جک هیدرولیک بخشی است که به روغن داخل سیلندر فشار وارد می کند. این نیرو است که باعث می شود مقدار ناچیزی روغن به سمت سیلندر بزرگتر حرکت کند. روغن پیستون سیلندر را فشار می دهد و باعث ایجاد بار روی سیلندر (مثلاً ماشین) می شود. مکانیسم کار جرثقیل ها و غیره نیز مشابه است که در آن اگرچه ساده اما بسیاری از عملکردهای مفید با راندمان بالا انجام می شود.

 

این الگوریتم در ساختمان جک هیدرولیک استفاده می شود اما روغن تقریبا غیر قابل کنترل است و قدرت را به روغن منتقل می کند. فشار روی پیستون کوچک مستقیماً به پیستون بزرگ منتقل می شود و آن را به سمت بالا می راند.

 

 

معنی کلمه هیدرولیک

 

هیدرولیک در واقع از کلمه یونانی (hydro) تشکیل شده است و این کلمه به معنای جریان حرکت آب است. در قرن گذشته معنی کلمه هیدرولیک فقط آب بود و البته بعد از گذشت زمان عنوان هیدرولیک معنای بیشتری پیدا کرد و معنی و مفهوم آن مطالعه استخراج آب بیشتر و حرکت چرخ آب است. و مهندسی آب مفهوم هیدرولیک در قرن حاضر تنها به معنی آب نیست، بلکه دامنه وسیع تری دارد و قوانین و کاربردهای دیگر مایعات به ویژه (روغن معدنی) را در بر می گیرد، زیرا به دلیل خاصیت خورندگی نمی توان از آن در آب های صنعتی استفاده کرد. به عنوان حامل انرژی مورد استفاده قرار می گیرد، به همین دلیل است که نفت در صنعت جایگزین آب شده است زیرا خورده نمی شود، امروزه در صنعت عمدتاً برای انتقال انرژی در سیستم های کنترل استفاده می شود. در ادامه به بررسی کاربرد جک هیدرولیک می پردازیم. با ما همراه باشید.

 

جک هیدرولیک چگونه کار می کند

 

عملکرد جک هیدرولیک بسیار ساده است. در جک های هیدرولیک از یک انتقال قدرت که از روغن استفاده می کند استفاده می شود. مایع تراکم پذیری بسیار کمی دارد، بنابراین سرعت جک های هیدرولیک را می توان کنترل کرد و از طرفی از استحکام بالایی برخوردار است.قسمتی از جک که تحت فشار وزن ثابتی است که روی آن نصب می شود سطح مقطع بالایی دارد و قسمتی از جک که باید روغن را از پمپ عبور دهد سطح مقطع کمی دارد. به همین دلیل برای یک منطقه بزرگ به یک قدرت بزرگ و برای یک منطقه کوچک به یک قدرت کوچک نیاز است.

این بدان معناست که در مقایسه با نیروی انسانی، نیروی کوچکی را روی یک منطقه کوچک اعمال می کنیم تا بر یک نیروی بزرگ در یک منطقه بزرگ غلبه کنیم. برای استعلام قیمت جک هیدرولیک با شماره 02191034000 تماس حاصل نمایید.

 

دسته جک هیدرولیک

 

دسته جک نیز نوع دوم اهرم است و مزایای مکانیکی خاص خود را دارد. نیروی محرکه دسته اهرمی را افزایش می دهد. در جک هیدرولیک نیروی مورد نیاز به دسته وارد می شود و جک این نیرو را افزایش می دهد. به این ترتیب مزیت مکانیکی کل دستگاه همانند مزیت مکانیکی دو قسمت است. جخت خرید جک هیدرولیک و یا دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان ما در پارس خورشید تماس حاصل نمایید.

 

جک هیدرولیک کاربردهای بسیار مفیدی در صنعت دارد، از جمله:

 

بلند کردن ماشین آلات سنگین، کمپرسورها، جرثقیل ها، پالایشگاه ها، معادن زیرزمینی، ساخت برج ها و معماری، کلیه وسایل نقلیه و غیره، این ابزار یا مکانیزم کاری بسیار ساده و مفید است.