حذف می کند.
عملکرد این سیلندرها به این صورت است که هوای فشرده از طریق ورودی پلنوم دو طرفه وارد می شود و باعث حرکت پیستون و خروج میله پیستون تا قطع جریان هوای فشرده می شود. از طریق سوپاپ، هوای فشرده در سیلندر آزاد می شود، در حالی که هوای فشرده از طریق شیار در پوشش بالایی سیلندر وارد شده و به موقعیت اولیه پیستون و شفت سیلندر باز می گردد.

 

معیارهای عمومی برای جک پنوماتیک دو طرفه
با توجه به اینکه یک رابط دو جهته دارای دو مسیر ورودی و خروجی است. آنها مجموعه ای از مشخصات کلی زیر را دارند:

هر دو طرف پوشش داده شده است.
آنها ساختمان بسیار ساده ای دارند.
با ترکیب این دو فک می توانیم محور را در چند نقطه محلی متوقف کنیم.
جک ها بسته به کاربرد آنها در سیستم ریوی انواع مختلفی دارند که برخی از آنها عبارتند از:

پنومونی چهارگانه
پنومونی قلمی
پنومونی جانبی (فشرده)
پنومونی رادیکال (غیر شوک)
کتاب پنومونی
البته علاوه بر تعداد و تنوع پنومونیت، توجه به این نکته ضروری است که بیشترین گروه مورد استفاده مربوط به انبرها است که عمدتاً انواع چهار پین و مدادی است.