تولید محتوا

۳۷ مطلب در خرداد ۱۴۰۱ ثبت شده است

بلبرینگ چیست؟

بلبرینگ یک نام آشنا است که احتمالا از نزدیک دیده اید. در این مقاله قصد داریم به معرفی انواع بلبرینگ و کاربردهای آنها بپردازیم.

 

بلبرینگ چیست؟

بلبرینگ یا بلبرینگ به معنای بلبرینگ یکی از انواع رولربرینگ تماسی است که به آن بلبرینگ نیز می گویند. بلبرینگ ها دارای گوی های گرد هستند و یاتاقان ها معمولاً در ابزارها و ماشین های مختلفی استفاده می شوند که برای کاهش اصطکاک می چرخند و می چرخند. وظیفه اصلی یاتاقان ها تحمل مقدار بارهای وارد شده به محورهای دوار است.

 

کاربرد بلبرینگ در مکانیک و صنعت بسیار گسترده است.

بلبرینگ ها می توانند ترکیبی از بارها (بارهای شعاعی و بارهای محوری) را تا حد کمی تحمل کنند و اگر مقدار بار سنگین باشد، بلبرینگ تغییر شکل داده و خرد می شود. در نتیجه استفاده از آن برای بارهای سنگین گزینه مناسبی نیست.

 

 

 

سابقه تاری

استفاده از بلبرینگ در قالب المان های چوبی موضوعی است که قدمت آن به حرکت اجسام در دوران باستان باز می گردد و اختراع چرخ ها به آن زمان باز می گردد.

انسان کشف کرده است که چرخش اجسام بسیار ساده تر و راحت تر از مالیدن (سر خوردن یا سر خوردن) آنها روی یکدیگر است. در این زمان بود که بلبرینگ اختراع شد. برای مثال چرخ های دوچرخه را در نظر بگیرید. اگر به جای بلبرینگ و توپ چیز دیگری قرار دهیم، به دلیل اصطکاک زیاد در جهت مخالف چرخ، حرکت چرخ ها و دوچرخه دشوار می شود. غلت زدن دو سطح بسیار راحت تر از لغزش روی یکدیگر خواهد بود.

بلبرینگ برای اولین بار توسط جان هریسون در دهه 1740 برای ساعت H3 اختراع شد و فرآیند ساخت بلبرینگ تا به امروز ادامه یافت، زمانی که بلبرینگ به صورت صنعتی و به شکل فعلی تولید شد.

 

اجزای بلبرینگ

بلبرینگ ها از اجزای مختلفی تشکیل شده اند:

توپ
داخل مسیر
خارج از مسابقه

لوله های داخلی و خارجی وظیفه نگه داشتن گلوله ها را بین خود دارند.

در حالت عادی یکی از میله ها به قسمت دوار و متحرک شفت متصل می شود و با حرکت چرخشی خود شروع به حرکت می کند. لوله دیگر نیز ثابت شد، به طوری که گلوله ها بین قوطی های داخلی و بیرونی غلتیدند. قوطی متحرک مقدار شارژ را از طریق عدل ها به قوطی ثابت منتقل می کند.

سطح تماس گلوله ها با بدنه داخلی و خارجی کوچک است و با حرکت محور گلوله ها نیز غلت می خورند. این امر باعث ایجاد یک حرکت صاف، یکنواخت و کم اصطکاک در قسمت دوار می شود که بدون حضور گلوله، میزان اصطکاک حرکت محور بر روی سطح دیگر به راحتی امکان پذیر نبود و اصطکاک زیادی ایجاد می کرد.

اگرچه بلبرینگ ها به دلیل سطح تماس کوچکتر گلوله ها، بار کمتری نسبت به سایر بلبرینگ ها حمل می کنند، اما می توانند بخشی از لنگ را بپوشانند.

 

بلبرینگ چگونه کار می کند؟

فشار از سمتی به سمت دیگر حرکت می کند. این تکانه در بلبرینگ از لایه بیرونی به کره ها و سپس از کره ها به لایه داخلی منتقل می شود.

چون کره ها کروی هستند نقطه تماس کمی با پوسته های داخلی و خارجی دارند و همین نقطه تماس کوچک باعث حرکت نرم در آنها می شود. نقطه تماس کوچک باعث تغییر شکل توپ و در نهایت شکستن آن در صورت زیاد شدن فشار روی توپ ها می شود. البته برای رفع این مشکل می توان از رولبرینگ یا رولبرینگ مخروطی استفاده کرد.

بلبرینگ های محوری نوعی از بلبرینگ هستند که قادر به حمل بارهای محوری سنگین نیستند و برای سرعت های پایین طراحی شده اند.استفاده از این نوع بلبرینگ روی میزهای گردان معمول است.

 

 بلبرینگ ها از چه آلیاژهایی ساخته می شوند؟

برای داشتن قابلیت سخت کاری تا هسته قطعه، بلبرینگ، حلقه ها و اجزای نورد معمولاً از فولادهای خامه ای ساخته می شوند و در مواردی از فولادهای سخت شده استفاده می شود.

اگرچه سازندگان بلبرینگ و غلتک جزئیات دقیق آلیاژ فولاد مورد استفاده در محصولات خود را فاش نمی‌کنند، دو آلیاژ متداول در تولید بلبرینگ AISI 420 و AISI 52100 هستند.

بسته به نوع ماده و نوع بلبرینگ از آلیاژ خاصی در ساخت آن استفاده می شود. به عنوان مثال، بلبرینگهای بزرگ مانند بلبرینگهای بشکه ای بزرگ، از فولادهای کمموت و سکوریت شده با مقاومت بالا ساخته می شوند و از فولادهای با استحکام بالا در بلبرینگ های مخصوص ساخته می شوند که فشار و حرارت زیادی را تحمل می کنند و نباید در معرض زنگ زدگی قرار گیرند. . . فولادهای داغ یا ضد زنگ با پلاستیک، سرامیک یا سایر مواد خاص استفاده می شود.

بسته به کاربرد خاص، قفس ها یا بلبرینگ های بلبرینگ (بلبرینگ و بلبرینگ ها) نیز از مواد خاصی ساخته می شوند. به عنوان مثال معمولاً با فشار دادن ورق ها از ورق فلز ساخته می شوند. البته گاهی می توان از ورق های برنجی نیز استفاده کرد. برای ساخت قفسه های یکپارچه از پلاستیک، برنج، آلیاژهای سبک با فولاد و در برخی موارد آهن یا رزین فنولیک با لایه هایی از الیاف پنبه نیز استفاده می شود.

 

 

انواع بلبرینگ

  • شیارهای عمیق بلبرینگ
  • تماس زاویه ای بلبرینگ
  • آپارتمان گرد بلبرینگ
  • تنظیم خودکار بلبرینگ

 

اصول استفاده بلبرینگ

استفاده از بلبرینگ بهترین راه برای چرخش، کاهش اصطکاک و ایجاد حرکت صاف است. به عنوان مثال، برای چرخاندن چرخ های خودرو در صورت عدم وجود بلبرینگ، باید فلز اطراف چرخ را با قدرت چرخاند تا خودرو حرکت دهد.در غیاب بلبرینگ، قطعات بسیار سریعتر فرسوده می شوند و حداکثر سرعت وسایل نقلیه و تجهیزات بسیار پایین خواهد بود. جابجایی تجهیزات سنگین با استفاده از بلبرینگ بسیار آسان تر است و اصطکاک و سایش را کاهش می دهد.

 

نیاز به خرید بلبرینگ

با توجه به موارد فوق، می توانید نیاز به استفاده از بلبرینگ را درک کنید.

استفاده از بلبرینگ وابسته به شرایط و مکان نیست و ما توسط ابزارها و ماشین هایی احاطه شده ایم که بلبرینگ جزء ثابت آنهاست. اگر به اطراف خود نگاه کنید، از کشوهای یک کمد تا حرکت ماشینتان، نیاز به بلبرینگ احساس می شود و نیاز به این قطعه را بهتر می توان درک کرد.

قیمت بلبرینگ به عوامل متعددی بستگی دارد و برای خرید بلبرینگ فاکتورهای مختلفی را باید در نظر گرفت که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

در گام اول برند سازنده این محصول است. یکی از برندهای مطرح دنیا که محصولات باکیفیتی نیز تولید می کند، شرکت skf سوئدی است. بلبرینگ skf به دلیل دوام و عملکرد طولانی مدت خود شناخته شده است و بسیاری ترجیح می دهند این محصول انتخاب نهایی آنها برای خرید باشد.
بعد از برند، نوع بلبرینگ و جنس آن مهم است. به عنوان مثال، سرامیک بلبرینگ برای استفاده در برنامه های پرسرعت مناسب است و برای مدل های کشوی ساده و مسطح استفاده می شود.
ایمنی فروشنده کالا موضوعی است که این روزها اهمیت زیادی دارد. بازار مملو از محصولات تقلبی است و امکان فروش محصولات غیر اصل به جای اصل زیاد است. بنابراین خرید کالای مورد نظر در مراکز مورد اعتماد راحت است. گروه صنعتی پارس خورشید در زمینه فروش بلبرینگ فعالیت می‌کند.

 

برنامه های کاربردی بلبرینگ

  • بلبرینگ در صنعت خودرو

خودروسازی یکی از بزرگترین و مهمترین صنایع دنیاست و استفاده از بلبرینگ در این صنعت بسیار کاربردی است.استفاده از بلبرینگ کارکردهای متفاوتی در صنعت خودرو دارد که از مهمترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

موتور
چرخ ماشین
 سایر قطعات چرخشی

 کاربرد بلبرینگ در صنعت فولاد

یکی دیگر از صنایع بزرگ و تاثیرگذار در دنیا، صنعت فولاد است.

امروز به هر کجا که نگاه کنید، موج احساسات حمایت گرایانه در جریان است.

این موتورها و ابزارها برای عملکرد و عملکرد مناسب نیاز به استفاده از انواع مختلف بلبرینگ دارند.

  • کاربرد بلبرینگ در صنعت کشاورزی

یکی دیگر از صنایع مهم دنیا، صنعت کشاورزی است.

ابزار و ماشین آلات زیادی در این صنعت استفاده می شود که به نوبه خود از بلبرینگ به روش های مختلف استفاده می کنند.

برای مثال

ترکیب کردن
کاشت و دروگر
موتورهای پمپ آب

  • کاربرد بلبرینگ در صنعت هوافضا

در صنعت فضایی که یکی از دقیق ترین و حساس ترین صنایع دنیاست، استفاده از بلبرینگ بسیار رایج است.

در این صنعت بسیار حساس از ابزارآلات و تاسیسات بسیار مهم و بسیار حساس استفاده می شود که در صورت عدم استفاده از بلبرینگ مناسب در هیچ کدام خسارات و هزینه های جبران ناپذیری را به همراه خواهد داشت.

 

در پایان

استفاده از بلبرینگ و کاربردهای آن به اینجا ختم نمی شود و استفاده از آن در صنایع مختلف مانند: صنایع بسته بندی مواد غذایی، صنایع چاپ و ماشین آلات، صنعت حمل و نقل و صنایع وابسته، تولید انواع موتور به ویژه موتورهای الکتریکی و همچنین صنایع نظامی بزرگ و حساس به طور گسترده استفاده می شود.

استفاده از بلبرینگ اساسی است و می توان گفت بدون استفاده از بلبرینگ بسیاری از صنایع با مشکلات جدی و هزینه های جبران ناپذیر مواجه خواهند شد. جهت استعلام قیمت بلبرینگ و یا خرید بلبرینگ با شماره 02191034000 تماس حاصل نمایید تا کارشناسان پارس خورشید شما را در این مسیر همراهی کنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نازیلا حسینی

تجهیزات برق صنعتی

تجهیزات برق صنعتی

همین حالا خواندن را متوقف کنید، نگاهی به دور و اطرافتان بیندازید...چند وسیله کاربردی در قاب نگاهتان جای می‌گیرد که با برق کار می‌کنند؟ بهتر است بگوییم بیایید برق را از زندگی حذف کنیم. چه می‌ماند؟ آیا دیگر تاب زندگی بدون برق را داریم؟ حالا کمی دقیق‌تر نگاه کنیم، هر کدام از این وسایل از چندین قطعه صنعتی ساده و پیچیده تشکیل شده‌اند. قطعاتی که به تجهیزات برق صنعتی معروفند. با آنها آشنایی دارید؟ اگر نیاز به خرید داشته باشید، اطلاعات عمیق و به‌روزی دارید که در تصمیم‌گیری کمکتان کنند؟ در این مقاله سعی می‌کنیم با بعضی از این کالاها بیشتر آشنا شویم.

 

 

اما قبل از آن باید بدانیم برق صنعتی چیست؟

برق صنعتی چیست؟

برق صنعتی یعنی برقی که در صنعت کاربرد دارد یا به معنی علم و تخصصی است که به کاربرد برق در صنعت می‌پردازد. اما این تعریف کامل نیست و نمی‌تواند همیشه درست باشد. گاهی اوقات برق ساختمان و حتی اتوماسیون را می‌بینیم که در آن برق صنعتی و تجهیزات آن بکار رفته است یا آسانسورها که در آن درایوها و موتورهای الکتریکی استفاده می‌شود که اینها در تعریف فعلی نمی‌گنجند. پس بهتر است با نگاهی جامع‌تر و البته خلاصه‌ و دقیق‌تر برق صنعتی را اینگونه تعریف کنیم:

کنترل برق سه فازی که وارد یک کارخانه یا کارگاه می‌شود و وظیفه آن روشن و خاموش کردن تجهیزات و تأمین توان مورد نیاز آنها است.

به زبانی ساده‌تر؛ برق صنعتی یک عبارت دو کلمه‌ای است که بسیاری از زمینه‌های فعالیت برقیِ صنعتی و رشته‌های مختلف دانشگاهی را شامل می‌شود. ملزومات تئوری برق، مهمترین مفاهیم اساسی و موضوعات پیشرفته مربوط به این حوزه هستند. برق صنعتی مباحث بنیادی مانند نمادهای برقی و نقشه‌ها، جریان، ولتاژ، مقاومت و قدرت را تعریف می‌کند و در پی آن قوانینی مثل ولتاژ ، اهم ورا توصیف میکند.

موضوعات دیگری همچون؛ ماشین‌های چرخشی، کنترل موتور، ترانسفورماتورها، درایوهای الکترونیکی و PLC و همچنین اطلاعات عملی در مورد برنامه‌های کلیدی در دنیای واقعی نظریه ‌ای برقی مانند نصب، تعمیر و نگهداری و عیب‌یابی، انواع قطعات و تجهیزات مانند لوازم اتوماسیون، پنوماتیک و ابزار دقیق زیرمجموعه برق صنعتی هستند.

 

چرا برق صنعتی؟ یا کاربردهای آن

بیشترین استفاده از برق در صنعت و کارخانه‌ها برای جایگزینی سوختهای فسیلی مانند ذغال سنگ، گاز و بطور کلی POWER FOSSIL است. پس از کشف پدیده برق یا الکتریسیته در قرن ۱۸، اکنون تصور جهان بدون برق غیرممکن شده است. برق در هر حوزه زندگی بشر به یک بخش اساسی تبدیل شده است. به خصوص در زمینه صنعت و تولید! رشد گسترده اقتصادی که در سراسر جهان شاهد آن بوده ایم منجر به افزایش شدید تقاضا برای برق در چند دهه گذشته شده است. در واقع این رشد گسترده اقتصادی را مدیون استفاده از برق در صنعت و برای تولید هستیم. براساس گزارش بین المللی (Energy Outlook 2016) که توسط اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده (EIA) منتشر شده است، پیشبینی می شود تولید خالص برق جهان تا سال ۲۰۴۰ نیز ۶۹٪ افزایش یابد. این میزان در حال حاضر ۲۱٫۶ تریلیون کیلو وات ساعت (kWh) در سال ۲۰۱۲ تخمین زده شده است. به همین نسبت نیز تقاضا برای استفاده از برق صنعتی افزایش خواهد یافت. هر چند که همواره سعی بر این است تا با استفاده از کاهندهها و دیگر تجهیزات پیشرفته روند استفاده از برق و همچنین تلفات آن در کارخانجات صنعتی کاهش یابد. بر این اساس به مرور افزایش تقاضا منجر به اختراع بسیاری از منابع جدید تولید برق شده است. علاوه بر این، آسیب های زیست محیطی ناشی از نیروگاه های ذغال سنگ، محرک اصلی اختراع منابع جدید برای تولید برق بوده است. در حال حاضر، برق از طیف گستردهای از منابع، از جمله باد، خورشید، هستهای وتولید می شود. با این حال، زغال سنگ همچنان منبع اصلی تولید برق است، اگرچه که به مرور با گاز طبیعی، تجدید پذیر و انرژی هستهای جایگزین میشود.

 

انواع کالاهای برق صنعتی

تجهیزات و کالاهای برق صنعتی انواع مختلفی دارند و از تنوع گسترده‌ای برخوردارند. به طورکلی می‌توانیم انواع پرکاربرد آنها را در یکی از دسته‌های زیر جای دهیم:

 

  • کنترل صنعتی
  • اتوماسیون صنعتی
  • ابزار دقیق یا Instrumentation
  • پنوماتیک
  • هیدرولیک
  • حرارتی
  • ترموکوپل
  • سیم و کابل
  • انواع سنسورها
  • و .....

 

البته که تقسیم‌بندی دقیق تجهیزات برق صنعتی راحت نیست، این دسته‌ها بسیار به هم نزدیک هستند و تشابهات زیادی دارند، هر کدامشان هم دارای زیر گروه‌ها و قطعات دیگری هستند. دسته‌بندی کلی‌تری وجود دارد که شناخت تجهیزات برق صنعتی را برایمان راحت‌تر می‌کند:

  • تجهیزات برق صنعتی فشار ضعیف
  • تجهیزات برق صنعتی فشار متوسط
  • تجهیزات برق صنعتی فشار کم


 

چه تفاوتی بین کالاهای برق معمولی و تجهیزات برق صنعتی وجود دارد؟

تقریبا می‌توان گفت هر وسیله برقی خانگی، همتای صنعتی نیز دارد. برای مثال سنسورهای حساس به دما در منازل کاربرد دارند اما همین سنسورها برای فضایی مانند کارخانه، هتل‌ها ادارات هم به صورت صنعتی تولید می‌شوند.

 

حالا که تقریبا شناخت کلی از کالاهای برق صنعتی پیدا کردیم، نوبت آن است که به فکر خرید باشیم. ممکن است برای تجهیز یک ساختمان یا بنای صنعتی نیاز به تجهیزات برق صنعتی داشته باشیم و یا در شرکتی که چنین خدماتی ارائه می‌دهد مشغول به کار باشیم. در هر صورتاگر به عنوان متخصص در زمینه برق صنعتی فعالیت می‌کنیم و مسئولیت خرید کالای ایمن و با کیفیت بر عهده ماست بهتر است با تامین‌کننده‌های موفق این کالاها آشنایی داشته باشیم. گروه صنعتی پارس‌خورشید یکی از این شرکت‌هاست.

 

گروه صنعتی پارس‌خورشید تامین‌کننده و واردکننده انواع کالاهای برق صنعتی

گروه صنعتی پارس‌خورشید در اولین روز از آخرین ماه پاییز ۱۳۹۳ تاسیس شده است، در چنین روزی اعضای این گروه به عنوان یک تیم کارآمد دور هم گرد آمده‌اند، تا پارس‌خورشید را به عنوان مرکزی موفق و قابل اعتماد در زمینه‌ تامین مواد اولیه و تجهیزات صنعتی، بین صنایع فولاد، لاستیک‌سازی و ... تبدیل کنند.
دغدغه‌ پارس‌خورشید، بهبود کیفیت محصولات تولیدی صنعتی از طریق ارائه مواد اولیه و تجهیزات با کیفیت و مطابق با استانداردهای روز جهانی است.

 

چرا باید پارس‌خورشید را برای تامین تجهیزات برق صنعتی انتخاب کنیم؟

پارس‌خورشید، سبد تجهیزات برق صنعتی خود را از طریق بهترین و کارآمدترین شرکت‌های تولیدکننده این کالاها در سراسر جهان تکمیل می‌کند. قیمت کالاها همیشه در بهینه‌ترین حالت ممکن قرار دارد و بسته‌بندی و نحوه ارسال به‌نحوی است که مشتری در سریع‌ترین زمان ممکن کالا را به سلامت و راحتی تحویل بگیرد.

کیفیت و امنیت تجهیزات برق صنعتی پارس‌خورشید از ابتدایی‌ترین استانداردهایی است که در این زمینه ضمانت می‌شود. پارس‌خورشید رابطه‌ای دوسوه با مشتریان برقرار می‌کند و با هدفی والاتر از فروش، به کمک متخصصان و مشاوران فنی خود، راهنمایی‌های لازم را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد تا آنها با توحه به شرایط پروژه، امکانات، نیازها و بودجه‌ای که در نظر دارند بهترین انتخاب ممکن را داشته باشند.

 

لیست تجهیزات برق صنعتی در پارس‌خورشید

پارس‌خورشید در زیرمجموعه ابزارآلاتی که امکان تامین و واردات آنها را از برترین برندهای جهان دارد، تامین تجهیزات برق صنعتی را به صورت تخصصی دنبال می‌کند. محصولات این بخش از گستره متنوعی برخوردارند.

  • کابل‌ها
    • کابل نسوز
    • کابل فشار قوی
    • کابل فرمان
  • سیم‌ها
    • سیم فشار قوی
    • سیم فشار ضعیف
    • سیم و کابل مسی
    • سیم و کابل آلومینیومی
  • تجهیزات ارتینگ
  • انواع کابل شو مسی و آلومینیومی
  • انواع سرکابل
  • سی ریل
  • قرقره ریلی
  • ضربه‌گیر جرثقیل
  • کابل جمع‌کن
  • تریستور
  • خازن
  • فیوز
  • چراغ‌قوه و پروژکتور
  • اینورتر
    • اینورتر LS IS7
    • اینورتر LS M100
    • اینورتر LS IV5
    • اینورتر LS H100
    • اینورتر LS IP5A
    • اینورتر LS S100
    • اینورتر LS IG5A
    • اینورتر LS IC5
    • اینورتر LS IE5
  • سافت‌استارتر
    • سافت استارتر Siemens
    • سافت استارتر Schneider
    • سافت استارتر Santerno
    • سافت استارتر ABB (در دو نوع آنالوگ و دیجیتال انواع:ABB PSTX-ABB PSE-ABB PSR-ABB PSTB)
  • انواع فرستنده و گیرنده جرثقیل به همراه لوازم جانبی
  • انواع ترانسفورماتور و متعلقات
  • تجهیزات ابزار دقیق یا Instrumentation (انواع فلومتر، فلومتر مغناطیسی، ترانسمیتر ها، گیج فشار روغنی و خشک، گیج ها)

ابزار دقیق پایه کنترل پروسه‌های صنعتی است. در پروسه‌های صنعتی تعداد زیادی از متغیرها مانند دما، فلو، فشار، سطح مایع و باید به صورت پیوسته اندازه‌گیری و کنترل شوند که وظیفه اندازه‌گیری این متغیرها بر عهده سنسورها قرار دارد. اغلب طراحان پروسه‌های صنعتی انتظاراتی مانند عملکرد ایمن پلانت و نرخ تولید بالا دارند که برای رسیدن به این امر نیاز است که با استفاده از سنسورها و عملگرهای مناسب پروسه به بهینه‌ترین شکل ممکن تحت کنترل دربیاید.

  • انواع کلید مینیاتوری و کلیدهای حرارتی و کنتاکتور
  •  انواع درایو
     

درباره بسیاری از این کالاهای برق صنعتی، پیشتر در بلاگ پارس‌خورشید مقالات مفصلی منتشر کرده‌ایم. اگر علاقمند هستید که بیشتر بدانید سری به بخش مقالات بلاگ بزنید. اگر هم تمایل دارید مستقیما و به صورت سفارشی درباره هر کدام از کالاهای برق صنعت بدانید، کافی است با همکاران بخش مشاوره فنی پارس‌خورشید تماس بگیرید.

۰۲۱۹۱۰۳۴۰۰۰

 

 

پیشنهاد می‌کنم أنواع محصولات پارس‌خورشید در بخش مربوط به خودشان قید شوند و به صفحه محصول مورد نظر لینک داده شوند.

 
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نازیلا حسینی

تریستور چیست؟

در این مقابه به بررسی کامل تریستور می‌پردازیم و به سوال "تریستور چیست؟" پاسخ می‌دهیم.

 

 

تریستور چیست؟ 

این جزء (تریستور) به عنوان کلید استفاده می شود. کلیدی که حرکت مکانیکی ندارد بنابراین عمر طولانی تری دارد.

تریستور دارای سه سه پایه به نام های (آند a)، (کاتد k) و (دروازه g) است.

پایه های آند و  کاتد در واقع دو سر یک کلید هستند و پین گیت به عنوان یک کلید کلید عمل می کند و جریان الکتریکی را قطع می کند. تریستور فقط از یک طرف می تواند الکتریسیته را هدایت کند. یعنی آند باید همیشه در سمت مثبت و کاتد در سمت منفی باشد.

لازم به ذکر است که در صورت استفاده از تریستور در ولتاژ AC فقط نیم سیکل را پشت سر می گذارد. این قطعه در واقع کلیدی است که دقیقاً مانند یک کلید معمولی در جریان های DC کار می کند و مانند یک کلید معمولی در جریان های AC عمل نمی کند. در ادامه انواع تریستور را بررسی میکنیم و همچنین کاربرد تریستور را با هم مشاهده خواهیم کرد.

 

نحوه عملکرد تریستور:

اگر یک لحظه پایه گیت را با مقاومت به پایه آند وصل کنیم، تریستور مانند یک کلید بسته عمل می کند (روشن می شود) و پس از جدا کردن پایه گیت از مقاومت طرف دیگر آند، تریستور به کار خود ادامه می دهد. مطمئن.

تریستور یک قطعه P-N-P-N چهار لایه است که طبق تصویر دارای پایه سومی به نام گیت است. تریستور؟؟؟؟ W، ??? معمولاً یک برش سیلیکونی با قطر 30 میلی متر و ضخامت ??? هوم

تریستور در این مورد می تواند به عنوان یک اتصال سری از سه دیود در نظر گرفته شود که از هدایت جریان در هر دو جهت جلوگیری می کند. مشخصه معکوس این است که حالت کاتد مثبت است، فقط تا زمانی که ولتاژ اعمال شده از ولتاژ شکست اتصال کنترل مرکزی تجاوز کند، جریان نشتی را عبور می دهد. ولتاژ شکست رو به جلو و معکوس از نظر بزرگی برابر است.
این جزء (تریستور) به عنوان کلید استفاده می شود.کلیدی که حرکت مکانیکی ندارد بنابراین عمر طولانی تری دارد.

 

تریستور دارای سه سه پایه به نام های (آند a)، (کاتد k) و (دروازه g) است.

پایه های آند و کاتد در واقع دو سر یک کلید هستند و پین گیت به عنوان یک کلید کلید عمل می کند و جریان الکتریکی را قطع می کند. تریستور فقط از یک طرف می تواند الکتریسیته را هدایت کند. یعنی آند باید همیشه در سمت مثبت و کاتد در سمت منفی باشد.

لازم به ذکر است که در صورت استفاده از تریستور در ولتاژ AC فقط نیم سیکل را پشت سر می گذارد. این قطعه در واقع کلیدی است که دقیقاً مانند یک کلید معمولی در جریان های DC کار می کند و مانند یک کلید معمولی در جریان های AC عمل نمی کند.

تریستور

از آنجا که تقریباً تمام ولتاژها در محل اتصال آند P-N در انسداد معکوس ظاهر می شوند، اتصال P-N کاتد با ولتاژی حدود ??V شکسته می شود. هنگامی که خطا در جهت رو به جلو رخ می دهد، جریان در لایه مرکزی P توسط الکترون های کاتد خنثی می شود و جزء به عنوان یک دیود رسانا با دو پیوند با افت ولتاژ رو به جلو دو برابر دیود عمل می کند.برای اینکه تریستور ادامه یابد و به همین شکل باقی بماند، جریان آند باید به سطح جریان تثبیت کننده برسد و از جریان نگهدارنده کمتر نباشد. معمولاً یک جریان نگهدارنده است، اما هر دو جریان نگهدارنده را کاهش ندهید. جریان تثبیت کننده معمولاً دو برابر جریان نگهدارنده است، اما هر دو جریان کوچک و کمتر از یک درصد از میزان بار کامل هستند.

 

مشخصه سوگیری معکوس تریستور:

مشخصه معکوس این است که حالت کاتد مثبت است، فقط تا زمانی که ولتاژ اعمال شده از ولتاژ شکست اتصال کنترل مرکزی تجاوز کند، جریان نشتی را عبور می دهد. ولتاژ شکست رو به جلو و معکوس از نظر بزرگی برابر است. از آنجایی که در حالت مسدود کردن معکوس تقریباً تمام ولتاژ در اتصال آند P-N ظاهر می شود، اتصال کاتد P-N با ولتاژی حدود ??V‌ قطع می شود. هنگامی که خطا در جهت رو به جلو رخ می دهد، جریان در لایه مرکزی P توسط الکترون های کاتد خنثی می شود و قطعه به عنوان یک دیود رسانا با دو پیوند با افت ولتاژ رو به جلو دو برابر دیود عمل می کند.
برای اینکه تریستور ادامه یابد و به همین شکل باقی بماند، جریان آند باید به سطح جریان تثبیت کننده برسد و از جریان نگهدارنده کمتر نباشد.

جریان تثبیت کننده معمولاً دو برابر جریان نگهدارنده است، اما هر دو جریان کوچک و کمتر از یک درصد از میزان بار کامل هستند.

 

ویژگی های خوب این کالا عبارتند از:

سرعت سوئیچینگ بالا، تلفات توان کم، افت ولتاژ کم در حین رانندگی و امپدانس ورودی بالا.

 

جهت دریافت مشاوره رایگان، استعلام قیمت تریستور و یا خرید تریستور با شماره 02191034000 تماس بگیرید.

 

 ماربل شیت

 

بیشتر بخوانید:

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نازیلا حسینی

درایوهای صنعتی

در ادامه بررسی کالاهای برق صنعتی اینبار در این مقاله سعی داریم به بررسی درایوهای صنعتی بپردازیم.

 

 

درایو صنعتی چیست و چه کاربردی دارد؟

درایو صنعتی یکی از دسته بندی های اصلی در راه اندازی الکتروموتور سه فاز است و با درایو صنعتی که گاهی به نام اینورتر یا کنترل سرعت موتور الکتریکی شناخته می شود، می توان موتور الکتریکی را کنترل کرد و در ماشین حساب ما به این موضوع می پردازیم. که بخشی از برق صنعتی است. در ادامه به بررسی انواع درایو صنعتی و همچنین کاربرد درایو صنعتی میپردازیم.


کاربرد درایو صنعتی چیست؟

کار یک واریاتور صنعتی به این صورت است که برای شروع فاز الکتروموتور به جز قطع و وصل معمولی، در یک سری موارد نیاز داریم که الکتروموتور با سرعت کمتر یا بیشتر بچرخد یا به صورت یک مدار ستاره مثلثی شکل که آهسته شروع می شود ما می توانیم از یک واحد صنعتی استفاده کنیم که همین کار را خیلی بهتر انجام می دهد.

در درایو، علاوه بر شروع نرم، استاپ را می توان به آرامی نیز انجام داد. درایوها می توانند موتور را به صورت روان و کاملاً کنترل شده روشن و خاموش کنند. زمان روشن و خاموش شدن را می توان با دقت تنظیم کرد ترمینال جداگانه ای برای گردش به چپ یا راست وجود دارد که کار ما را آسان می کند.


تفاوت بین اینورتر و درایو چیست؟

یک درایو صنعتی از چندین جزء تشکیل شده است که در ابتدا برق ورودی که برق متناوب است از طریق یکسو کننده یا یکسو کننده به برق DC تبدیل می شود. اینجاست که هر پارامتری که تغییر می‌دهیم روی این ولتاژ اعمال می‌شود، یعنی ولتاژ DC (لازم به ذکر است که غیر از این دو قسمت دیگر یعنی مبدل و اینورتر نیز دارد) و از طریق اینورتر به ولتاژ متناوب تبدیل می‌شود. در واقع اینورتر بخشی از یک درایو است.

 

خروجی یک درایو صنعتی چقدر می تواند باشد؟

پمپ آب - پنکه - نوار نقاله - آسانسور - جرثقیل

معمولاً به دستگاهی متصل است که در هنگام بوت نباید به آن ضربه بزنیم. مثال خوب آسانسوری است که همه ما از آسانسور استفاده کرده ایم، اگر در حرکت آسانسور دقت شود، سرعت کنترل شده و کندی داریم و سپس به سرعت عادی خود می رسد و قبل از توقف سرعت کاهش می یابد تا در نهایت توقف کند.این کار توسط یک درایو صنعتی انجام می شود.

 

کاربردهای درایو صنعتی:

  • عمر دستگاه را افزایش دهید
  • کاهش جریان راه اندازی گرفته شده از شبکه (جریان راه اندازی کمتر از 10 درصد جریان نامی)
  • کاهش مصرف انرژی
  • کاهش تنش های مکانیکی (به دلیل شروع نرم) که باعث کاهش هزینه های نگهداری می شود
  • امکانات نرم افزاری برای مدیریت عملکرد کنترل از راه دور اضافه شده است

 

تفاوت بین مدل های مختلف واحد چیست؟

اغلب سازندگان تجهیزات اتوماسیون صنعتی درایو تولید می کنند و اصول کلی درایو و عملکرد آن یکسان است، اما نحوه نمایش حروف و اعداد برای تنظیم هر مدل درایو متفاوت است. 

 

جهت دریافت مشاوره رایگان، استعلام قیمت درایو صنعتی و یا خرید درایو صنعتی با شماره 02191034000 تماس بگیرید.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نازیلا حسینی

موتور برق

در ادامه مقاله های مربوط به ابزارآلات موتوری در این مقاله قصد داریم تا به سوال موتور برق چیست و چگونه کار می کندپاسخ دهیم.
موتور برق یا Electric Generator وسیله ای است که انرژی مکانیکی گاز یا بنزین و گازوئیل را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند. البته موتور برق موتور ژنراتور است که در بازار به ژنراتورهای کوچک قابل حمل و هوا خنک اطلاق می شود. در این مقاله سعی داریم تا انواع موتور برق را بررسی کنیم سپس کاربرد موتور برق و همچنین نحوه استفاده از موتور برق را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

مهمترین عامل در تصمیم گیری در مورد سوخت مناسب، انواع موتور برق یا ژنراتورهای کوچک خانگی و مسافرتی با سه سوخت مختلف موجود در بازار است:

  • موتور برق یا ژنراتور گاز
  • موتور برق بنزین یا ژنراتور بنزینی
  • موتور برق دیزل یا دیزل ژنراتور

 


مشعل گازی موتور برق:

این موتور برق به دلیل نوع سوخت کم مصرف بوده و باعث کاهش آلودگی هوا می شود و هزینه کمتری نسبت به نوع بنزینی دارد.یکی دیگر از ویژگی های این دستگاه ایمن بودن آن است. این نوع گازسوز بودن و بنزین زدایی باعث دوام بیشتر محصول نسبت به نوع بنزینی شده است. برای مطالعه در مورد موتورهای برق گازی به قسمت مقالات سایت گریم پاور مراجعه کنید.

موتور برق بنزین:

پرکاربردترین نوع موتورهای برق بنزینی هستند، این سیستم ها برای کار در مکان هایی که دسترسی به گاز وجود ندارد مناسب هستند. سوخت این سیستم ها بنزین است. این محصول بسته به نوع سوخت، مونوکسید کربن و دی اکسید کربن تولید می کند، بنابراین باید در فضای باز استفاده شود، در غیر این صورت باعث خفگی می شود.

 

 

  

 

موتورهای الکتریکی را می توان از نظر سیستم راه اندازی و توقف به چند روش طبقه بندی کرد:

1- موتورهای الکتریکی را به حرکت درآورید

2-موتور برقA ورودی: که دارای استارت و باتری برقی هستند. (البته ترکیبی از استارت و اهرم هم وجود دارد).

3- موتور برق اتوماتیک: که دارای کلید برق شهری و سیستم ژنراتور (ATS) است، یعنی با قطع برق موتور برق به طور خودکار روشن می شود و دستور خاموشی موتور برق به منبع برق شهر برمی گردد.

سیستم راه اندازی موتور برق یا دیزل ژنراتور برای برق اضطراری می تواند دستی و اتوماتیک باشد.

در نوع دستی زمانی که برق قطع می شود یک اپراتور موتور برق را روشن کرده و به مدار الکتریکی متصل می کند. اما در مورد تابلوی اتوماتیک که به آن تابلو برق اضطراری می گویند، قطعی برق توسط برد کنترل کننده تشخیص داده شده و فرمان استارت موتور برق را صادر می کند و در نهایت موتور برق به طور خودکار روشن می شود و از طریق کنتاکتور مربوطه وارد شبکه برق می شود.

 

 


نحوه استفاده از موتور برق:

اندازه گیری میزان توان راکتیو مصرفی و در صورت توان راکتیو بالا امکان نصب خازن مناسب در کنار موتور برق باعث بهبود عملکرد موتور برق می شود. همچنین استفاده از سافت استارتر برای کاربردهای الکتروموتور و جلوگیری از شوک اولیه آنها باعث بهبود عملکرد آنها می شود.
بهترین راه برای استفاده از موتور الکتریکی قطع نامی است و استفاده از موتور الکتریکی با توان کامل برای مدت طولانی می تواند به موتور برق آسیب برساند.
تعمیر و نگهداری به موقع و بازرسی های منظم برای حفظ کارایی موتور و تجهیزات.
امکان استفاده از موتورهای دور متغیر به خصوص برای درایوها و پمپ ها را بررسی کنید.
انتخاب موتور برق با راندمان بالا برای عملکرد طولانی مدت و متناسب با گشتاور مکانیکی مورد نیاز.
محل قرارگیری موتور برق ها باید به گونه ای باشد که گرمای تولید شده توسط موتورها به راحتی تخلیه شود.
اصطکاک سیستم های مکانیکی متصل به موتور برق را به حداقل برسانید.
بررسی امکان استفاده از موتورهای پرمصرف در ساعات غیر پیک مصرف انرژی شبکه.
اما در صورت سوختن موتور برق توصیه می شود موتور معیوب را تعمیر نکنید و آن را با موتور جدید تعویض کنید:
از شعله برای برداشتن سیم پیچ در فرآیند تعمیر استفاده کنید تا هسته ضعیف شود.احتمال آسیب به عایق دندانه های صفحه مرکزی.
کویل‌های بزرگ‌تر را رشد دهید تا پرتاب را آسان‌تر کنید و در نتیجه کشتار را افزایش دهید.
مشکل در تنظیم موقعیت انتهای پیچ.
احتمال سوختگی مجدد بیشتر است.
راندمان موتور را کاهش دهید.

جهت دریافت مشاوره رایگان، استعلام قیمت موتور برق و یا خرید موتور برق با شماره 02191034000 تماس بگیرید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نازیلا حسینی

اینورتر جوشکاری

دستگاه جوش اینورتر چیست؟

دستگاه جوش اینورتر نوعی از دستگاه جوش است که دارای تکنولوژی بالایی است اما منبع تغذیه توانایی تامین جریان بالا برای جوشکاری است. سیم برق ورودی دستگاه جوش اینورتر یک کابل تک فاز دو فاز برای جریان 220 ولت متناوب است که از طریق یک سری قطع کننده مدار به برق AC تبدیل می شود. کنترل می شود. دستگاه جوش اینورتر از آخرین تکنولوژی روز دنیا استفاده می کند و نسبت به مبدل های دستگاه جوش کوچکتر و سبکتر است و برق کمتری مصرف می کند. در ادامه به بررسی انواع دستگاه جوش و همچنین کاربرد دستگاه جوش میپردازیم.

 


نوع دستگاه جوش اینورتر

  • دستگاه جوش Electric
  • دستگاه جوش CO2
  • دستگاه جوش CO2 Double Pulse
  • دستگاه جوش Argon
  • دستگاه جوش Argon AC / DC
  • دستگاه جوش Pulse Argon ary


انقلاب صنعت جوش با اینورتر

میله های جوش، از ژنراتور گرفته تا یکسو کننده ترانسفورماتور، هم مزایا و هم معایبی دارند که هنوز هم به طور گسترده در صنعت جوشکاری استفاده می شود، اما اکنون فناوری جدیدی به نام اینورتر عصر جدیدی را در صنعت جوشکاری معرفی کرده است.

این فناوری نوظهور مدتی است که در کشورهای صنعتی در حال گسترش است و در کشور ما نیز تولید و استفاده از دستگاه های جوش اینورتر بسیار رواج یافته است. در کشور ما نیز به اثبات رسیده است و به دلیل مزایای فراوان این فناوری، می توان انتظار داشت که در آینده ای نزدیک در بازاری که با سایر تجهیزات جوشکاری رقابت می کند، ویل خود را وقف کند و توسعه بسیار بهتر از قبل شود.تفاوت بین اینورتر و یکسو کننده
اینورتر همانطور که گفته شد، نسل جدید تجهیزات جوشکاری است. در واقع، آنها قطعات الکترونیکی هستند که جریان متناوب مکرر را به جریان مستقیم تبدیل می کنند. امواج تولید شده توسط اینورتر ها مربع هستند. سطوح فرکانس و ولتاژ را نیز می توان توسط آمپلی فایر تا سطح مورد نظر تنظیم کرد. این ابزار یک مرحله ای و سه مرحله ای است. این دستگاه در موارد کوچک و سبک مانند کارگاه های جوشکاری نیز کاربرد دارد و به ویژه در زمینه نصب کاربرد دارد.

اما رکتیفایرها مانند ترانسفورماتورها برای کارهای سنگین تری استفاده می شوند با این تفاوت که جابجایی آسانی دارند. یکسو کننده ها دستگاه های جوشکاری بزرگی هستند که از دو قسمت اینورتر و ترانسفورماتور استفاده می کنند. همچنین محدوده آمپر در دسترس اینورتر ها در هنگام کار 18 تا 22 آمپر است. با این تفاوت که رکتیفایر گاهی بیشتر از 25 آمپر می گیرد و باعث نوسان برق می شود.

 

فناوری IGBT چیست؟

IGBT مخفف Insulated Gate Bipolar Transistor است که وظیفه آن افزایش فرکانس است و به همین دلیل است که سازندگان دستگاه جوش اینورتر به آن توجه می کنند. در نتیجه با اندازه دستگاه جوش و وزن دستگاه جوش و کاهش اتلاف و مصرف انرژی تا 95 درصد بدون بار و تحت بار باید 40-50 درصد باشد.مزایا و معایب جوش اینورتر با نگاه عمیق
مزایای اصلی جوش اینورتر وزن سبک و اندازه کوچک آنها است که اینورتر را به ابزاری قابل حمل تبدیل می کند که می توان آن را در هر جایی مانند یک کیف حمل کرد. سوخت های اینورتر نسبت به ماشین های اندازه گیری قدیمی از مبدل های کوچک تری استفاده می کنند، بنابراین سبک تر، ضخیم تر و قابل حمل تر هستند. این تفاوت امکان استفاده از اینورتر را در فضاهای باریکی فراهم می کند که دستگاه های جوش سنتی همیشه با مشکل مواجه بوده اند.

علاوه بر این، سوخت اینورتر برای کارکردن به انرژی کمتری نیاز دارد و می توان از آن برای برق در خانه استفاده کرد. برق مورد نیاز کمتر به سوخت اینورتر اجازه می دهد تا به یک پریز برق استاندارد متصل شود و شروع به کار کند. در این مدل ها بر خلاف دستگاه های جوش سنتی نیازی به برق سه فاز و صنعتی ندارید.

مصرف کمتر انرژی به معنای صرفه جویی بیشتر در هزینه های انرژی است. همچنین جوش اینورتر نسبت به دستگاه های جوشکاری در برابر نوسانات برق مقاومت بیشتری دارد و البته عملکرد جوشکاری سریعتر و بهتری را ارائه می دهد.

از آنجایی که اینورتر دارای جریان جوش است، به کاربر امکان تنظیم جریان خروجی را می دهد و کاربر می تواند جریان خروجی را با توجه به قطعه کار و نوع جوش تنظیم کند. به عنوان مثال، گاهی اوقات در دستگاه جوش میگ، حالت دوم قدرت کافی را تامین نمی کند و حالت سوم بیش از حد است. در چنین موقعیتی، مقدار جوش اینورتر تعیین می شود.

البته جوش اینورتر یک ابزار جوش کامل نیست و برای هر نوع جوشکاری بهترین انتخاب است. در واقع، جوشکاری اینورتر می تواند در حجم کمتری نسبت به تجهیزات الکترونیکی پیشرفته کار کند.به نظر می رسد این درست باشد که بگوییم جوشکاری اینورترs ضعیف تر از "ماشین های جوشکاری ترنسجنسی" است و بنابراین آسان تر است و عمر مفید کمتری دارد.

از طرف دیگر دستگاه های جوش سنتی دارای سیستم ساده تری هستند و برای جوشکاری مداوم و بادوام قابل اعتمادتر هستند. می توان گفت که ماشین های جوش سنتی به شرطی که وزن، اندازه و ظاهر آن مهم نباشد، بعداً راحت تر می توان روی آنها سرمایه گذاری کرد. البته انتخاب نوع و مدل تجهیزات جوشکاری به نوع کار و کار جوشکاری مشترک نیز بستگی دارد.

با تمام تعاریف؛ اگر به دنبال ویژگی هایی مانند قابل حمل بودن و امکان کار با برق خانگی هستید و به مسائل مالی از منظر نگاه نمی کنید، جوشکاری اینورتر بهترین گزینه خواهد بود. جوشکاری اینورتر ممکن است بهترین انتخاب برای انواع کارهای جوشکاری نباشد، اما در پیشرفت جوشکاری و صنایع وابسته بسیار مهم هستند.

 

فناوری IGBT در حال حاضر پیشرفته ترین فناوری در تولید جوش اینورتر است و اکثر سازندگان تجهیزات و برندهای معتبر جهانی مجهز به اینورتر هستند.

دستگاه جوش اینورتر یک ویژگی دارد
• پیش جوش بدون قطع و وصل (جوشکاری زنجیره ای)
• ایجاد نواحی جوشکاری مناسب و قوس الکتریکی
• بدون آلودگی صوتی
• قابلیت کنترل جریان در حین جوشکاری بر اساس نیاز کاربر
راندمان و قدرت بالا، سبک و به خوبی سازماندهی شده است
• مناسب برای جوشکاری انواع الکترودهای رتیل، قلیایی، سلولزی و انواع سیم و فیلرهای جوشکاری

 

لیست راهنمای دستگاه جوش

هنگامی که به دنبال خرید دستگاه جوش اینورتر هستید، همیشه قبل از خرید مواردی را در نظر داشته باشید. برای کاربران محلی و شرکتی، دستگاه جوش باید متناسب با قابلیت ها و نیازهای مشتری باشد.جوشکاری اتصال دو فلز یکسان با سوزاندن هر دو یا ذوب فلز دیگری به عنوان پرکننده و چسب بین دو جسم است. در جوشکاری قوس الکتریکی، قوس ایجاد شده بین الکترود و فلز قطعه کار اساساً باعث ذوب شدن الکترود می شود و به عنوان یک چسب برای دو قطعه عمل می کند. روش دستگاه جوش به این صورت است که در واقع جریان متناوب (AC) را با ولتاژ بالا و جریان کم دریافت می کند و سپس آن را به جریان مستقیم (DC) با ولتاژ پایین و بالا تبدیل می کند. هر چه کاربران به جوش قوی تری نیاز داشته باشند و استفاده از ابزار به صنایع و کارگاه ها برود، توانایی تولید ابزار قدرتمند فعلی بالاتر خواهد بود. سفتی جوش مورد نیاز ما با ضخامت قطعه کار ارتباط مستقیم دارد.

 

نکات کلیدی برای انتخاب دستگاه جوش اینورتر

با گذشت زمان و نیاز به جوشکاری دقیق و مطمئن، دستگاه های جوش دائما در حال پیشرفت و نوآوری هستند که منجر به انواع مدل ها و نقاط قوت دستگاه شده است که قبل از خرید باید در نظر گرفته شود.

 

نکات زیر به شما کمک می کند تا دستگاه جوش اینورتر مناسب را انتخاب کنید:

  • سطح تولید فعلی دستگاه جوش اینورتر

ابزارهای قوس دار قابلیت های متفاوتی در تولید سختی جریان دارند و تفاوت اصلی و منحصر به فرد آن میزان جریان تولید شده توسط ابزار است. جریان نیروی مورد نیاز مستقیماً با سفتی جوش و ضخامت قطعه کار مرتبط است. در جدول زیر می توانید سختی جریان مورد نیاز را بر اساس ضخامت قطعه کار مشاهده کنید.

اگرچه موارد فوق تعداد محدودی ضخامت را نشان می دهد، اما می توان نتیجه گرفت که حداکثر ظرفیت ولتاژ خروجی 200 آمپر برای مصارف خانگی کافی است.

  • چرخه عملکرد دستگاه جوش اینورتر

به عبارت ساده، چرخه کاری مدت زمانی است که یک دستگاه می تواند به طور مداوم جوش داده شود، پس از آن زمان برای کاهش آن زمان می برد.این نشانگر توسط دستگاه جوش بر حسب درصد بیان می شود، بنابراین اگر چرخه عملکرد دستگاه 100 درصد باشد به این معنی است که این دستگاه نیازی به ایجاد اختلال در خنک شدن ندارد و می تواند دائماً تمرکز کند. به طور کلی، چرخه عملکرد برای ده دقیقه اندازه گیری می شود. به عنوان مثال، اگر چرخه عملکرد دستگاه 50 درصد باشد، به این معنی است که ظرف ده دقیقه کارکرد، دستگاه به پنج دقیقه زمان نیاز دارد تا خنک شود. نیاز به خنک کردن تجهیزات با افزایش شدت تولید فعلی افزایش می یابد. هر چه دستگاه بیشتر به سمت صنعت و کارگاه ها برود، چرخه عملکرد ضروری تر است.

  • لوازم جانبی دستگاه جوش اینورتر

دستگاه جوش اینورتر معمولاً با انبر الکترود و سیم های رابط خوب عرضه می شود. انبر نگهدارنده الکترود قابلیت نگه داشتن الکترود را به اعداد مختلف دارد و سیم وظیفه انتقال سیم به انبر و در نهایت الکترود را بر عهده دارد. بنابراین، برای افزایش کیفیت جوشکاری، لازم است جریان خروجی دستگاه که وظیفه رابط سیم‌کشی خوبی را بر عهده دارد و ارتباط مستقیمی با کیفیت دارد، به طور کامل منتقل شود.

  • نکات ایمنی برای استفاده از دستگاه جوش اینورتر

گیج های قوس الکتریکی، شوک های الکتریکی با شدت بالا هستند که در صورت لمس و قرار دادن آنها در مرکز، می توانند باعث برق گرفتگی شدید و حتی مرگ شوند. بنابراین در صورت در نظر گرفتن این نکته به شما توصیه می شود هنگام جوشکاری از دستکش مناسب استفاده کنید.

پرتوهای ناشی از سوختن الکترود می تواند به چشم ها آسیب برساند و حتی پوست را بسوزاند. استفاده از ماسک و لباس مناسب را فراموش نکنید.

زمانی که الکترود ذوب می شود به دلیل سوختن لایه محافظ مقدار زیادی دود و گاز آزاد می شود که در محیط بسته باعث مشکلات تنفسی می شود.این نوع جوش در محیطی است که خطر آتش سوزی وجود دارد و همچنین به دلیل پرتاب جرقه در حین جوشکاری. در اطراف اجسام قابل اشتعال استفاده نکنید.

جهت دریافت مشاوره رایگان، استعلام قیمت دستگاه جوش و یا خرید دستگاه جوش با شماره 02191034000 در تماس باشید.

بلبرینگ

بیشتر بخوانید:

 

 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نازیلا حسینی

مانومتر

در مقاله قبلی به بررسی اتو لوله پرداختیم. در این مقاله به سوال "مانومتر چیست؟" پاسخ می‌دهیم.

 

مانومتر

مانومتر برای اندازه گیری فشار گازها، مقایسه آنها با فشار هوا و استفاده از ابزار مانومتر استفاده می شود. مایعی در لوله U ریخته می شود و اگر چگالی مایع را در فشارسنج بدانیم، می توانیم فشار بین گاز و جو را محاسبه کنیم. جیوه اغلب در مانومتر استفاده می شود. وقتی فشار دو گاز در دو حباب یکسان باشد، فشار 760 میلی متر جیوه (یک گاز) خواهد بود. در ادامه به بررسی انواع مانومتر و کاربردهای مانومتر میپردازیم.

 

 

انواع مختلف مانومتر:

این یک مانومتر U شکل است که برای اندازه گیری فشار کم از صفر تا ۴ سانتی متر آب و فشار بالا از صفر تا ۴۸ سانتی متر جیوه استفاده می شود.

از مخازن مانومتر برای اندازه گیری فشار کم تا 12 سانتی متر آب و فشار بالا تا 48 سانتی متر جیوه استفاده شد.1 2 3 4 5 6

گیج فشار برای اندازه گیری فشار کم تا 0.5 سانتی متر آب استفاده می شود.

مانومتر اغلب برای مقایسه فشار در دو محیط مختلف (که می تواند دو ظرف داخل و خارج لوله نیز باشد) استفاده می شود. اساس کار مایعی است که در لوله U ریخته می شود و این مایع به دلیل اختلاف فشار سطح متفاوتی دارد. اگر چگالی مایع را در افت فشار بدانیم، می توانیم فشار دو طرف را محاسبه کنیم.68  69 70  71 72  73 74  75  76

 

جیوه یا آب (رنگی) بیشترین استفاده را در مانومتر دارد. اگر در مانومتر جیوه 76 سانتی متر بین سطوح دو طرف باشد، می توان گفت که دو طرف برابر با فشار اتمسفر هستند. جالب است بدانید که فشار موجود در جو برابر با فشار آب 10 متر است.

 

آیا می دانید چرا جیوه در فشارسنج ها و مانومتر استفاده می شود؟

اگر از مایعی غیر از جیوه استفاده شود زیرا چگالی مایع دیگر بسیار کمتر از جیوه است، باید یک لوله شیشه ای با چگالی بالا انتخاب شود.به عنوان مثال، اگر آب با فشارسنج استفاده می شود، ارتفاع لوله شیشه ای نباید بیش از 10 متر باشد. از یک طرف، به دلیل اینکه فشار بخار جیوه بسیار کم است، می توان بالای ستون جیوه در لوله شیشه ای را خلاء تقریباً کامل در نظر گرفت. اما مایعات دیگر فشار بخار بسیار بالایی دارند که بر تعیین فشار گاز تأثیر می گذارد.68  69 70  71 72  73 7475  76

 

برنامه مانومتر:

مانومتر U شکل می تواند برای اندازه گیری فشار، شکاف یا اختلاف بین دو نقطه استفاده شود. این روش یکی از ساده ترین و با دقیق ترین روش های اندازه گیری فشار است. این روش اغلب در مواردی استفاده می شود که اپراتور نیاز به نظارت بر فشارهای موضعی دارد.

 

بیشتر بخوانید:

 

 

جهت دریافت مشاوره رایگان، استعلام قیمت مانومتر و یا خرید مانومتر با شماره های 02191034000 و 02166716065 تماس بگیرید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نازیلا حسینی

اتو لوله

در مقاله های قبلی سرپیک و انبر جوش را بررسی کردیم. در این مقاله به بررسی اتو لوله میپردازیم. اتو لوله چیست؟

یکی از ابزارهای مهم در تجارت لوله کشی اتو لوله است. این دستگاه گاهی اوقات دستگاه جوش لوله نامیده می شود. کار با دستگاه سبز رنگ اتو لوله ساده و آسان است. گرمای تولید شده در این دستگاه توسط یک یا دو المنت حرارتی تامین می شود. دو قالب نر و ماده در این دستگاه تعبیه شده است تا لوله ها را تشکیل دهند. در ادامه به بررسی انواع اتو لوله و همچنین کاربرد اتو لوله میپردازیم.

 

 

کاربرد اتو لوله چیست؟

همانطور که گفته شد اتو لوله در لوله کشی برای اتصال لوله ها استفاده می شود. به این ترتیب که لوله از قالب ماده وارد دستگاه می شود و از قالب نر برای گرما دادن و اتصال لوله استفاده می شود. در لوله ها به کمک این دستگاه از چسب برای اتصال لوله ها استفاده نمی شود و اتصال تنها با حرارت دادن لوله ها انجام می شود. توجه داشته باشید که استفاده از اتو لوله سبز در لوله ها بسته به نوع و جنس لوله ها متفاوت است، به عنوان مثال استفاده از این دستگاه برای دو نوع لوله پروپیلن و لوله سبز متفاوت است.

 

کاربردهای اتو لوله:

 

کاربرد اتو لوله در اتصالات لوله سبز

برای استفاده از این دستگاه در اتصال لوله های سبز ابتدا باید دستگاه را گرم کرد، پس از گرم شدن دستگاه، ابتدای لوله در محل مشخص شده در اتو لوله قرار می گیرد و همچنین اتصال به یکدیگر با لوله آنها همچنین در موقعیت تعیین شده روی دستگاه قرار می گیرند.در این قسمت باید حدود یک دقیقه به دستگاه زمان داد تا لوله و فیتینگ را گرم کند تا آنها را به هم وصل کند تا پس از خنک شدن لوله و فیتینگ به هیچ وجه نتوانند از یکدیگر جدا شوند.

توجه داشته باشید که هنگام اتصال لوله سبز و رابط باید توجه و تمرکز کافی داشته باشید تا هر کدام به درستی در مسیر خود قرار گرفته و به یکدیگر متصل شوند. این اتصال باید به گونه ای باشد که امکان جداسازی لوله سبز و کانکتور وجود نداشته باشد و یا در صورت لزوم در زمانی که باید جدا شوند جداسازی آنها بسیار سخت باشد.


کاربرد کشش اتو لوله در اتصال لوله های پروپیلن

روش استفاده از اتو لوله برای اتصال این نوع لوله ها با لوله های سبز رنگ که برای اتصال باید به یکدیگر وارد شوند متفاوت است. اتصال لوله های پروپیلن باید لب به لب باشد، بنابراین لوله ها باید به صورت جوش لب به لب به یکدیگر متصل شوند.

به این ترتیب برای اتصال لوله ها به یکدیگر ابتدا باید با استفاده از دستگاه اتو لوله دو قسمت لوله را که باید به صورت یکنواخت و در اندازه یکسان به یکدیگر متصل شوند از هم جدا کنید. این تضمین می کند که هنگام اتصال دو لوله، هیچ فاصله ای بین آنها وجود نداشته باشد. در نهایت، با اتو لوله داغ، هر دو قسمت داغ لوله را که موازی بریده شده اند فشار دهید. به این ترتیب دو سر لوله به کمک حرارت اتو به هم چسبانده می شود.

 

ویژگی های اتو لوله چیست؟


مناسب برای انواع لوله ها (PE، PP-R، PB)

لطفا توجه داشته باشید که هنگام انتخاب صحیح دستگاه اتو لوله، باید دستگاهی را انتخاب کنید که برای انواع لوله ها قابل استفاده باشد. یکی از ویژگی های یک ابزار خوب این است که بسیار کاربردی است.سیستم گرمایشی توسعه یافته
لطفا توجه داشته باشید که دستگاه اتو لوله در حالت ایده آل دستگاهی است که دارای سیستم گرمایش ارتقا یافته است و گرمای تولید شده توسط المنت های گرمایشی تخته های اتو را به طور یکنواخت گرم می کند و یک اتصال بدون درز ایجاد می کند.

 

سیم برق بلند

یکی از مهمترین موارد در هنگام کار با ابزار برقی وجود پریز برق است. گاهی در جاهایی که پریز نداریم و یا از آن دور هستیم که باعث وقفه در کار می شود. در نتیجه کابل بلند اتو لوله می تواند این مشکل را حل کند یا یک کابل موبایل بلند در بسته خود داشته باشید تا در صورت نیاز از آن استفاده کنید.

 

گرمایش فوری

توجه داشته باشید که برای انتخاب صحیح دستگاه اتو لوله، دستگاهی را انتخاب کنید که سرعت گرمایش بالایی دارد. زیرا تاثیر بسزایی در سرعت فرآیند اتصال لوله دارد و باعث صرفه جویی در زمان می شود.

 

ابزار کمکی

همانطور که می دانید، هر ابزار خوب و با کیفیتی که در بسته شما وجود دارد، تعدادی ابزار کاربردی دارد که باید در حین کار از آنها استفاده کنید. دستگاه اتو لوله نیز یکی از ابزارهایی است که این ابزارهای دستی باید در بسته بندی خود داشته باشند. ابزار مورد نیاز برای انجام کار (سنجش، کلید آلن، قیچی لوله (سبز)، تراز، سوکت اتو لوله، پیچ گوشتی).

 

جلوگیری از اتلاف انرژی

برای جلوگیری از اتلاف انرژی لازم است محل اتصال موشک حرارتی به بدنه دستگاه اتو لوله مجهز به عایق حرارتی باشد. این تجهیزات تاثیر ویژه ای در روند کار دارند به گونه ای که میزان گرمای ورودی به بدن بسیار کاهش می یابد و در نتیجه باعث صرفه جویی در مصرف انرژی و جلوگیری از هدر رفتن آن می شود و در نتیجه از گرم شدن بدن جلوگیری می کند. دستگاه و اجزای آندر نتیجه، اساسی ترین راه برای جلوگیری از اتلاف انرژی، ایزوله کردن بدنه اتو لوله است که باید به آن توجه زیادی داشته باشید.

 

ظرفیت کاری مناسب دستگاه

در مورد وات مناسب و وات کاری دستگاه لازم است بدانید که اگر دستگاه شما وات مناسبی نداشته باشد در هنگام برخورد با آن دچار مشکل خواهید شد. عدم عملکرد صحیح دستگاه کار با آن را سخت و خسته کننده می کند. به این ترتیب می توان گفت که یک اتو لوله درجه یک قدرت کافی خواهد داشت و این ویژگی می تواند این دستگاه را در بین بهترین ها قرار دهد.

 

قابلیت کنترل دما

شما باید از قابلیت کنترل دما آگاه باشید که به شما امکان می دهد دمای کار را با توجه به ویژگی هایی مانند نوع، ضخامت و قطر لوله های مختلف تنظیم کنید. با در نظر گرفتن این موضوع، علاوه بر بهبود کیفیت کار، می توانید میزان انرژی مصرفی را نیز کنترل کنید.

بنابراین در صورت نیاز به کار با دستگاه اتو لوله در زمینه کاری و تخصصی خود می توانید دستگاه مورد نظر خود را در سایت آروا درخواست نمایید. دستگاه‌های آروا اتو لوله از جمله دستگاه‌های اتو لوله با بالاترین امتیاز هستند که تمام ویژگی‌های استاندارد اتو لوله را دارند.

 

در این مقاله به طور کامل توضیح داده ایم که اتو لوله چیست و کاربرد آن چیست. اگر به دنبال استعلام قیمت اتو لوله و یا خرید اتو لوله هستید با شماره 02191034000 تماس بگیرید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نازیلا حسینی

انبر جوش

شاید وقتی مقداری جوش روی در و پنجره یا هر وسیله فلزی می بینید، فکر می کنید جوشکاری آسان است و همه می توانند وارد این حرفه شوند، اما استاندارد و توانایی فنی هر جوشکاری زمانی بررسی می شود که چندین پروژه بزرگ انجام دهد. در پروژه های بزرگ به جای استفاده از تعداد زیاد کارگر می توانید یک سری تجهیزات جوشکاری بخرید و کار خود را بهبود ببخشید. انبردست یا گیره یکی از مهم ترین و ضروری ترین ابزاری است که دو صفحه فلزی، دو میله و... را در خود نگه می دارد تا جوشکار بتواند دو فلز را با الکترود و جوش بین آنها به هم متصل کند. در ادامه به سوال "انبر جوش چیست؟" پاسخ میدهیم و همچنین به بررسی انواع انبر جوش و کاربردهای انبر جوش می‌پردازیم.

 

انبر اتصال چیست؟

یکی از ابزارهای لازم برای پروژه های بزرگ جوشکاری این است که با خرید گیره تمساح، استفاده کارگران ساختمانی را کاهش دهید. می توانید به راحتی از انبردست برای محکم نگه داشتن قطعات استفاده کنید، به خصوص ورق های بزرگ و قطعاتی که به راحتی با دست قابل نگه داشتن نیستند.

 


انواع گیره های اتصال

قطعا نوع گیره اتصالی که استفاده می کنید بسته به نوع پروژه و اندازه قطعات و ورق ها کاملا متفاوت است اما به طور کلی در لیست زیر معروف ترین نوع گیره اتصال را شرح داده ایم.

  • C-Clamp یا G-Clamp این نوع گیره یکی از متداول ترین انبرهای اتصال است که در مواقعی که مواد به فشار قابل توجهی نیاز دارند استفاده می شود. البته یکی از ایرادات اصلی این نوع گیره ها این است که خیلی آرام از قطعه جدا می شوند و جابه جایی آنها مشکل است.
  • F (Clamp): F-Clamp در اصل برای بستن انواع اجسام استفاده می شود و بهترین جایگزین برای C-Clamp است که به راحتی قابل تنظیم است و با یک دست قابل انجام است.
  • انبر قفلی - این گیره ها برای اتصال مواد کوچک در جوشکار استفاده می شوند و برای ورق فلز مناسب هستند.
  • گیره های پرشی – اگر به دنبال گیره هایی هستید که برای شما مقرون به صرفه باشد، قطعا گیره های جامپ عالی هستند و می توانید به راحتی با فشار دادن دسته گیره آن ها را باز کنید، اما قطعاً تنها عیب این نوع گیره کوچک بودن آن است.
  • گیره دو محوره: با این نوع گیره می توانید به راحتی دو لوله یا میله فلزی را به صورت زاویه دار بست.
  • گیره های واکنش سریع: گیره های محبوبی هستند که جوشکار می تواند به راحتی با یک دست از آنها استفاده کند.
  • گیره های لوله - شبیه گیره F است، با این تفاوت که از لوله به جای شفت کشویی استفاده می کنید.
  • انبر: گیره گیر یکی از گیره های اتوماتیک در صنعت جوشکاری است.

 

قطعا در هنگام خرید گیره مانند هر وسیله دیگری باید یکسری نکات مهم را در نظر بگیرید تا یک گیره مناسب و عالی خریداری کنید. در ادامه نکات مهم خرید انبر جوش را با هم بررسی خواهیم کرد.

  • مواد مورد استفاده: مطمئن شوید که گیره های اتصال از جنس فولاد ضد زنگ یا چدن هستند، در غیر این صورت نوع آهنی آن مستعد زنگ زدگی است.
  • جزئیات ساخت و ساز - سوالاتی مانند تقلبی یا اصلی بودن یا داشتن برچسب محصول بپرسید.
  • دسته ها: برخی از انواع گیره ها دارای پدهای نرم یا لاستیکی بر روی قسمت های گیره هستند که به جلوگیری از خط و خش و سایش مواد کمک می کند، هرچند قیمت گیره را افزایش می دهد.
  • ظرفیت باز شدن دیافراگم: یکی از موارد مهم در خرید منگنه، نوع ضخامت قابل استفاده در فک است.
  • تراز مناسب – اگر گیره هایی که خریداری کرده اید تراز مناسبی نداشته باشند، طبیعتاً به اجرای نرم پروژه شما کمک نمی کنند.تعداد گیره های مورد نیاز در جوش
  • بسته به پروژه شما، تعداد گیره های استفاده شده متفاوت است، اما سعی کنید حداقل 10 تا 12 عدد از آنها داشته باشید.

نکاتی در مورد استفاده از گیره های جوشکاری

  • گیره مناسب کار خود را انتخاب کنید.
  • حداقل از دو گیره استفاده کنید.
  • از سفت کردن بیش از حد گیره ها خودداری کنید زیرا به آنها آسیب می رساند.
  • پس از اتمام تمام گیره ها را بردارید.
  • لطفا برای جلوگیری از سایش یا چیزهای دیگر از یک بالشتک مانند یک تکه چوب استفاده کنید.
  • فراموش نکنید که گیره ها را تمیز کنید.
  • خرید کاسه نمد   -  کاسه نمد  - زنجیر صنعتی  - خرید زنجیر صنعتی
  • الکتروموتور ایرانی

جهت دریافت مشاوره رایگان، استعلام قیمت انبر جوش و یا خرید انبر جوش با شماره 02191034000 تماس حاصل نمایید.

 

بیشتر بخوانید:

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نازیلا حسینی

سرپیک جوشکاری

در ادامه بررسی ابزارآلات جوشکاری قصد داریم به سوال "سرپیک جوشکاری چیست؟" پاسخ دهیم.

سر جوش یا سر جوش چهار سر که یکی از ابزار و لوازم جوشکاری می باشد محصول شرکت بالن صنعت می باشد. در ادامه به بررسی انواع سرپیک جوشکاری و کاربرد سرپیک جوشکاری میپردازیم.

 

سرپیک جوش چهارسر

جوشکاری با انواع گازهای پروپان و استیلن سازگار است و با استفاده از انواع نازل های جوش می توان طیف وسیعی از فلزات با ضخامت های مختلف را جوش داد و همچنین از مزایای کار با نازل جوش می توان به ایمنی کار اشاره کرد. ، سبک. از طرفی مصرف گاز کمتر و شعله یکنواخت خودنمایی می کند و بسته به نازل می تواند فشار اکسیژن تا 50 کیلو پاسکال را تحمل کند.

 


پروفیل جوشکاری

سر جوش دارای سه قسمت مجزای دسته، سر و سری جوشکاری است که قابلیت برش و جوشکاری فلزات مختلف را دارد. دسته دارای دو گیج اکسیژن و سوخت است که در دسته مخلوط شده و از طریق سه لوله به سر و سپس به سری جوش منتقل می شود. سر جوش با دقت جوش بسیار بالا از 0.02 تا 20 میلی متر قابلیت جوش دادن نازک ترین ورق ها را دارد.(الکتروموتور ایرانی)

انواع نازل جوشکاری که یکی از ابزار و لوازم جوشکاری می باشد محصول شرکت بالون صنعت می باشد.

از دیگر محصولات مرتبط این شرکت می توان به انواع رگلاتورهای صنعتی، رگولاتورهای آزمایشگاهی، فشارسنج، سر پیک جوشکاری، سر برش، نازل، ریل کاتر و بسیاری دیگر از ابزارآلات مرتبط با صنعت جوش و برش اشاره کرد.

 

هد جوشکاری با انواع گازهای پروپان و استیلن سازگار است و با استفاده از انواع نازل جوش می توان طیف وسیعی از فلزات با ضخامت های مختلف را جوش داد سبکی قطعه، مصرف کمتر گاز و شعله یکنواخت و بسته به نوع نازل می تواند فشار اکسیژن تا 50 کیلو پاسکال را تحمل کند.

 

پروفیل جوشکاری سر جوش دارای سه قسمت مجزای دسته، سر و سری جوشکاری است که قابلیت برش و جوشکاری فلزات مختلف را دارد.

دسته دارای دو گیج برای اکسیژن و سوخت است.

که در دسته آن مخلوط شده و از طریق سه لوله به سر و سپس به سری جوش منتقل می شود.

سر جوش با دقت جوش بسیار بالا از 0.02 تا 20 میلی متر قابلیت جوش دادن نازک ترین ورق ها را دارد.

 

انواع نازل جوش

  • نوع: 0، ضخامت جوش (mm): 0.0-0.5
  • نوع: 1، ضخامت جوش (mm): 0.5-1
  • نوع: 3، ضخامت جوش (mm): 1-2
  • نوع: 5، ضخامت جوش (mm): 2-4
  • نوع: 6، ضخامت جوش (mm): 4-6
  • نوع: 8، ضخامت جوش (mm): 6-9
  • نوع: 9، ضخامت جوش (mm): 9-14
  • نوع: 10، ضخامت جوش (mm): 14-20
  • 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13
  • 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11 12 13
  • 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11 12 13  14
  • 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11 12 13  14

 

کاربرد نازل جوشکاری در جوشکاری گازی.

در جوشکاری گاز، نازل جوش یک ابزار مکانیکی است که کار تغذیه گازهای سوختی برای جوشکاری گاز را انجام می دهد. این دستگاه شعله ای منتشر می کند که گاز سوخت و اکسیژن را با هم ترکیب می کند تا دو قطعه فلز را ذوب کرده و آنها را به یک اتصال محکم جوش دهد. این ابزار در بسیاری از بخش های صنعتی و برای اهداف مختلف استفاده می شود.1  2  3  4

نازل از یک بدنه فلزی بلند ساخته شده است که انتهای آن برای سهولت کار و سهولت در استفاده جوشکار خم و زاویه دار شده و در نهایت شعله گاز به صورت کوچک و قابل کنترل از نازل جوش واقع شده خارج می شود. در انتهای نازل، زیرا می تواند به قطعه کار برخورد کند.
قسمت اولیه دستگاه شامل دو لوله است که یکی حامل اکسیژن گازی و دیگری سوخت گازی (مثلاً استیلن) ​​است. این دو لوله توسط شیلنگ به مخزن گاز متصل می شوند. جوشکار می تواند با کمک شیرهای کنترلی (رگولاتور) ترکیب اکسیژن و سوخت را تغییر دهد. گازها پس از عبور از دو شیلنگ و شیر کنترل وارد محفظه اختلاط شده و مخلوطی قابل اشتعال تهیه می شود. وقتی این دو با هم مخلوط می شوند و مشتعل می شوند، شعله آبی کوچکی تشکیل می دهند. این شعله حرارت کافی برای ذوب موادی مانند فولاد، تنگستن و آلومینیوم دارد.

 

در مقاله بعدی به بررسی انبر جوش می‌پردازیم. جهت دریافت مشاوره رایگان، استعلام قیمت سرپیک جوشکاری و یا خرید سرپیک جوشکاری با شماره 02191034000 در تماس باشید.

بلبرینگ

 

محصولات بیشتر:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نازیلا حسینی