تولید محتوا

۲۱ مطلب در خرداد ۱۴۰۲ ثبت شده است

کابل نسوز

سیم و کابل سیلیکونی چیست؟
بسیاری از سیم ها و کابل ها توسط شرکت های مختلفی تولید می شوند که هر کدام با مواد متفاوتی ساخته می شوند. در این میان یکی از پرفروش ترین سیم ها و کابل ها سیم و کابل سیلیکونی است که نسبت به سیم های دیگر از ویژگی های برتری برخوردار است که در این مقاله به معرفی این سیم و کابل ها می پردازیم.

تمامی سیم ها و کابل های موجود در بازار دارای روکش پی وی سی و سیلیکونی هستند که هر کدام ویژگی های متفاوتی دارند. در عین حال استفاده از سیم و کابل سیلیکونی در هر صورت ایمن تر است زیرا مزایای بیشتری دارد. انواع سیم ها و کابل های سیلیکونی ضد اشتعال دارای روکش سیلیکونی هستند. این عنصر شیمیایی شباهت زیادی به فلزات دارد، مقاومت خوبی در برابر دماهای بالا و زیر صفر دارد و بهترین عایق سیم و کابل برق محسوب می شود. سیم و کابل سیلیکونی مقاومت دمایی خوبی از -60 تا 300 درجه سانتیگراد دارند و انعطاف پذیر هستند.
سیم و کابل نسوز چیست؟
کارخانه‌های شیمیایی و پالایشگاه‌های نفت بیشترین نیاز را به سیم و کابلی دارند که در برابر دمای بالا مقاومت کنند.زیرا این صنایع باید تجهیزاتی داشته باشند که با مصرف حرارت بالا کار کنند.

مزایای استفاده از سیم و کابل نسوز

این سیم ها در برابر مواد شیمیایی، رطوبت، روغن های مختلف مقاوم بوده و بادوام هستند. همچنین این سیم ها و کابل ها در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید بسیار مقاوم هستند، فرسوده نمی شوند و بعید است که آتش بگیرند.


مشخصات سیم ها و کابل های سیلیکونی مختلف
سیم سیلیکونی ممکن است یک لایه یا دو لایه باشد و لایه بالایی از سیلیکون ساخته شده است. در عین حال کابل سیلیکونی دارای چندین سیم بوده و دارای دو روکش می باشد و پوشش داخلی نیز پس از در هم آمیختن سیم ها از سیلیکون ساخته شده است. لازم به ذکر است که معمولا پوشش داخلی سیم و کابل از شیشه می باشد.

مهمترین دلیل پرفروش ترین سیم ها و کابل های سیلیکونی مقاومت بالای آنها در برابر حرارت است. این سیم ها و کابل ها در بسیاری از کارخانه ها و صنایع برای تجهیزاتی که نیاز به دمای بالا دارند استفاده می شود.این کابل ها و سیم ها ضمن محافظت از جان کارگران و کاهش احتمال آتش سوزی و سرایت آن به صفر، برق تجهیزات را تامین می کنند.

از ویژگی های این سیم ها می توان به مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی مختلف مناطق مرطوب، خشک و بیابانی، جریان الکتریکی بالا، رسانایی بالا در برابر اجسام مختلف، رشد قارچ روی آنها، کم دود، غیرسمی بودن، انعطاف پذیری بالا و مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش اشاره کرد. ماندگاری، استفاده طولانی مدت، خوردگی، مواد شیمیایی، اسید، روغن، نمک و غیره.

درست است که انواع سیم ها و کابل های سیلیکونی غیر قابل اشتعال هستند، اما در صورت بروز آتش سوزی، آتش را منتقل نمی کنند و از سرایت آن به مناطق دیگر جلوگیری می کنند. شایان ذکر است که این سیم ها می توانند حرارت مستقیم و غیرمستقیم بالا و سریع و مداوم را تحمل کنند و شکسته نمی شوند.

می توان گفت کابل نسوز وزن سبکی دارد و به راحتی قابل جابجایی و استفاده در صنایع مختلف می باشد. اما باید توجه داشت که انواع سیم و کابل های سیلیکونی بازیافت نمی شوند و قیمت آنها از سیم و کابل پی وی سی بیشتر است.کابل نسوز یکی از کاربردی ترین و ضروری ترین کابل ها در ساخت و ساز ساختمان می باشد. این کابل ها در برابر حرارت و آتش بسیار مقاوم هستند و دود آن ها کم است و از گسترش شعله جلوگیری می کند.

کابل های نسوز در برابر تغییرات دما کاملا مقاوم بوده و فاقد هرگونه گاز کشنده (هالوژن) هستند. این کابل ها در دسته بندی های مختلفی مانند کابل های ابزار دقیق، کابل های کنترل، کابل های برق، کابل های فشار قوی، کابل های جرقه زن و غیره طراحی می شوند.

کابل های مقاوم در برابر حریق باعث افزایش سطح ایمنی، جلوگیری از خسارات جانی و اقتصادی و رعایت اصول علمی و فناوری ساختار و توسعه شبکه های برق، شبکه ها و سیستم های اعلام حریق از نظر نوع و مقاومت مصالح می باشد. مورد استفاده در سازه ها مقاوم در برابر آتش هستند.
دو دلیل اصلی برای نیاز به کابل های نسوز وجود دارد. اول اینکه کابل برق در محل نصب و بهره برداری در معرض دمای بالا، حرارت یا آتش سوزی قرار می گیرد و از طرفی کابل سالم است و در مواقع اضطراری مانند آتش سوزی به کار خود ادامه می دهد. کاربردهای قابل توجه این کابل ها در سیستم های حفاظت و اعلام حریق، سیستم های اعلام حریق و ارتباطات صوتی می باشد.این نوع کابل معمولا در صنایع پتروشیمی، صنعت تولید سیمان، نیروگاه، صنایع دفاعی، صنعت نفت و گاز، واگن های راه آهن، کارخانجات خودروسازی، کوره ها، صنایع لوازم گرمایشی، کارگاه ها و کارخانه ها، تجهیزات پزشکی، سیم کشی هواپیما و ... مورد استفاده قرار می گیرد. . از ظروف آشپزخانه و تجهیزات آزمایشگاهی استفاده می شود. در میان پرکاربردترین کابل های نسوز، کابل های شیلددار و کابل های عایق سیلیکونی وجود دارد که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند.

مشخصات کابل نسوز
با توجه به اینکه سیم ها و کابل های نسوز مورد استفاده در ساختمان ها یکی از مهم ترین امکانات ساختمان ها هستند، باید دارای مشخصات مشخصی باشند تا بتوانند تا آخرین لحظه دوام داشته باشند و در مواقع اضطراری مانند آتش سوزی عملکرد بهتری داشته باشند.

بنابراین سیم ها و کابل هایی که انتخاب می کنیم باید مطابق با استانداردهای ملی و بین المللی باشد. این پارامترها پارامترهای فیزیکی و شیمیایی، اندازه سطح سطحی، خلوص سیلیکون، استحکام کششی، تحمل دما و غیره را مشخص می کنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نازیلا حسینی

تجهیزات ابزار دقیق

اجزاء
این علم از سه بخش زیر تشکیل شده است:

اندازه گیری پارامترهای مختلف
کنترل پارامترها و پردازش مقادیر استاندارد با استفاده از دستگاه های کنترل.
پاسخ مناسب را با استفاده از ایمپالس به دستگاه های کنترلی ارسال کنید.
این یک سیستم مکمل از 3 فرآیند است که به آن سیستم کنترل خودکار می گوییم که وظیفه آن کنترل مجموعه ای از فرآیندهای عملیاتی است.

اندازه گیری:
قسمت اندازه گیری مقدار مورد نظر را اندازه گیری می کند. پارامترهای مختلفی برای کنترل در صنایع اندازه گیری می شود. این پارامترها عبارتند از:

اندازه گیری فشار
اندازه گیری دما.
اندازه گیری جریان سیال
اندازه گیری ارتفاع مایع
اندازه گیری سرعت.
اندازه گیری ارتعاش
و….
کنترل کننده:
در تاریخ ابزار دقیق، دوره‌هایی را دیده‌ایم که ابزار دقیق‌تر و خودکار بودند. قبل از تبدیل شدن این ابزارها به نرم افزار، کنترل ها در صنعت به صورت دستی و با عوامل انسانی انجام می شد. اما با اختراع ترانزیستورها و کارت های الکترونیکی برای کنترل، استفاده از عوامل انسانی بسیار کاهش یافته است.با معرفی کامپیوترهای صنعتی به نام PLC، واحدها به راحتی کنترل می شدند. امروزه کنترلرهای جدیدی به نام سیستم کنترل کننده توزیع شده (DCS) و کنترل کننده فازی (FCD) وارد عرصه صنعتی شده اند تا وظیفه کنترل را بر عهده بگیرند.
راندن:
دستگاهی که سیگنال خروجی را از کنترل کننده ضربه دریافت می کند و بر روی آن سیگنال عمل می کند. دستگاه های خروجی اصلی شامل شیرهای کنترل و موتورهای الکتریکی است. این ابزارها به حفظ پارامترهای استاندارد در مقادیر دلخواه کمک می کنند.
سنسور:
سنسورها یکی از مهمترین ابزارهای صنعتی هستند که برای اندازه گیری پارامترها استفاده می شود. سنسورهای ابزار برای اندازه گیری تمام پارامترهای فیزیکی و شیمیایی در دسترس هستند. سنسورها بسته به نوع عملکردشان خروجی های متفاوتی دارند.

 مبدل:
مبدل یا مبدل پارامترهای اندازه گیری شده توسط سنسور را به سیگنال الکتریکی تبدیل می کند. یعنی اگر سنسور فشار همراه با مبدل استفاده شود، سنسور مقدار فشار را اندازه گیری می کند و آن را به هادی منتقل می کند و سپس مقدار را به سیگنال الکتریکی تبدیل می کند که می تواند از طریق شبکه منتقل شود.

تحویل دهنده:
فرستنده وسیله ای است که سیگنالی را از مبدل دریافت می کند و آن را تقویت می کند تا سیگنال در فواصل طولانی ارسال شود. فرستنده این کار را بدون از دست دادن کیفیت سیگنال یا تداخل با سیگنال های دیگر انجام می دهد.
محدوده اندازه گیری: محدوده ای که تجهیزات می توانند اندازه گیری کنند.
اندازه گیری صفر (صفر): نقطه خاصی در ناحیه اندازه گیری نقطه صفر در نظر گرفته می شود که هرگز صفر نمی شود، ممکن است هر مقداری داشته باشد.
رانش صفر: مقدار خروجی در نقطه صفر با زمان یا تغییر در عوامل دیگر تغییر می کند که به پدیده رانش صفر معروف است.
حساسیت: به تغییر خروجی متر در واحد تغییر در کمیت اندازه گیری شده حساسیت می گویند.
دقت: کوچکترین تغییر در یک کمیت استاندارد که یک ابزار می تواند اندازه گیری کند، حد دقت نامیده می شود.
پاسخ: در واقعیت، زمان کار دستگاه ثابت است و گاهی اوقات تاخیر شبکه. ثابت زمانی عنصر اندازه گیری باید بسیار کوچکتر از کوچکترین ثابت زمانی در حلقه کنترل باشد.دقت: توافق بین مقدار اندازه گیری شده و مقدار واقعی کمیت اندازه گیری شده را دقت می گویند.
تکرارپذیری: به دست آوردن نتیجه یکسان در هنگام اندازه گیری یک کمیت در شرایط ثابت، تکرارپذیری نامیده می شود.
بازه فاصله: محدوده بین حداکثر و حداقل مقادیری که دستگاه می تواند اندازه گیری کند فاصله نامیده می شود.
ابزار دقیق
شما به عنوان یک مهندس در این زمینه باید با ابتدایی ترین و مهم ترین تجهیزات ابزار دقیق آشنا باشید تا بتوانید تجهیزات مناسب برای هر پروژه را انتخاب کنید. این دستگاه ها عبارتند از:

فلومتر
سطح سنج
دماسنج
فشارسنج
فلومتر
ارتفاع سنج
کنترل کننده
لودسل
آنالایزرهای گاز
چگالی بر حسب متر
کاربرد ابزار در صنایع مرتبط
امروزه در مورد یک بخش صنعتی نمی توان از ابزارهای خاص صحبت کرد. هر صنعتی از ابزارهای پیچیده استفاده می کند تا فرآیندها را کارآمدتر و بدون خطا کند.

ابزار دقیق برای صنعت نفت و زیربخش ها
صنایعی که محصولات آنها مایع است معمولاً از خطوط لوله برای حمل و نقل استفاده می کنند.آنها همچنین دارای سیستم هایی برای ذخیره سازی در مخازن و اندازه گیری پارامترهای مختلف محصول هستند.

به عنوان مثال، نفت عبوری از یک خط لوله انتقال، سطح مخزن ذخیره یا فشار گاز در یک مخزن، همه اجزایی هستند که برای اندازه گیری آنها به ابزارهایی نیاز داریم. زیرا کوچکترین خطا در اندازه گیری آنها می تواند باعث ضررهای هنگفت شود.

ابزار دقیق در صنعت، معدن و سیمان
چنین صنایعی مانند صنعت نفت از ابزار دقیق برای کنترل صحیح فرآیندهای تولید و اندازه گیری پارامترهای آنها استفاده می کنند. برای مثال، در اندازه گیری سطح سیلوهای ذخیره سیمان، کنترل و اندازه گیری فشار بخار در بویلرها، کنترل و اندازه گیری خروجی مایعات و ضایعات و اندازه گیری وزن محصولات تولیدی، کاربردهای زیادی برای ابزار دقیق پیدا خواهید کرد. .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نازیلا حسینی

دستگاه جوش اینورتر

دستگاه جوش اینورتر چیست؟

تفاوت بین انواع دیگر دستگاه های جوش چیست؟ منابع جوش از ژنراتور گرفته تا رگلاتور ترانسفورماتور هر کدام مزایا و معایب خود را دارند، با این حال همچنان در صنعت جوشکاری کاربرد فراوانی دارد، اما اکنون فناوری جدیدی به نام دستگاه جوش معکوس پدید آمده است که عصر جدیدی در صنعت جوشکاری است. .

مدتی است که این فناوری نوظهور جای خود را در کشورهای صنعتی باز کرده است و اخیراً تولید و استفاده از دستگاه های جوش معکوس در کشور ما بسیار رواج پیدا کرده است و تولیدکنندگان داخلی نیز به دلیل تامین کنندگان خوبی از ظرفیت تولید برخوردار هستند. کشور عزیز ما دارای رشته های ثابت سیم جوش، لوله جوش، کانکتور جوش، سیم برق و برد الکترونیک می باشد. با توجه به مزایای فراوان این فناوری، می توان انتظار داشت که در آینده نزدیک سهم بیشتری از بازار را در بخش تجهیزات جوش به خود اختصاص دهد.


دستگاه جوش اینورتر چیست؟
جوشکار معکوس چیست؟ یک نوع دستگاه جوش با تکنولوژی مدرن و پیشرفته است و منبع تغذیه قادر به تامین توان بالایی برای جوشکاری می باشد.سیم برق ورودی دستگاه جوش معکوس از نوع تک ولتی دو سیمه 220 ولت AC شهری است که توسط یک سری کلید به جریان متناوب DC تبدیل می شود. جریان و ولتاژ خروجی دستگاه جوش معکوس قابل تنظیم است و در حین جوشکاری توسط مخزن خروجی دستگاه جوش کنترل می شود. دستگاه جوش اینورتر با استفاده از آخرین تکنولوژی روز دنیا نسبت به دستگاه جوش ترانسفورماتور بسیار فشرده و سبک است و همچنین مصرف برق کمتری دارد.

انواع دستگاه جوش اینورتر
دستگاه جوش برقی
دستگاه جوش CO2
دستگاه جوش CO2 دو لوله
دستگاه جوش آرگون
دستگاه جوش آرگون AC/DC
دستگاه جوش آرگون تحت فشار


تفاوت بین دستگاه جوش اینورتر و جوشکار چیست؟
اینورتر همانطور که گفته شد یک ابزار جوشکاری نسل جدید است. در واقع عناصر الکترونیکی هستند که جریان متناوب برق شهری را با فرکانس بالا به جریان مستقیم تبدیل می کنند. همچنین فرکانس و ولتاژ را می توان با استفاده از تقویت کننده تا سطح مورد نظر تنظیم کرد. این ابزار هم تک فاز و هم سه فاز است. همچنین این دستگاه در موقعیت های کوچک و سبک مانند کارگاه های جوشکاری به ویژه در زمینه نصب بیشترین تاثیر را دارد.اما یکسو کننده هایی مانند ترانسفورماتورها برای کارهای سنگین تر استفاده می شوند و جابجایی آنها راحت تر است. در یک دستگاه جوش بزرگ، رگولاتور از دو بخش استفاده می کند: یک اینورتر و یک ترانسفورماتور. همچنین میزان جریان کشیده شده به صورت معکوس 18 تا 22 آمپر می باشد. با این تفاوت که رکتیفایرها گاهی از 25 آمپر فراتر می روند و باعث نوسانات جریان می شوند


عملکرد دستگاه جوش اینورتر
برق شهری سه فاز یا تک فاز ابتدا با فرکانس 50 60 60 هرتز وارد شبکه برق می شود و سپس با فرکانس کیلوهرتز به برق تبدیل می شود. در این مرحله قسمت اینورتر دستگاه وارد شده، جریان به موج فرکانس تبدیل می شود و در نهایت پس از عبور از مبدل هسته فریت، جریان تولید می شود. برای جوشکاری از جریان مستقیم استفاده می شود.

فناوری IGBT چیست؟
IGBT به ترانسفورماتور دوقطبی دروازه ای عایق اطلاق می شود که وظیفه آن افزایش فرکانس است که توجه سازندگان دستگاه های جوش معکوس را به خود جلب کرده است.استفاده از این فناوری باعث کاهش اندازه، وزن و مصرف انرژی شده است (کاهش تلفات انرژی تا 95 درصد و بار 40-50 درصد).

مزایا و معایب دستگاه جوش اینورتر با نمای عمقی
مزیت اصلی جوشکار معکوس وزن کم و سبک آن است که آن را به ابزاری قابل حمل تبدیل می کند که می توان آن را مانند یک کیسه حمل کرد. اینورترهای جوشکاری از اینورترهای کوچک تری نسبت به دستگاه های جوشکاری قدیمی استفاده می کنند که باعث می شود سبک تر، فشرده تر و در نهایت قابل حمل تر شوند. این تفاوت امکان استفاده از جعبه معکوس را در فضاهای تنگ که اغلب دستگاه های جوشکاری باریک از کار می افتند، ممکن می سازد.

علاوه بر این، دستگاه‌های جوش به نیروی کمتری نیاز دارند و می‌توان از آنها با برق خانگی استفاده کرد. اگر تقاضا برای جریان الکتریکی کم باشد، می توان اینورتر جوشکاری را به یک منبع برق معمولی متصل کرد و کار شروع می شود. این مدل ها برخلاف دستگاه های جوش سنتی نیازی به برق سه فاز و صنعتی ندارند.

مصرف انرژی کمتر به معنای صرفه جویی در هزینه های برق است. علاوه بر این در مقایسه با دستگاه های جوش سنتی، اینورترهای جوشکاری در برابر نوسانات جریان مقاومت بیشتری دارند و البته باعث می شود که عملیات جوشکاری سریعتر و بهتر انجام شود.از آنجایی که مشعل جوشکاری جریان خروجی ثابتی دارد، امکان تنظیم جریان را به کاربر می دهد و کاربر می تواند جریان خروجی را با توجه به جریان کار و نوع جوش تنظیم کند. به عنوان مثال، گاهی اوقات تنظیم دوم در تجهیزات جوش MIG قدرت کافی را تامین نمی کند و تنظیم سوم بیش از حد است. در چنین مکان هایی ارزش جعبه جوش تعیین می شود.

البته، مشعل جوشکاری ابزار جوشکاری کامل نیست، بهترین انتخاب برای انواع عملیات جوشکاری است. در واقع دستگاه های جوشکاری به لطف تجهیزات الکترونیکی پیشرفته می توانند با ولتاژهای پایین کار کنند. این نیاز تا حدودی ضعیف تر از ترانسفورماتور جوشکاری است که در نتیجه ضعیف تر است و عمر مفید کمتری دارد.
از طرفی دستگاه های جوش سنتی ساختار ساده تری دارند و در عملیات جوشکاری مداوم و طولانی از اطمینان بیشتری برخوردارند. می توان گفت دستگاه جوش سنتی یک سرمایه گذاری دراز مدت ارزان است، وزن، اندازه و ظاهر مهم نیست. البته انتخاب نوع و مدل ابزار جوشکاری به نوع کار و عملیات کلی جوش شما نیز بستگی دارد.طبق تمام تفاسیر؛. اگر قابل حمل بودن و امکان کار با برق خانگی برای شما مهم است و به دنبال ویژگی ها و عملکردها هستید، اما از نظر مالی به آن نگاه نمی کنید، اینورتر جوشکاری بهترین انتخاب شماست. مشعل های جوشکاری ممکن است بهترین انتخاب برای هر عملیات جوشکاری نباشند، اما پیشرفت قابل توجهی در جوشکاری و صنایع وابسته هستند.

در حال حاضر فناوری IGBT مدرن ترین تکنولوژی در تولید دستگاه های جوش محسوب می شود و اکثر سازندگان لوازم خانگی و برندهای معروف دنیا اینورترهای خود را به آن مجهز کرده اند.


ویژگی های دستگاه جوش معکوس چیست؟
• جوشکاری پیوسته (جوشکاری زنجیره ای) موجود است.
• مناطق جوشکاری و قوس دهی مناسب را ایجاد کنید
• فاقد هرگونه آلاینده ناسالم است
• امکان کنترل جریان در حین جوشکاری با توجه به نیاز کاربر
• راندمان و قدرت بالا، سبک و اندازه کوچک
• امکان جوشکاری با الکترودهای رتیل، قلیایی، سلولزی و انواع سیم و فیلرهای جوشکاری.

راهنمای خرید دستگاه جوش
اگر به دنبال خرید دستگاه جوش معکوس هستید، نکاتی وجود دارد که باید قبل از خرید به آنها توجه کنید.خواه برای مصارف خانگی یا صنعتی باشد، دستگاه های جوش باید برای عملکرد و نیازهای مصرف کننده طراحی شوند.

جوشکاری در واقع اتصال دو فلز غیرمشابه از طریق ذوب آنها به یکدیگر یا از طریق ذوب فلز دیگر با فلز پرکننده و اتصال دو قطعه کار به یکدیگر است. در جوشکاری قوس الکتریکی، قوس الکتریکی که در واقع بین الکترود و فلز قطعه کار ایجاد می شود، باعث ذوب شدن الکترود می شود (الکترود در واقع رابط بین دو قسمت است). روش کار دستگاه جوش این است که در واقع جریان متناوب (AC) با ولتاژ بالا و ظرفیت جریان کم را می پذیرد و سپس آن را به جریان مستقیم (DC) با ولتاژ پایین تبدیل می کند. کاربران نیاز به جوش قوی تری دارند و هر چه دستگاه بیشتر در مناطق صنعتی و کارگاهی استفاده شود، دستگاه می تواند شار بال بیشتری تولید کند. مقدار جوش مورد نیاز ما با ضخامت قطعه ارتباط مستقیم دارد.
.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نازیلا حسینی

ابزارآلات کشاورزی

تسهیل در کشاورزی
اساساً کشاورزی بدون ابزار کشاورزی غیرممکن است. هر ابزار کشاورزی به نوبه خود یک ابزار کشاورز برای تسهیل فرآیند کشاورزی در نظر گرفته می شود. بنابراین در ادامه این قسمت در مورد انواع ادوات کشاورزی و کاربرد آنها در باغات و مزارع صحبت خواهیم کرد. از این ابزارهای کشاورزی همه کاره و موثر بهره ببرید.
زیرا در غیر این صورت بدون این ابزار کشاورزی، فعالیت شما در بخش کشاورزی بسیار پیچیده و خسته کننده خواهد بود و روند کاری شما به تاخیر می افتد. بنابراین برای موفقیت در بخش کشاورزی و تولید و تولید محصولات در زمان کوتاهتر و با کیفیت بهتر به چنین ابزارهایی نیاز است. در زیر به برخی از این ادوات کشاورزی اشاره شده و سپس به کاربرد آنها در باغ ها و مزارع می پردازیم.


آشنایی با انواع ابزارآلات کشاورزی
طبیعتاً کشاورزی بدون ابزار کشاورزی مستلزم نیروی کار زیاد است و کیفیت و کارایی محصولات برداشت شده بی کیفیت است.بنابراین هر چه ابزارهای کشاورزی متفاوت و مدرن در دسترس باشد، در مدت زمان کوتاه تری می توان نتایج بهتر و بهترین نتیجه را مشاهده کرد. برای این منظور می توان ابزارهای مختلف کشاورزی را به عنوان ابزار کشاورز در نظر گرفت تا کشاورزان بتوانند به خوبی از آنها استفاده کنند. انواع ادوات کشاورزی بسیار و متنوع است. ذکر همه آنها در این مختصر غیرممکن است. اما به طور کلی می توان به برخی از آنها اشاره کرد:
1- تراکتور
2- بیل و وانت
3- ابزار دستی و برقی
4- بیل و میخ
5- برش قیچی
6- میوه چینی
7- باغبانی
8- داس
9- فرغون
10- آبپاش
11- رانندگی دستی
12. سمپاش
13. شخم زدن یا شخم زدن
14- رتیباتور
15- تبر
16- تیلر
17- سنگریزه
18- شمشاد زن


ذکر این موارد تنها بخشی از ادوات کشاورزی مورد استفاده در باغ و مزارع است تا کشاورز و باغدار با استفاده از این وسایل کارهای مربوط به زراعت و باغداری را به خوبی انجام دهند. برخی از این ابزار کشاورزی عبارتند از بیل، وانت و ....همانطور که مشاهده می کنید سنتی هستند و مورد استفاده کشاورزان و باغداران قرار می گیرند و برخی از آنها جزو تجهیزات جدید و مدرنی هستند که امروزه در کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرند. ابزارهای کشاورزی در کنار سایر ابزارها می توانند به بهبود کمک کنند. کار کشاورزان و باغداران.


استفاده از ابزارآلات کشاورزی
در صورت استفاده از این ابزار کشاورزی به خصوص تجهیزات مدرن و پیشرفته روز دنیا می توانید از کاربردها و کارایی بی نظیر آنها بهره ببرید. به عنوان مثال: اگر باغبان هستید، می توانید یک قیچی با کیفیت GF-4539 خریداری کنید و از این ابزار با کیفیت برای برش گیاهان در مزرعه خود استفاده کنید. به این ترتیب آنها به گیاهان دیگر شما آسیب نمی رسانند یا می توانید از وجود بیل فولادی رنگی که می توانید از آن برای حفر چاله ها و شل کردن خاک در باغ خود استفاده کنید، بهره مند شوید.باغبانی تایوان نیز جزء ادوات کشاورزی محسوب می شود که می توانید از این ابزار موثر و مفید در باغبانی استفاده کنید و از آن به خوبی استفاده کنید. پس در مجموع اگر نیاز به خرید انواع ادوات کشاورزی دارید به سایت ایران کشاورزی مراجعه کنید و ابزار کشاورزی احتمالی را از آنها خریداری کنید و در مزارع و باغات خود به خوبی از آنها استفاده کنید.

اقدام به این نوع ادوات کشاورزی کاربردهای زیادی دارند. در حالی که انواع مختلف آنها فعالیت های باغبانی و کشاورزی شما را تسهیل می کند، می توانید به راحتی و بدون دردسر از آنها استفاده کنید و از وجود این ابزارهای مختلف کشاورزی بهره مند شوید.
یکی از مهمترین کارهای باغبانی جمع آوری برگ ها و تمیز نگه داشتن خاک است. شن، غربال و برگ چین.
شن کش
یکی از ابزارهای مهم برای جمع آوری برگ ها و پاکسازی خاک از هرگونه سنگ یا زباله است. داشتن هارو مناسب به پاکسازی خاک و حذف علف های هرز بدون آسیب رساندن به گیاه میزبان کمک می کند.جعبه های پلاستیکی و استیل در بازار موجود است. اما همیشه بهتر است از یک کیس استیل با کیفیت استفاده کنید. این دستگاه در اندازه های مختلف عرضه می شود و بسته به نوع کار و نیاز خود می توانید تخته سنباده مناسب کار خود را انتخاب کنید.

شن کش
این دستگاه دارای دندانه های مناسب برای جابجایی و سست شدن خاک و از بین بردن ریشه علف های هرز می باشد.

غربال کردن
کیفیت و تمیزی خاک تاثیر بسزایی در رشد گیاه دارد. الک ابزاری کاربردی و مناسب برای صاف کردن و تسطیح خاک است. الک را می توانید با توجه به نیاز و وسعت کار تهیه کنید.

برگ گیر؛ جاذب
چنگک برگ یکی از رایج ترین ابزار باغبانی است که مانند جاروبرقی عمل می کند. این دستگاه با مکش برگ ها را جمع آوری می کند. همچنین قابلیت رهاسازی هوای فشرده و استفاده از آن به عنوان سمپاش را دارد. با استفاده از این قابلیت می توانید به راحتی برگ ها را جمع آوری کنید.

ابزار باغبانی مناسب برای تراشکاری خاک
خاک ورزی و چرخاندن خاک یکی از مهم ترین مراحل باغبانی و کشاورزی است و ابزارهای مختلفی برای آن وجود دارد.

در زیر به معرفی آنها می پردازیم:
لایحه
این وسیله برای همه آشناست اما بیشتر آنها بیل های ساختمانی را می شناسند. از بیل برای زیر و رو کردن خاک استفاده می‌شود. جالب است بدانید که بیل انواع مختلفی دارد .هر یک برای وظیفه‌ای مشخص کاربرد دارد و بیل باغبانی با ساختمانی متفاوت است. بیل باغبانی نوک باریک‌تری دارد و با فرم خاص خود شخم زدن خاک را ساده‌تر می‌کند. بیل کج و دوار از انواع بیل باغبانی هستند.

بیلچه
بیلچه برای کاشتن گل و گیاه یا جابجایی و تعویض خاک گلدان یا کود دهی به آن استفاده می‌شوند.

تیلر
یکی از انواع ماشین آلات باغبانی تیلر است . برای شخم زدن، زیر و رو کردن خاک، کندن علف‌های هرز و صاف کردن سطح خاک استفاده می‌شود . کشاورزان و باغ داران می‌توانند بسته به نوع نیاز از تیلر باغبانی کوچک یا بزرگ استفاده کنند.

ابزارآلات مناسب برای نگهداری گیاه
پس از آماده سازی خاک و کاشت محصول نوبت به مرحله داشت می‌رسد. در مرحله داشت باید نگهداری و مراقبت از گیاهان به درستی انجام شود تا بتوان بهترین محصول را برداشت کرد. تغذیه، کود و نور مناسب، آبیاری صحیح، مبارزه با آفات و علف هرز همگی از مهمترین وظایفی است که در این مرحله باید مورد توجه قرار گیرد.
.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نازیلا حسینی

سیم آلومینیومی

جریان الکتریسیته در تمام قسمت‌های زندگی جوامع بشری دارای اهمیت است و در اکثر فعالیت‌ها به نحوی مورد استفاده قرار می‌گیرد. سیم و کابل‌ها بستری برای عبور جریان الکتریسته و ابزاری برای استفاده از برق می‌باشند. کابل‌ها از نظر جنس هادی به طور کلی به دو دسته کابل مسی (هادی از جنس فلز مس)، کابل آلومینیومی (هادی از جنس آلومینیوم)، تقسیم‌بندی می‌شوند که در ادامه قرار است به دو پرسش “کابل آلومینیوم چیست؟” و “در چه مواردی مورد استفاده قرار می‌گیرد؟” پاسخ داده ‌شود.

عده‌ای تصور می‌کنند که مناسب‌ترین گزینه برای کابل‌کشی استفاده از کابل‌های مسی می‌باشد و این در حالی است که فلز مس به دلیل قیمت و وزن بالا گاها مشکل‌ساز می‌شود و در این شرایط قطعا کابل آلومینیومی انتخاب بهتری می‌باشد. این کابل به دلیل خواص فیزیکی منحصر به فرد و ساختار متنوع، کاربرد زیادی در خطوط انتقال برق دارد و در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع استفاده از فلز آلومینیوم در تولید کابل به سالیان گذشته برمی‌گردد و امروزه نیز با گران شدن فلز مس توجه به این کالا افزایش یافته است


کابل آلومینیومی چیست ؟
هر کابل از سه بخش اصلی رسانا (هادی)، پوشش عایق الکتریکی و غلاف ساخته می‌شود. کابل‌هایی که دارای هسته رسانا از جنس آلومینیوم هستند، در دسته کابل‌های آلومینیومی قرار می‌گیرند. فلز آلومینیوم اگر چه میزان هدایت الکتریکی پایین تری از فلز مس دارد اما با انتخاب سطح مقطع مناسب ضمن تامین رسانایی الکتریکی مدنظر مصرف کننده می‌تواند در شبکه‌های توزیع و انتقال برق مورد استفاده قرار گیرد فقط کافیست به نکات فنی نظیر به کارگیری جداول مربوط به استفاده از کابل آلومینیوم توجه شود.
ویژگی‌های کابل آلومینیوم
از ویژگی‌های کابل آلومینیوم می‌توان به داشتن میزان رسانایی مطلوب و مقاومت نسبتا پایین، به صرفه بودن و قیمت ارزان‌تر آن در مقایسه با مس اشاره کرد. به همین دلیل سرقت کابل‌های آلومینیومی نیز پایین‌تر از کابل‌های مسی صورت می‌گیرد .

از دیگر ویژگی‌های کابل آلومینیومی اکسیداسیون سریع تر آن در مجاورت رطوبت و شکنندگی بیشتر آن است.

شباهت کابل آلومینیوم و مسی
هادی‌های مسی و هادی‌های آلومینیومی هر دو عملکرد مشابهی دارند و در خطوط انتقال و توزیع برق مورد استفاده قرار می‌گیرند. این تجهیزات جریان الکتریکی را از یک نقطه به نقطه دیگر انتقال می‌دهند. از هر دو نوع کابل می‌توان در خطوط برق رسانی استفاده کرد اما باید به این نکته توجه داشت که برای جایگزینی کابل آلومینیوم با کابل‌های مسی در طول ثابت و میزان جریان دهی یکسان باید ازسطح مقطع بیشتر استفاده کرد.تفاوت آلومینیوم و مس
کابل های مسی و آلومینیومی عملکرد یکسانی دارند، اما برخی از ویژگی ها متفاوت است. این تفاوت ها در زیر توضیح داده شده است.

کابل آلومینیومی مقاومت الکتریکی بالاتری دارد و به همین دلیل جریان الکتریکی در کابل مسی بهتر منتقل می شود.
کابل های آلومینیومی را می توان به راحتی در محیط های باز مانند نصب چراغ برق استفاده کرد زیرا احتمال سرقت این کابل ها کمتر است.
از نظر قیمت و در دسترس بودن، کابل های آلومینیومی ارزان تر هستند و امروزه به دلیل گرانی فلز مس، بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.
فلز مس دوام و مقاومت مکانیکی بیشتری نسبت به آلومینیوم دارد. کابل های آلومینیومی در معرض مواد شیمیایی زودرس خورده می شوند. در این صورت با کمک گیره های غیرفلزی یا افزودن آلیاژ به هادی کابل می توان مقاومت مکانیکی و دوام آن را افزایش داد.
در ابعاد مشخص و مشابه، وزن کابل آلومینیومی بسیار کمتر از کابل مسی است که در قیمت کابل آلومینیومی تاثیرگذار است.
از کابل های آلومینیومی فقط در سیم کشی برق و به صورت کابل های زمینی و هوایی با هادی استفاده می شود.به دلیل درخشندگی آلومینیوم در مقایسه با مس، هرگز از آن در مش سیم استفاده نمی شود و فقط به عنوان سیم استفاده می شود.
خطر آتش سوزی و اتلاف انرژی در کابل های آلومینیومی بیشتر از کابل های مسی است.


انواع کابل آلومینیومی
کابل آلومینیومی زره ​​پوش
کابل آلومینیومی براونی نوعی کابل آلومینیومی زره ​​دار است. کابل آلومینیومی Brownie در زیر زمین و خارج از تاسیسات دفن شده است. از این کابل ها در محیط هایی که احتمال ضربه و استرس و آسیب فیزیکی وجود دارد استفاده می شود. دلیل مقاوم بودن این کابل ها در برابر تنش های مکانیکی استفاده از یک لایه محافظ فولاد یا آلیاژ آلومینیوم در ساختار آنها است که به آن زره کابل می گویند. به طور کلی، ساختار کابل های آلومینیومی زره ​​دار به گونه ای طراحی شده است که در برابر مواد شیمیایی و روغن، آتش و شعله و نور UV مقاوم باشد.

کابل آلومینیومی خود نگهدار
کابل های خود نگهدار در بسیاری از سیستم های برق تک فاز و سه فاز استفاده می شود.

این کابل ها برق را از نیروگاه ها به سیستم های صنعتی، تولیدی، خانگی و کشاورزی منتقل می کنند.تمام سیم های مورد استفاده برای انتقال نیرو در کابل های خود نگهدار از عایق آلومینیومی پلی اتیلن متقاطع (XPLE) ساخته شده اند که عملکرد کلی این کابل ها را بهبود می بخشد و خواص مکانیکی و الکتریکی آنها را بهبود می بخشد. بسته به استفاده از این کابل ها، تعداد و مقطع خطوط تعیین می شود که شامل روشنایی فاز، نول، بخش پشتیبانی (سیگنال) می باشد.

سیم آلومینیومی زمین
کابل آلومینیومی زیرزمینی نوعی کابل با هادی آلومینیومی با ولتاژ 0.6 تا 1 کیلو ولت است. سیم زمین آلومینیومی می تواند دو، سه، چهار یا پنج رشته با هادی های رشته ای و نیمه سیال باشد. کابل آلومینیومی 4 هسته ای به دو صورت با سطح مقطع یکسان یا سه هسته صفر (با سطح مقطع کمتر) با سطح مقطع یکسان تولید می شود. از کابل های آلومینیومی زیرزمینی در پروژه های صنعتی، انتقال و تامین برق فشار ضعیف استفاده می شود. به عنوان مثال کابل آلومینیومی 16*4 یکی از ضعیف ترین خطوط برق و کابل های مورد استفاده در صنعت است.
کابل آلومینیومی هوایی
این کابل ها در محیط های خارجی مانند ماسک، تیرهای برق استفاده می شوند و به سه نوع تقسیم می شوند:

کابل آلومینیومی هوایی ACC: این کابل ها اغلب در کاربردهای ولتاژ متوسط ​​یا کم استفاده می شوند.این کابل از نوع آلیاژ آلومینیومی است که روی هادی قرار می گیرد، با مقاومت مکانیکی کم و رسانایی الکتریکی بالا، در مکان هایی با تنش مکانیکی و کششی کم در هنگام نصب، تک لایه، xlpe دو لایه یا بدون روکش استفاده می شود.
کابل هوای آلومینیومی مثناسئوC: هادی این کابل آلیاژی است و در کاربردهای ولتاژ پایین و متوسط ​​و فشارهای مکانیکی بالا استفاده می شود.
کابل هوا آلومینیومی ACSR: معمولا در سیستم های ولتاژ متوسط ​​استفاده می شود. هادی اصلی این کابل ها آلومینیومی است. ساختار این کابل ها از سیم های آلومینیومی تشکیل شده است که دور سیم های فولادی به عنوان هارنس و هادی بافته شده اند.
نکات مهم در مورد جریان مجاز کابل آلومینیومی

برق یا برق مورد نیاز مصرف کنندگان
حداکثر جریان مجاز برای هر اندازه کابل آلومینیومی وجود دارد
با در نظر گرفتن فاصله و افت ولتاژ
مدار کوتاه
مواد عایق کابل (PVC) و (XLPE)
ابعاد و کیفیت کابل (به مارک کابل توجه کنید);
دمای متوسط ​​و محل نصب کابل
مقاومت حرارتی خاک
عمق کابل در کابل های زیرزمینی
فاصله بین کابل ها
 

بیشتر بخوانید:

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نازیلا حسینی

سنگ بر اوسیس

در گذشته برای انجام عملیات برش بر روی مواد مختلف با مشکلات زیادی مواجه بودیم. اما با پیشرفت تکنولوژی و توسعه ابزارهای صنعتی امروزه به راحتی می توان از تخته برش برای برش انواع ابزار و تجهیزات مانند فولاد، آهن، چوب، سرامیک و سنگ استفاده کرد. تخته سنگ بری می تواند در بهترین روش برای برش انواع سنگ به شما کمک کند.
انواع سنگ بر 

همانطور که می دانید انواع ورق های آهنی، صفحات پروفیل و صفحات سنگی به روش های مختلف برای شرایط مختلف طراحی و ساخته می شوند. امروزه اسلب های سنگی در قطرهای 115، 180، 210 و 230 میلی متر موجود است. ضخامت صفحات سنگ معمولاً 1.5 تا 2.5 میلی متر است. از آنجایی که آنها لبه الماس دارند، می توانند به بهترین نحو نیازهای شما را در این زمینه برآورده کنند. اگرچه لبه های این بشقاب ها الماسی نیست، اما به ترتیب تقسیم شده اند.

برای رسیدن به فرآیند برش سرامیک با ظروف سنگی می توان این عمل را با مالش انجام داد.دال های سنگی ضخیم تر از دال های فولادی هستند زیرا فرآیند برش سنگ سخت است. این ضخامت سنگ بر انواع سنگ ها را آسان می کند. توجه داشته باشید که سایش ضخامت کمتر و صفحات کوچکتر برای اسلب سنگ استفاده می شود.

سنگ باغ همانطور که از نامش پیداست محصولی مناسب برای تراش انواع سنگ می باشد. به طور کلی از این تخته برش برای برش انواع سنگ های ساختمانی و سایر سنگ ها با قطر 1.5 میلی متر تا 2.5 میلی متر استفاده می شود.
OASIS یکی از برندهای کاشی است که اگرچه تازه وارد بازار شده است، اما به دلیل قیمت بسیار مناسب و کیفیت بالا، به سرعت بازار را در اختیار گرفته و به یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین کاشی ها تبدیل شده است. استحکام، اصطکاک کم این ویژگی محصول است
تخته های برش سنگ باغ به قطر 230 میلی متر و ضخامت 3 میلی متر در کارتن های 25 عددی به فروش می رسد و مصرف می شود. سرعت تخته تراش سنگ 80 متر بر ثانیه، حداکثر سرعت 6600 دور در دقیقه و وزن 5.9 کیلوگرم می باشد. این محصول دارای الیاف الیافی است که می توان از آنها برای برش استفاده کرد.همانطور که از نام آن پیداست برای تراش سنگ از تخته سنگبری استفاده می شود.

مزایای سنگ بر:
1. طول عمر و از دست دادن کیفیت طولانی مدت
2. مقاومت بالا در برابر ضربه
3. قیمت بسیار مناسب نسبت به سایر محصولات هم رده
4. اصطکاک کم
5. قیمت و کیفیت مناسب برند Oasis دلیل اصلی انتخاب اکثر فروشگاه ها و مصرف کنندگان است.
6. این محصول دارای گواهینامه شرکت ملی نفت و گاز می باشد.
7. تخته سنگبری OASIS ساخت کشور چین است و به دلیل سرعت و انعطاف بالا در ایران بسیار محبوب است.

انواع ابزارهای سنگ بر اوسیس عبارتند از:
1. سنگ برش آهن 180 * 3 اونس
2. سنگ استیل 180 x 1.6 oz
3. سنگ پروفیل 350*350 میلی متر
4. سنگ 3 * 230 اونس
5. سنگ تراش کوچک 115 * 3 بوشل
6. سنگ استیل 115*1
7. سنگ اسمز بزرگ 180*6
8. میوه سانگ ساب مینی 115*6

این تخته برش سنگ به قطر 180 میلی متر، ضخامت 3 میلی متر، شفت 22/23 میلی متر، در 25 کارتن بسته بندی شده، آماده ارسال می باشد.

حداکثر سرعت مورد نیاز برای استفاده از این صفحه 80 متر بر ثانیه و حداکثر دور در دقیقه 8500 به دلایل ایمنی و امنیتی می باشد.برای افزایش طول عمر صفحه، بهترین زاویه برش 25 تا 30 درجه است
مزیت مثبت توانایی برش انواع ورق های فولادی و سخت است
طول عمر مثبت در مقایسه با برندهای مشابه چینی
کاغذ سنباده واکنش پذیری بسیار کمی دارد
نکته مثبت این است که قیمت نسبت به عملکرد بسیار مناسب است
استفاده فعال از فناوری FRT باعث افزایش عملکرد حرارتی این دال می شود
استفاده فعال از شبکه 3 لایه حفاظت حریق در ساختار داخلی صفحه نمایش
معایب تخته سنگبری بزرگ Oasis 115X3

مشخصات فنی ابعاد: 180x3
قطر صفحه: 180 میلی متر
قطر شفت: 22.23 میلی متر
ضخامت صفحه: 3 میلی متر
حداکثر سرعت برش: 80 متر در ثانیه
حداکثر دور: 8500 دور در دقیقه
نوع کاربرد: فیبر
کاربرد: برش
مورد استفاده: فلزی
کشور سازنده: چین
سازنده: OASIS Corporation
تعداد در هر بسته: 25 عدد
تعداد در کارتن: 100 عدد
 استاندارد: EN 12413 اروپا ISO9001:2008
گواهینامه: تاییدیه شرکت نفت و گاز
گواهینامه: بله
سایر اطلاعات عمومی: تکنیک برش سریع
ساختار فیبری دارد
مناسب برای اتصال به انواع سنگ های شل
 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نازیلا حسینی

گیربکس آویز

گیربکس آویز یا گیربکس شافت موازی چیست؟
نوعی از گیربکس صنعتی ارائه شده که ساختاری شبیه به گیربکس شافت مستقیم (هلیکالی) دارد با این تفاوت که در گیربکس آویز، شافت خروجی با شافت ورودی موازی است. این گیربکس بر اساس نوع طراحی در قسمت انتهایی شافت خروجی که بصورت یاتاقان بندی شده ارائه می شود مورد مناسبی برای کاربری در میکسر ها است.
مشخصات فنی گیربکس آویز (شافت موازی)
گیربکس آویز که به آن گیربکس شافت موازی یا پارالل شافت (Parallel Shaft Gearbox) نیز می گویند، از جمله گیربکس های سایز متوسط می باشد که دامنه گشتاور آن حدود 80 تا 18000 نیوتن متر است. که این ویژگی گیربکس آویز موجب در بر گرفتن طیف وسیعی از کاربرد ها در صنعت شده است. ساختار این گیربکس شامل یک دنده فولادی در ورودی می باشد که با الکتروموموتور یا منبع تامین نیروی محرکه لینک شده است و نیرو را به دنده بعدی که دنده بشقابی بزرگ می باشد، انتقال می دهد. در صورتی که نیاز به سرعت گیربکس بالاتر از حدود 40 دور در دقیقه باشد، دنده چهارم گیربکس آویز که متصل به محور خروجی گیربکس آویز است، درگیر می شود. در زمانی که به دورهای کمتر از 40 دور در دقیقه نیاز است، دو دنده دیگر هم در گیربکس جهت کاهش دور و افزایش نسبت تبدیل دنده ها اضافه می شود و مجموع دنده ها را به شش دنده در داخل گیربکس می رساند.گیربکس های تعلیق ظرفیت روغن بالاتری دارند و در نتیجه عمر و ظرفیت گرمایی بیشتری نسبت به سایر گیربکس ها دارند.
انواع گیربکس آویزیا رو شفت
بسته به محور خروجی و نوع اتصال، گیربکس های تعلیق به دسته های زیر تقسیم می شوند:

خروجی مبتنی بر محور است

کوه شفت
شفت توخالی
دیسک کوچک
استاندارد DIN5480 شفت توخالی استاندارد DIN5480
شفت توخالی با TorqLOC
بسته به نوع اتصال

بر اساس
فلنج B5
نیم فلنج B14
گیربکس سقفی یا گیربکس شفت موازی به دلیل ویژگی های منحصر به فرد خود یکی از پرکاربردترین گیربکس ها در صنایع مختلف می باشد. از جمله ویژگی های این گیربکس می توان به قابلیت حمل بارهای محوری و شعاعی به دلیل وجود دو محور روی شفت خروجی اشاره کرد که این نوع گیربکس در میکسرهای مختلف قابل استفاده است.

یکی دیگر از ویژگی های این گیربکس موازی بودن خروجی گیربکس با ورودی آن است که در برخی شرایط نصب بهترین انتخاب است. یکی دیگر از مزیت های گیربکس تعلیق امکان نصب آن از طریق حلقه ای بر روی بدنه گیربکس است که در نتیجه می توان با استارت گیربکس، گیربکس را در جهت محور خروجی حرکت داد. مانند تسمه نقاله و خطوط انتقال مواد، سرعت کارخانه های سیمان و فولاد را افزایش می دهد.

گیربکس آویز (گیربکس شفت موازی)
گیربکس های سقفی یا گیربکس های شفت موازی به دلیل ظاهر و سبک (هشت حالت مختلف) اغلب در تجهیزات صنعتی استفاده می شوند، مانند گیربکس های هیبریدی، سیستم های انتقال مواد خطی با اصطکاک بالا، گیربکس های جرثقیل و گیربکس های لاستیکی. گیربکس، گیربکس تسمه نقاله، گیربکس غلتکی، سیستم های عملیات همزمان (جفتی)، کولرهای سطحی در تصفیه خانه های فاضلاب، صنایع شیمیایی، صنایع فولاد و سیمان.
محصولات مختلف شرکت SEW
SEW سری R هلیکال (پایه دارد و به صورت افقی قابل نصب است. این گیربکس می تواند ترمزدار یا بدون ترمز باشد).
سیستم تعلیق SEW سری F
چرخ لنگ Pion SEW سری K
سری سولار SEW P
سری SEW Twist S
سرعت متغیر SEW سری D, VU
موتور الکتریکی SEW
سری RF (انعطاف پذیر است و به صورت عمودی نصب می شود. این گیربکس می تواند با ترمز یا بدون ترمز باشد.)
 سری RX (موقعیت دارد و به صورت افقی قابل نصب است. این گیربکس به صورت تک لایه نمایش داده می شود.)
سری RXF SEW Helical دارای پایه بوده و به صورت افقی قابل نصب می باشد.(این گیربکس به صورت تک لایه قابل عرضه است.)
 تک طبقه و چند طبقه
با یک پایه یا اصل
 با یک گره اتصال جایگزین شده است
گیربکس شفت موازی ثابت
گیربکس محور موازی با پایه دوخت

 

انواع گیربکس شفت موازی SEW
FA.B DR: پایه شفت توخالی
FV.B DR: دارای پایه محور توخالی است
FH.B DR: پایه شافت توخالی دیسک را کاهش دهید
FF.DR: فلنج دار B5
FAF.DR: شفت توخالی فلاش B5
FVF.DR: محور توخالی B5 با زبانه
FHF.DR: دیسک کاهش شفت توخالی فلنج دار B5
FA.DR: شفت توخالی
FV.DR: شفت توخالی
FH.DR: دیسک کاهش شفت توخالی
FT.DR: TorqLOC® Hollow Shaft
FAZ.DR: شفت توخالی فلاش B14
FVZ.DR: شفت توخالی B14 با زبانه و شیار
FHZ.DR: دیسک کاهش شفت توخالی سریع B14
F.DR: پایگاه
 

 

مشخصات فنی گیربکس های دوفاز و سه فاز محور معلق SEW سری F
گیربکس شفت موازی برای استفاده حتی در محیط هایی با شرایط کاری محدود مناسب است.
سری F دارای پایه شفت، بدون شفت، شفت توخالی، بدون فلنج، بدون فلنج، پایه B5 یا B14 است.سری F دارای استانداردهای ISO، CSA، ATEX، CE می باشد.
گشتاور قابل تحویل تا 18000 نیوتن متر، نسبت چرخش از 3.77 تا 281.71، قدرت موتور از 0.12 تا 200 کیلو وات، مواد شفت فولاد، جنس بدنه آهن است.
سری F سایزهای 27، 37، 47، 57، 67، 77، 87، 97، 107، 127، 157.
برای استفاده در صنایع غذایی، سیمان، فاضلاب، دریایی و سایر صنایع مناسب است.
دارای مدل های F, FF.R. ، FA. ، FAF. تولید شد.
گشتاور 87 تا 18000 نیوتون متر سرعت خروجی از 5 تا 371.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نازیلا حسینی

الکتروموتور ایرانی

الکتروموتور ایرانی

موتورهای الکتریکی نقش مهمی در زندگی صنعتی و پیشرفته مدرن ایفا می کنند. موتورهای الکتریکی انرژی الکتریکی را به انرژی جنبشی و مکانیکی تبدیل می کنند. ساده ترین مثال یخچالی است که موتور آن به موتور الکتریکی وابسته است. اما آنچه در این مقاله می خواهیم به آن بپردازیم، معرفی و معرفی موتورهای برقی ایرانی است که با قدرت بالا و قیمت نسبتا ارزان با نمونه های خارجی رقابت می کنند. است. گروه فنی مهندسی و بازرگانی پینیون در زمینه فروش انواع موتور برق از جمله موتور برق ایرانی فعالیت دارد.
مزایا و قدرت موتورهای برق ایرانی
موتور برق یا موتور برق ایران توانسته است جایگاه ویژه ای در بین برندهای خاورمیانه پیدا کند و وارد کشورهای آفریقایی، اروپایی و آسیایی شود. این موتورها با مواد اولیه مرغوب تولید می شوند و یکی از مزیت های آن قیمت پایین آنها نسبت به نمونه های خارجی با همین کیفیت است. از دیگر مزایای الکتروموتورهای ایرانی می توان به تنوع آنها از تک فاز تا سه فاز با ظرفیت های مختلف اشاره کرد که نیاز مشتری را به طور کامل برآورده می کند.استفاده از آلیاژ مس در کویل ها از دیگر مزایای این الکتروموتورها می باشد. جالب است بدانید ایران یکی از معدود کشورهایی است که به فناوری تولید موتورهای الکتریکی فوق سنگین دست یافته است.

انواع الکتروموتور ایرانی


الکتروژن
این شرکت فعالیت خود را در سال 1367 آغاز کرد و به یکی از بهترین موتورهای الکتریکی در آسیا، اروپا و آفریقا تبدیل شده است. تمامی محصولات این شرکت دارای نشان CE اتحادیه اروپا می باشند. شرکت "الکتروژن" اولین تولید کننده موتورهای الکتریکی پربازده است و از این طریق توانست صنعت موتور برق کشور را متحول کند. برخی از محصولات متنوع این مجموعه عبارتند از: موتورهای برقی فن، هود، آسانسور و موتور الکتریکی یخچال.
موتوروژن
موتوژن یکی از موفق ترین و شناخته شده ترین شرکت ها در زمینه موتورهای الکتریکی است که فعالیت خود را از سال 1352 آغاز کرد. الکتروموتورهای موتوژن به اشکال مختلف تولید می شوند و برای عملیات در صنایع فولاد، کاشی و سرامیک، پتروشیمی، ذوب فلزات و خودروسازی مورد استفاده و مناسب هستند. هدف این شرکت سازگاری با علم روز بوده و پیوسته با بهترین دانشگاه های فنی همکاری می کند.تولید کننده دیزل
"دیزل ساز" شرکتی با 40 سال سابقه در زمینه تولید، مونتاژ و واردات انواع موتور برق می باشد. این شرکت علاوه بر تولید الکتروموتور، در زمینه های دیگری مانند ساخت و واردات پمپ، موتور و ژنراتور نیز فعالیت دارد. این شرکت ارتباطات بین المللی گسترده ای دارد و با بزرگترین تولیدکنندگان موتور الکتریکی دنیا در ارتباط و تبادل نظر می باشد. موتورهای الکتریکی این شرکت در دو مدل شناور و شناور تولید می شوند. برای جزئیات بیشتر و قیمت موتور دیزل برقی به لینک مراجعه کنید.

جامکو
شرکت صنعت ماشین آلات برقی جوین (جمکو) یکی از زیرمجموعه های سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران است که از سال 1369 فعالیت خود را آغاز کرده است. شرکت الکتروموتورسازی جامکو اولین شرکت ایرانی بود که به فناوری تولید موتورهای الکتریکی فوق سنگین دست یافت. محصولات این مجموعه انواع الکتروموتورهای صنعتی سه فاز می باشد که همگی دارای نشان استاندارد CE اتحادیه اروپا می باشند.

خرید و فروش الکتروموتور ایرانی

به جرات می توان گفت که خرید موتور برق ایرانی از بسیاری جهات منطقی تر از خرید موتورهای خارجی است.محصولات شرکت هایی مانند Gemco، Electrogen و Motogen در خاورمیانه و منطقه بی نظیر هستند. یکی از مزیت های خرید موتور برق ایرانی این است که شما راحت ترین دسترسی را به پشتیبانی محصول و خدمات پس از فروش دارید. حضور نمایندگان شرکت های مختلف ایرانی، عملیات خرید و فروش را بسیار آسان می کند و یکی از مهمترین مسائل در زمینه خرید و فروش، تنوع محصولات مناسب برای هر صنعت و هر منطقه ای است.

عوامل پیش خرید
همانطور که در بالا ذکر شد موارد زیر مهمترین عواملی است که می تواند انگیزه خرید مدل های موتور برقی ایرانی باشد.

دارا بودن گارانتی بالا و خدمات پس از فروش موتور برق
دسترسی آسان و سریع به خدمات پس از فروش
دسترسی به بخش های فروش
قیمت پایین تر نسبت به نمونه های خارجی
اکثر محصولات دارای گواهینامه CE هستند
کیفیت و تکنولوژی تولید بالایی دارد
محصولات متنوع در صنایع مختلف

 

قیمت الکتروموتور ایرانی
قیمت یک موتور الکتریکی به عوامل مختلفی بستگی دارد و نمی توان عدد ثابتی را در این صنعت ارائه داد. اما نکته اصلی این است که قیمت محصولات داخلی در مقایسه با محصولات خارجی که اغلب نصف قیمت هستند بسیار کمتر است.بنابراین با توجه به کیفیت و تمامی مزیت های الکتروموتورهای ایرانی، خرید آنها قطعا مقرون به صرفه است.

عوامل موثر بر قیمت
همانطور که گفته شد عوامل مختلفی در قیمت نهایی یک موتور الکتریکی موثر است که به مهمترین آنها اشاره می کنیم.
قدرت موتور الکتریکی: الکتروموتورها در مدل های تکفاز و سه فاز تولید می شوند که بیشترین تاثیر را در کارایی و قیمت تمام شده آنها دارد.
سیم پیچی: بهترین ماده برای سیم پیچی مس است. و مس را می توان با درصد خلوص مختلف تولید کرد که بر قیمت نهایی تاثیر می گذارد.
جنس بدنه: محفظه الکتروموتورها عموماً دو نوع آلومینیومی و چدنی است که هر کدام کارایی خاص خود را دارند. موتورهای الکتریکی با محفظه های چدنی ارزان تر از آلومینیومی هستند.
برند الکتروموتور: البته برند تاثیر بسزایی در تمامی محصولات دارد. برندی مانند زیمنس با توجه به شناخت جهانی آن مطمئناً هزینه بیشتری خواهد داشت.
کیفیت قطعات، تکنولوژی مورد استفاده و بسیاری از عوامل دیگر بر قیمت نهایی تاثیر می گذارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نازیلا حسینی

زنجیر صنعتی

زنجیر صنعتی چیست؟
زنجیر صنعتی یکی از مهمترین وسایل انتقال نیرو می باشد. زنجیر صنعتی در سایزها و انواع مختلف و در مدل های تک و دوتایی تولید می شود. رایج ترین مواد مورد استفاده در زنجیره های صنعتی فولاد ضد زنگ و فولاد کم آلیاژ یا کم آلیاژ است. در زنجیره های صنعتی از پوشش هایی مانند گالوانیزه برای محافظت از زنجیر استفاده می شود. روکش گالوانیزه عمر زنجیر را افزایش می دهد و گاهی از زنجیر تلفن تولید می شود.

زنجیرهای صنعتی با اتصال قطعات کوچک زنجیر ساخته می شوند، این قطعات با پین به هم متصل می شوند. هنگامی که زنجیر به چرخ زمان بندی متصل می شود، نیرو را به دنده دیگر منتقل می کند. زنجیر صنعتی می تواند یک عامل متحرک یا در برخی موارد عامل حرکت سایر وسایل باشد. زنجیر صنعتی بسته به اندازه و ارتفاع از استحکام بالایی برخوردار بوده و کنترل شده و رها نمی شود. از نقاط ضعف این زنجیر می توان به صدا در حین کار و وزن زیاد اشاره کرد.

انواع زنجیره صنعتی
از زنجیر صنعتی استفاده نکنید.
زنجیره صنعتی تفلون
زنجیر صنعتی ضد آب
زنجیر خاردار صنعتی
زنجیره صنعتی بلند پایه
نوار نقاله زنجیری صنعتی
زنجیر نقاله یا زنجیره انتقال نیرو
زنجیر نقاله شبیه زنجیر انتقال نیرو است.زنجیر نقاله از یک سری یاتاقان که به صفحه متصل هستند تولید می شود. هر پرس دارای یک پین و یک بوش است که غلتک را می چرخاند. یاتاقان ها و بوشینگ ها به گونه ای طراحی شده اند که فشار بالا را تحمل می کنند و می توانند بارهای سنگین را منتقل کنند، این ویژگی باعث می شود زنجیره قدرت در برابر شکستگی، خم شدن و کشش بسیار مقاوم باشد.


زنجیر صنعتی
این زنجیرهای قدرتمند در ماشین‌هایی که خطوط مونتاژ خودروها هستند، گندم برداشت می‌کنند و انواع مختلف نیرو را به سیستم حمل و نقل انتقال می‌دهند، استفاده می‌شوند. از انقلاب تولید تا به امروز، زنجیره تامین موتور اصلی رشد صنعتی بوده است. این زنجیر همه کاره را می توان برای بلند کردن بارهای سنگین و تغییر مکان آنها با افزودن قطعات جدید که ویژگی های ویژه ای برای حمل و نقل فراهم می کند استفاده کرد. زنجیرهای غلتکی قوی، قابل اعتماد و مقرون به صرفه هستند.

استانداردهای زنجیر مانند ANSI / ASME و ISO بریتانیا، استحکام کششی، استحکام خستگی، گام، عرض و قطر را برای انواع زنجیر مشخص می‌کند. استحکام کششی یکی از مقادیر کلیدی برای تعیین مقاومت زنجیر در برابر شکستگی است.عوامل زیادی مانند نوع فولاد استفاده شده در ساخت زنجیر، نوع عملیات حرارتی اعمال شده بر روی ماده، کیفیت ساخت و کانتور صفحه اتصال و ضخامت این آمار را تشکیل می دهد. از آنجایی که زنجیره بیش از ظرفیت خود کار می کند، احتمال خرابی زودرس وجود دارد. بسیار مهم است که از زنجیره تغذیه مناسب برای کاربرد خاص خود استفاده کنید، زیرا اختلاف قدرت باعث می شود که سیستم شما ناپایدارتر شود و در صورت ضعیف بودن سیستم برای نیازهای شما، آسیب جدی ایجاد کند. انتخاب زنجیره اندازه مناسب برای برنامه شما می تواند حداکثر عمر و کارایی تجهیزات ارزشمند شما را تضمین کند. برخی از برنامه ها بارهای سنگین تری دارند و اغلب از زنجیرهای سنگین استفاده می شود.

مزایای زنجیر معمولی

تمامی اره های برقی دارای یک زنجیر سخت شده هستند که باعث افزایش چرخش بوشینگ و کاهش بار روی دندانه های چرخ دنده در حین کار می شود.
تمام اجزای زنجیره برای حداکثر استحکام و مقاومت در برابر سایش عملیات حرارتی اضافی دریافت می کنند.
100% قطعات در این زنجیره برای افزایش عمر و کاهش هزینه های نگهداری عملیات حرارتی می شوند.استانداردهای بین المللی زنجیره های صنعتی
استانداردهای اصلی بین المللی در زنجیره صنعتی ANSI، DIN و ISO هستند.


انواع زنجیر انتقال نیرو
زنجیره صنعتی مورد استفاده برای انتقال قدرت بار در صنعت به دو استاندارد A و B طبقه بندی می شود.

یک زنجیره سری دارای اعداد 30، 40، 50، 60، 80 تا 240 از یک خط تا 6 خط و در سه مدل ساده، یک طرفه و دو طرفه می باشد. یک سری بر اساس استانداردهای DIN 8188، ISO 606 یا ANSI نامگذاری می شود. به این فیلدها سریال آمریکایی می گویند.

زنجیر سری B با شماره های 08B، 10B، 12B، 16B تا 72B می باشد که به صورت تک ردیفه تا 6 ردیفه و در سه مدل تک، دو شاخه و دو شاخه می باشد. سری B بر اساس استاندارد DIN 8187 ISO 606 نامگذاری شده است. به این زنجیره ها سری اروپایی می گویند.

سریال کوتاه زنجیره ای باگام با وضوح خوب
زنجیر تک خط
زنجیره دو تا پنج ردیف A سری
سری B و زنجیر کوتاه با دقت بالا
زنجیره های صنعتی سنگین
زنجیر با دندان های تیز کوتاه
زنجیر سنبله سنگین
دو زنجیره پیچ
زنجیر موتور سیکلت
میدان نفتی زنجیره ای
زنجیره صنعتی میادین نفتی در حال استفاده فشرده
زنجیر را تا کنید
زنجیر روکش نیکل
زنجیر آرام
زنجیر برق آبی
زنجیر سرویس هیدرولیک در برابر خوردگی مقاوم است و در صورت تماس زنجیر با آب و نمک مناسب است از زنجیر سرویس هیدرولیک استفاده شود.عمر زنجیره های هیدروسرویس 30 برابر بیشتر از زنجیره های معمولی است.

ویژگی های زنجیره خدمات آبی
مقاوم در برابر خوردگی
زندگی طولانی است
ترکیب شیمیایی کروم شش ظرفیتی آزاد
حفاظت در برابر خوردگی خوب
اکستروژن سرد، بوش سخت و دوار، راندمان بالا
صفحات و غلتک ها با استانداردهای کیفیت بالا نصب می شوند.
مقاوم در برابر سایش
روغن کاری به موقع لازم است
انواع زنجیره های صنعتی
زنجیر آهنی 304
این زنجیر در دماهای بالا و در محیط های بسیار خورنده استفاده می شود. این زنجیره مغرضانه نیست.

316 زنجیر آهنی
زنجیر فولادی 316 در دمای بالا و شرایط خورنده استفاده می شود.

زنجیر AS 600
یکی از مهم ترین زنجیرهای سری 600 که مخصوص محیط های با کیفیت و مخرب می باشد. این قطعات زنجیر سخت هستند و مقاومت بیشتری نسبت به زنجیره فولادی 304 دارند.

زنجیره صنعتی نیکل
هنگامی که یک درگیری لحظه ای وجود دارد، از یک زنجیر ساخته شده از نیکل استفاده می شود. به علاوه در شرایطی که زنجیر در معرض آب قرار می گیرد، استفاده از زنجیر صنعتی با روکش نیکل مناسب است.
در محیط های اسیدی از زنجیره های صنعتی با روکش نقره استفاده می شود.این زنجیرها در برابر خوردگی بسیار مقاوم هستند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نازیلا حسینی

تیغ اره نواری

مشخصات تیغ اره نواری
از مشخصات اصلی تیغ ار های نواری می توان به عرض, ضخامت, نوع دندانه, ارتفاع دندانه, زاویه دندانه گام دندانه و تکیه گاه دندانه اشاره کرد, که هر یک از آنها دارای تنوع زیادی می باشد. در ادامه این مقاله ما شما را با این مشخصات کلی بصورت اجمالی آشنا خواهیم کرد.
انواع تیغ اره نواری
با توجه به جنس فولاد تندبر (HSS) بکار رفته در دندانه ها، تیغ اره نواری های بی متال به دو دسته کلی تقسیم بندی می شوند.

تیغ اره نواری m۴۲
تیغ اره نواری m۵۱
شناخت تیغ اره نواری m۴۲
بدنه از فولاد فنر عملیات حرارتی شده و دندانه از فولاد HSS M۴۲ با دین ۱.۳۲۴۷ با سختی ۶۷ تا ۶۹ راکول سی مناسب برای برش انواع فولادهای معمولی و آلیاژی ساخته شده است. چون بیشتر از این نوع تیغ اره برای برش انواع فولادها استفاده می گردد،در بین مصرف کنندگان به تیغ اره نواری فولاد بر مشهور می باشد.
انواع تیغه m۴۲:
m۴۲-۴۳۰ (عمومی):
کاربرد:
فلزات فولادی آلیاژی و فلزات رنگی

برش های تکی و دسته ای

متریال های فلزی با دیواره ی نازک یا متوسط

برش ورق در ماشین های اره نواری عمودی

مناسب برای ضخامت های کم و متوسط

m۴۲-۴۳۱(حجیم):
کاربرد:
فلزات فولادی آلیاژی و فلزات رنگی

برش های تکی و دسته ای

فلزات توپر در ابعاد متوسط تا بزرگ

فلزات توخال با دیواره ی ضخیم

مناسب برای ضخامت های متوسط و بزرگ
m۴۲-۴۳۶ (آلومینیوم):
کاربرد:
فلزاتی که مستعد گیر افتادن تیغه در حین برش هستند

مقاطع بزرگ و فلزات با دیواره ی ضخیم

مناسب برای برش آلومینیوم بدون گیر کردن

m۴۲-۴۶۱ (مقاطع فلزی):
کاربرد:
تیغه های اره نواری همه جانبه

فلزات فولادی آلیاژی

برش پروفیل، لوله و سایر مقاطع فلزی

برش های تکی و دسته ای

برش های در معرض لرزش و گیر افتادن تیغه

گستره وسیعی از انواع برش کاری

مناسب برای برش پروفیل، لوله و .فولادی که می توان با تیغه اره m42 برش داد:
انواع فولادهای سازه ای مانند تیرها، نبشی، گوه ها و ....
انواع لوله های فولادی
آهن ریز برش (اتوماتیک)
فولاد عملیات حرارتی شده
فنر آهنی
فلزات غیر آهنی مانند مس، برنج، مس، آلومینیوم و غیره.
فولادهایی با کشش داخلی کمتر از 1400 نیوتن بر میلی متر مربع
شناسایی تیغه اره M51
بدنه از فولاد فنری عملیات حرارتی شده و دندانه ها از فولاد HSS M42 با سختی DIN 1.3207 تا 69 Rockwell C ساخته شده است و برای جلوگیری از خوردگی و افزایش مقاومت در هنگام برش فولاد و تماس با کروم، تنگستن به آن اضافه می شود. فلز. قبلا، پیش از این. و به آن تیغه اره کبالت اضافه شد. همین ضربه است که باعث می شود این تیغه اره در هنگام برش انواع آهن و فولاد کند شود. بنابراین در بین مصرف کنندگان از عبارت میله فولادی برای این نوع اره استفاده می شود.

به یکی از این نوع تیغه ها مدل M51-531 می باشد که دارای اهداف زیر می باشد:

فلز آهن
فولاد ضد زنگ سخت
آلیاژ مبتنی بر نیکل
تیتانیوم و آلومینیوم مخصوص
تمام فلز سایز متوسط
یک لوله با دیواره ضخیم
عرض تیغه اره نواری
فاصله بین نوک دندان و پشت تیغه اره نواری را پهنای تیغه می گویند.عرض اره نواری متفاوت است. هرچه عرض تیغه اره بیشتر باشد استحکام و طول آن بیشتر است و برای برش های بزرگتر مناسب است در تصویر بالا پهنای تیغ اره نواری با حرف b نشان داده شده است. عرض نوار اره معمولی معمولاً 6-8-10-13- 16-20-25-27-34-41-54-67-80-100 و 120 میلی متر می باشد.
ضخامت تیغه اره نواری
ضخامت تیغ اره نواری به معنای ضخامت بدنه تیغه اره نواری است که با علامت s در تصویر بالا نشان داده شده است و با ضخامت تیغه اره یکسان نیست. به طور کلی ضخامت تیغ اره نواری رابطه مستقیمی با عرض تیغ اره نواری دارد. هرچه تیغه اره ضخیم تر باشد، عرض آن بیشتر می شود.
ضخامت تیغه اره نواری استاندارد 0.65-0.80-0.90-1.10-1.30-1.60mm.

ارتفاع دندان
فاصله بالای تیغ اره تا پایین شیار تیغ اره نواری را ارتفاع دندانه ها می گویند که در تصویر بالا با حرف h مشخص شده است. هر چه سطح بالاتر باشد، تراشه های بیشتری حذف می شوند.

زاویه دندان (زاویه حمله)
زاویه دندانه های تیغ اره نواری تاثیر بسزایی در پیشرفت و نفوذ تیغ اره نواری به قطعه کار دارد.هر چه زاویه دندانه های تیغه اره بیشتر باشد، دندانه ها بیشتر به سمت جلو حرکت کرده و وارد کار می شوند. اما از طرفی امکان شکستن تیغه اره نواری با زاویه مناسب را افزایش می دهد و برای رفع این مشکل باید سرعت کشیدن و برش را نسبت به تیغه زاویه صفر کاهش داد. در نتیجه به طور کلی می توان از تیغ اره نواری با زاویه دندانه صفر درجه برای برش فلزات غیرآهنی و سطوح جدار نازک و از تیغ اره با زاویه دندانه مثبت استفاده کرد. برای انواع کار پروفیل جامد، نیمرخ سنگین و شکاف در دیوار ضخیم در تصویر بالا، زاویه دندان با α آلفا مشخص شده است.
توجه: زوایای دندانه خوب برای تیغه های باند معمولاً در اکثر سازندگان 5 درجه، 10 درجه و 16 درجه است.

فرآیند دندان
تیغه های اره نواری دارای پله های زیادی هستند که هر کدام برای ناحیه برش خاصی طراحی شده اند. هرچه ارتفاع تیغه اره کمتر باشد، برش قطعات کوچکتر بهتر است و هر چه ارتفاع تیغه اره بزرگتر باشد، برش قطعات بزرگتر بهتر است. ارتفاع دندان ها با حرف t در تصویر بالا مشخص شده است.
برای آشنایی بیشتر با نردبان دندان و نحوه انتخاب دندان تیغه، مقاله جدول انتخاب تیغه را مطالعه کنید.پشتیبانی دندانپزشکی
عامل اصلی مقاومت دندان های زبان در برابر ضربه و کشش، تکیه گاه دندان ها یا پشت دندان ها است. این پشتیبانی یک زاویه آزاد به نام گاما ϒ را تعریف می کند. اگر زاویه گاما کم باشد برای برش لوله، پروفیل، پروفیل توخالی و نامنظم و اگر زاویه گاما زیاد باشد برای برش فلزات سنگین و سخت مناسب است. مقاومت دندان در برابر شکستگی دندان و هر چه زاویه کمتر باشد مقاومت در برابر شکست کمتر می شود.

دندان های چپ و راست
سمت چپ و راست تیغ اره نواری مزایای زیادی دارد از جمله جهت گیری صحیح تیغ اره نواری در کار، عدم اعوجاج بدنه اره نواری در کار (به طوری که بدنه اره نواری تیغه هنگام برش به قطعه کار نمی چسبد) کند، شکاف ایجاد شده بیشتر از ضخامت بدنه اره نواری است، تراشیدن ثابت و توزیع بر اساس آن باید فشار روی دندانه های زبان باند باشد. و بسیاری از مزایای دیگر، در تصویر بالای ضخامت سمت چپ و راست (اندازه چپ ترین نقطه و بالاترین نقطه را ضخامت تیغه اره نواری می گویند.) علامت w را بزنید.
اجزای اره نواری

بدن:

برای جلوگیری از لرزش و حرکت دستگاه در حین برش، بدنه دستگاه معمولاً از فولاد بسیار سنگین ساخته می شود.مدل های دیگری نیز در بازار موجود است که بدنه آنها از فلز و استیل ساخته شده و برای کاهش لرزش و جبران گرمای بدنه به زمین متصل می شوند.

مزایای:

اره از دو صفحه فولادی تشکیل شده است که یکی در بالای ابزار و دیگری در پایین قرار می گیرد و صفحه پایینی همیشه ثابت و رویی متحرک است. و یاتاقان ها و دو نوع حرکت عمودی و افقی وجود دارد.

الکتروموتور:

موتور برق با استفاده از تسمه و قرقره در دو مدل تک و سه بر روی دستگاه اره نصب می شود. وقتی صفحه پایینی با کمک موتور الکتریکی حرکت می کند، صفحه بالایی با تیغه اره حرکت می کند.

قطعات حفاظتی:

برای جلوگیری از شکستن و جدا شدن تیغه از حفاظ های فلزی و چوبی استفاده می شود.

صفحه:

یک تیغ اره نواری دارای چندین بخش مجزا است.

گونجا:

خط کش روی تیغه برای تنظیم زاویه و عرض برش استفاده می شود. بسته به نوع تجهیزات به کار رفته در تجهیزات، قیمت اره نواری متفاوت است.

مشخصات تیغه اره نواری
از ویژگی های اصلی تیغ می توان به عرض، ضخامت، نوع دندان ها، ارتفاع دندان ها، زاویه دندانه ها، ارتفاع دندان ها و تکیه گاه دندان ها اشاره کرد که هر کدام انواع مختلفی دارند.در ادامه این مقاله شما را به اختصار با این شرایط کلی آشنا می کنیم.
یک نوع تیغ اره نواری
با توجه به نوع فولاد پرسرعت (HSS) مورد استفاده برای دندان ها، نوار فولادی ضد زنگ به دو دسته تقسیم می شود.

تیغه اره نواری M42
تیغه اره نواری M51
آشنایی با تیغه اره نواری m42
بدنه از فولاد فنری عملیات حرارتی شده و دندانه ها از فولاد HSS M42 با DIN 1.3247 با سختی 67 تا 69 Rockwell C مناسب برای برش انواع فولادها و آلیاژهای رایج می باشد. از آنجایی که این نوع اره عمدتاً برای برش انواع فولاد استفاده می شود، در بین مصرف کنندگان به تیغ اره نواری فولادی معروف است.
تیغه m42:
m42-430 (عمومی):
کاربرد:
فلزات آهنی و فلزات غیر آهنی

تک تکه و سری

تجهیزات فلزی با دیواره نازک یا متوسط

برش پانل ها با دستگاه اره عمودی

مناسب برای ضخامت کم و متوسط

m42-431 (چند):
کاربرد:
فلزات آهنی و فلزات غیر آهنی

تک تکه و سری

فلز سخت از اندازه متوسط ​​تا بزرگ

فلز توخالی با دیوارهای ضخیم

مناسب برای سایزهای متوسط ​​و بزرگ
m42-436 (آلومینیوم):
کاربرد:
فلزی که در حین برش به راحتی توسط تیغه آسیب می بیند

بخش بزرگ و فلز ضخیم

مناسب برای برش آلومینیوم بدون گیر کردن

m42-461 (قطعات فلزی):
کاربرد:
تیغه اره همه سایز

فلز آهن

برش پروفیل، لوله و سایر بخش های فلزی

تک تکه و سری

برش هایی که در معرض لرزش و سایش تیغه هستند

برش های مختلف

مناسب برای برش پروفیل، لوله و ...فولادی که می توان با تیغه اره m42 برش داد:
انواع فولادهای سازه ای مانند تیرها، نبشی، گوه ها و ....
انواع لوله های فولادی
آهن ریز برش (اتوماتیک)
فولاد عملیات حرارتی شده
فنر آهنی
فلزات غیر آهنی مانند مس، برنج، مس، آلومینیوم و غیره.
فولادهایی با کشش داخلی کمتر از 1400 نیوتن بر میلی متر مربع
شناسایی تیغه اره M51
بدنه از فولاد فنری عملیات حرارتی شده و دندانه ها از فولاد HSS M42 با سختی DIN 1.3207 تا 69 Rockwell C ساخته شده است و برای جلوگیری از خوردگی و افزایش مقاومت در هنگام برش فولاد و تماس با کروم، تنگستن به آن اضافه می شود. فلز. قبلا، پیش از این. و به آن تیغه اره کبالت اضافه شد. همین ضربه است که باعث می شود این تیغه اره در هنگام برش انواع آهن و فولاد کند شود. بنابراین در بین مصرف کنندگان از عبارت میله فولادی برای این نوع اره استفاده می شود. به
یکی از این نوع تیغه ها مدل M51-531 می باشد که دارای اهداف زیر می باشد:

فلز آهن
فولاد ضد زنگ سخت
آلیاژ مبتنی بر نیکل
تیتانیوم و آلومینیوم مخصوص
تمام فلز سایز متوسط
یک لوله با دیواره ضخیم
عرض تیغه اره نواری
فاصله بین نوک دندان و پشت تیغه اره نواری را پهنای تیغه می گویند.عرض اره نواری متفاوت است. هرچه عرض تیغه اره بیشتر باشد استحکام و طول آن بیشتر است و برای برش های بزرگتر مناسب است در تصویر بالا پهنای تیغ اره نواری با حرف b نشان داده شده است. عرض نوار اره معمولی معمولاً 6-8-10-13- 16-20-25-27-34-41-54-67-80-100 و 120 میلی متر می باشد.

ضخامت تیغه اره نواری
ضخامت تیغ اره نواری به معنای ضخامت بدنه تیغه اره نواری است که با علامت s در تصویر بالا نشان داده شده است و با ضخامت تیغه اره یکسان نیست. به طور کلی ضخامت تیغ اره نواری رابطه مستقیمی با عرض تیغ اره نواری دارد. هرچه تیغه اره ضخیم تر باشد، عرض آن بیشتر می شود.
ضخامت تیغه اره نواری استاندارد 0.65-0.80-0.90-1.10-1.30-1.60mm.

ارتفاع دندان
فاصله بالای تیغ اره تا پایین شیار تیغ اره نواری را ارتفاع دندانه ها می گویند که در تصویر بالا با حرف h مشخص شده است. هر چه سطح بالاتر باشد، تراشه های بیشتری حذف می شوند.

زاویه دندان (زاویه حمله)
زاویه دندانه های تیغ اره نواری تاثیر بسزایی در پیشرفت و نفوذ تیغ اره نواری به قطعه کار دارد.هر چه زاویه دندانه های تیغه اره بیشتر باشد، دندانه ها بیشتر به سمت جلو حرکت کرده و وارد کار می شوند. اما از طرفی امکان شکستن تیغه اره نواری با زاویه مناسب را افزایش می دهد و برای رفع این مشکل باید سرعت کشیدن و برش را نسبت به تیغه زاویه صفر کاهش داد. در نتیجه به طور کلی می توان از تیغ اره نواری با زاویه دندانه صفر درجه برای برش فلزات غیرآهنی و سطوح جدار نازک و از تیغ اره با زاویه دندانه مثبت استفاده کرد. برای انواع کار پروفیل جامد، نیمرخ سنگین و شکاف در دیوار ضخیم در تصویر بالا، زاویه دندان با α آلفا مشخص شده است.
توجه: زوایای دندانه خوب برای تیغه های باند معمولاً در اکثر سازندگان 5 درجه، 10 درجه و 16 درجه است.

فرآیند دندان
تیغه های اره نواری دارای پله های زیادی هستند که هر کدام برای ناحیه برش خاصی طراحی شده اند. هرچه ارتفاع تیغه اره کمتر باشد، برش قطعات کوچکتر بهتر است و هر چه ارتفاع تیغه اره بزرگتر باشد، برش قطعات بزرگتر بهتر است. ارتفاع دندان ها با حرف t در تصویر بالا مشخص شده است.
برای آشنایی بیشتر با نردبان دندان و نحوه انتخاب دندان تیغه، مقاله جدول انتخاب تیغه را مطالعه کنید.پشتیبانی دندانپزشکی
عامل اصلی مقاومت دندان های زبان در برابر ضربه و کشش، تکیه گاه دندان ها یا پشت دندان ها است. این پشتیبانی یک زاویه آزاد به نام گاما ϒ را تعریف می کند. اگر زاویه گاما کم باشد برای برش لوله، پروفیل، پروفیل توخالی و نامنظم و اگر زاویه گاما زیاد باشد برای برش فلزات سنگین و سخت مناسب است. مقاومت دندان در برابر شکستگی دندان و هر چه زاویه کمتر باشد مقاومت در برابر شکست کمتر می شود.

دندان های چپ و راست
سمت چپ و راست تیغ اره نواری مزایای زیادی دارد از جمله جهت گیری صحیح تیغ اره نواری در کار، عدم اعوجاج بدنه اره نواری در کار (به طوری که بدنه اره نواری تیغه هنگام برش به قطعه کار نمی چسبد) کند، شکاف ایجاد شده بیشتر از ضخامت بدنه اره نواری است، تراشیدن ثابت و توزیع بر اساس آن باید فشار روی دندانه های زبان باند باشد. و بسیاری از مزایای دیگر، در تصویر بالای ضخامت سمت چپ و راست (اندازه چپ ترین نقطه و بالاترین نقطه را ضخامت تیغه اره نواری می گویند.) علامت w را بزنید.
اجزای اره نواری

بدن:

برای جلوگیری از لرزش و حرکت دستگاه در حین برش، بدنه دستگاه معمولاً از فولاد بسیار سنگین ساخته می شود.مدل های دیگری نیز در بازار موجود است که بدنه آنها از فلز و استیل ساخته شده و برای کاهش لرزش و جبران گرمای بدنه به زمین متصل می شوند.

مزایای:

اره از دو صفحه فولادی تشکیل شده است که یکی در بالای ابزار و دیگری در پایین قرار می گیرد و صفحه پایینی همیشه ثابت و رویی متحرک است. و یاتاقان ها و دو نوع حرکت عمودی و افقی وجود دارد.

الکتروموتور:

موتور برق با استفاده از تسمه و قرقره در دو مدل تک و سه بر روی دستگاه اره نصب می شود. وقتی صفحه پایینی با کمک موتور الکتریکی حرکت می کند، صفحه بالایی با تیغه اره حرکت می کند.

قطعات حفاظتی:

برای جلوگیری از شکستن و جدا شدن تیغه از حفاظ های فلزی و چوبی استفاده می شود.

صفحه:

یک تیغ اره نواری دارای چندین بخش مجزا است.

گونجا:

خط کش روی تیغه برای تنظیم زاویه و عرض برش استفاده می شود. بسته به نوع تجهیزات به کار رفته در تجهیزات، قیمت اره نواری متفاوت است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نازیلا حسینی