تولید محتوا

۱۷ مطلب در شهریور ۱۴۰۲ ثبت شده است

چسب همه کاره

چسب همه کاره

چسب پاش چند منظوره BEL یکی از مفیدترین محصولات در صنعت امروزی است و بخشی از خانواده گسترده BEL محسوب می شود. گروه صنایع بل یکی از بزرگترین و معروف ترین برندهای ایران می باشد. این شرکت دارای نیم قرن تجربه موفق در تولید انواع چسب های صنعتی و خانگی با کیفیت بالا می باشد.

استفاده از این محصول بر روی سطوح مختلف مانند کاغذ، پارچه، چرم، فوم، شیشه، پلاستیک، چوب، فرش و ... بسیار سریع و آسان است. تعمیر و ترمیم سطح چوب، پارچه، فلز، صنایع دستی و آثار هنری سنگین یک گزینه بسیار کاربردی است.

یکی از مزایای چسب های اسپری سهولت در استفاده است، زیرا چسب به صورت اسپری است و برای پخش کردن چسب نیازی به استفاده از اسکاج یا دست نیست. علاوه بر این، به دلیل ویسکوزیته بالا، وزن سبک و قابل حمل بودن، دسترسی آسان، تطبیق پذیری چسب و قابلیت خشک شدن سریع، علاقه مندان زیادی را به خود جذب کرده است.

کاربران گرامی در صورت موجود نبودن این محصول می توانند از چسب افشان OGS و چسب پاش جهانی GOL BANG استفاده نمایند.ویژگی ها و مزایای چسب پاش های چند منظوره راینو بل
- تاثیر آنی

- نامحلول

- سبک

- قدرت بالا

- همه کاره بودن

- حمل آسان

- تله متری ولتاژ بالا

- ارزان است

- صرفه جویی در زمان

- قدرت چسبندگی بالا

- در دسترس عموم

- آسان برای استفاده و تمیز کردن

- برای هدف مناسب است

- نوع اسپری

- قابلیت خشک شدن در مدت زمان کوتاه

- قابلیت سم پاشی در دمای 20 25 25 درجه سانتیگراد

- بدون نیاز به دست یا مخاط برای پخش چسب

- عیب این محصول اشتعال پذیر بودن آن است.
استفاده از چسب همه کاره
1- مناسب برای انواع کاغذ، کاغذ، چوب، خمیر مقوا

2. قابلیت چسباندن پارچه، فوم، مفصل، الیاف، نرم

3. توانایی پشتکار در کاردستی و خلق آثار هنری جدی

4- مناسب برای سطوح چوبی، فرش، فلزی و پلاستیکی

5- مناسب برای کلیه مصارف خانگی، صنعتی و عمومی

6- درج اوراق و اطلاعیه های مختلف در صفحات مختلف

7- مناسب برای تعمیر انواع کاردستی جعبه، چوب و پلاستیک

8- قابلیت تعمیر انواع سطوح فلزی، چوبی، پلاستیکی، پارچه ای و فومی

نحوه استفاده از اسپری چسب چند منظوره راینو بل
- استفاده آسان به عنوان ظرف یک  چسب چند منظوره است.- ابتدا باید محل مورد نیاز کاملاً از روغن و گرد و غبار تمیز شود و سطح کار آلوده نشود.

- سمپاش زنگوله ای را با چسب تکان دهید و از 10 تا 25 سانتی متر با فشار کم اسپری کنید.

- بهتر است سمپاش را روی دو سطح مورد نظر اسپری کنید. این محصول برای پخش چسب نیازی به مداخله دستی ندارد.

- سپس دو وجه را یکی یکی فشار دهید تا فاصله ای بین آنها نباشد.

- نوع؛ 30 ثانیه پس از اسپری بهترین زمان برای اعمال هر دو سطح است.

- دقت کنید که نوک اسپری به سمت سطح مورد نظر باشد و از پاشیدن آن روی خود خودداری کنید.
نکات ایمنی هنگام استفاده از چسب پاش چند منظوره راینو بل
* این محصول بسیار قابل اشتعال است. بنابراین از استعمال دخانیات، استعمال دخانیات، جرقه زدن یا ایجاد آتش در محل استفاده خودداری کنید.

* قبل از استفاده از این محصول می توانید از دستکش ایمنی برای محافظت از دستان خود استفاده کنید.

* در صورت تماس با چشم، بلافاصله آن را با آب فراوان بشویید و به پزشک مراجعه کنید.

* قبل از پاشیدن چسب دقت کنید که نوک سمپاش رو به سطح مورد نظر باشد و از پاشیدن آن روی خود خودداری کنید.* می توانید با استفاده از عینک ایمنی از چشمان خود در برابر آسیب محافظت کنید.

* از تماس مستقیم پوست و جذب بخار خودداری کنید.

* از سوراخ کردن و فشار دادن قوطی خودداری کنید.

* از انداختن قوطی های خالی در آتش خودداری کنید.

نگهداری اسپری چسب چند منظوره BEL
- سمپاش چند منظوره بل را از دسترس کودکان دور نگه دارید.

- چسب را در معرض نور مستقیم خورشید یا دمای بسیار سرد قرار ندهید.

- چسب را در دمای زیر 30 درجه سانتیگراد نگهداری کنید.

- پس از استفاده از اسپری چسب زنگ، درب اسپری را بپوشانید تا از خشک شدن آن جلوگیری شود.

چسب را در محیط بسته اسپری نکنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نازیلا حسینی

چسب حرارتی و تفنگی

چسب حرارتی تفنگی

چسب ها انواع و مدل های مختلفی برای چسباندن سطحی دارند که یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین چسب ها تفنگ چسب حرارتی است. این چسب با وسیله ای تفنگ مانند کار می کند که خشاب پلاستیکی را به دو جریان متصل می کند و آن را ذوب می کند و آماده استفاده می شود و زمانی که خشاب ها ذوب می شوند می توانیم آنها را به سطوح نرم بچسبانیم. قابل مقایسه با تفنگ چسب حرارتی نیست. چسب میتراپول و چسب سیلیکون به دلیل اینکه چسب حرارتی گرانروی کمتری نسبت به این چسب دارد در سطوح نرم بیشتر از سطوح سخت کاربرد دارد. شایان ذکر است که تفنگ چسب حرارتی در حین ذوب شدن سفت و خشک می شود، بنابراین هنگام استفاده باید سریع عمل کنید تا کار شما به نتیجه دلخواه برسد.


این چسب ها از موادی به نام گرانول ساخته می شوند و این گرانول های پلاستیکی با مواد دیگر ترکیب می شوند و یک میله پلاستیکی سخت را تشکیل می دهند که دستگاه از آن برای استفاده از این مجلات یا چسب ها استفاده می کند.چسب تفنگ حرارتی بسیار بادوام و مقاوم در برابر آب است زیرا در برابر اشعه ماوراء بنفش مقاوم است و در فضاهای بیرونی و عایق کاری استفاده می شود. چسب های حرارتی ابزار به دلیل استحکام بیشتر دوام بیشتری دارند و در نتیجه دیرتر دچار خوردگی می شوند. علاوه بر این، اگر می خواهید در مکان هایی که چسب برق وجود دارد از چسب حرارتی استفاده کنید، یک مدل شارژی نیز طراحی شده است.

با استفاده از تفنگ چسب حرارتی
استفاده از چسب حرارتی عالی است زیرا در مدت زمان کوتاهی خشک می شود. از این نوع چسب می توان برای چسباندن موارد زیر استفاده کرد، مانند:

اتصال قطعات پلاستیکی

ساخت، صنعتگری، استادکاری، استادی

انواع برچسب های کاغذی و مقوایی

عایق و آب بندی

تزیین و خلق آثار هنری مختلف

موادی که باید چسب حرارتی شوند:

کاغذ و مقوا

چوب

پلاستیک

فلزات مختلف

لباس ها

نکته ای که باید به خاطر داشته باشید این است که تفنگ های چسب حرارتی مختلف با قطرهای مختلف وجود دارد، مثلاً اگر می خواهید از مقدار زیادی چسب حرارتی استفاده کنید باید قطر بزرگتر را انتخاب کنید و اگر چنین است برعکس. من می خواهم از چسب حرارتی زیاد استفاده کنم. از این چسب کم استفاده کنید و باید از قطر کم آن استفاده کرد.نکته دیگر اینکه هنگام خرید تفنگ چسب حرارتی بهتر است از نوع قلاب دار آن استفاده کنید تا هنگام کار با آن آن را به هم آویزان کنید تا روی فرش و موکت و ... نیفتد.

نحوه عملکرد تفنگ چسب حرارتی
برای استفاده از چسب حرارتی که از اتیلن وینیل استات ساخته شده و نوعی پلاستیک است به تفنگ چسب حرارتی نیاز داریم که مانند تفنگ طراحی شده است به همین دلیل گاهی به چسب حرارتی چسب تفنگی نیز می گویند. به من بگو.

چسب حرارتی به صورت استوانه یا کره با قطر 7 میلی متر تا 12 میلی متر تولید می شود و برای دستگاه چسب طراحی شده و در دستگاه چسب حرارتی به نام نازل قرار می گیرد که معمولاً نازل هر دستگاه چسب حرارتی است. سایز یکسان نیست و با توجه به قطر شفت باید چسب مناسب بخرید، انتخاب بستگی به کاری دارد که می خواهید انجام دهید، قیمت چسب حرارتی برای قطرهای مختلف متفاوت است، هر چه اندازه بزرگتر باشد، قیمت چسب حرارتی بالاتر است.

دستگاه چسب حرارتی به صورت برقی کار می کند، پس از روشن شدن آن باید کمی صبر کنید تا دستگاه گرم شود تا گرم شود و چسب ذوب شود و سپس می توانید از ماشه دستگاه چسب حرارتی استفاده کنید. بعد از فشار دادن میتونید از چسب آب شده استفاده کنید فقط مواظب باشید موقع استفاده از چسب دستتون نسوزه، چسب حرارتی زود خنک میشه و چسبناک میشه پس باید سریع استفاده بشه.بشر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نازیلا حسینی

چسب پلی اورتان

چسب پلی اورتان چیست؟
چسب های پلی اورتان چسب های آب بندی یا آب بندی بسیار بادوام با عمر طولانی، عملکرد خوب و چسبندگی خوب هستند. این یک پیوند قوی بین نواحی آب بندی پلی اورتان ایجاد می کند. چسب های پلی اورتان را می توان به گونه ای تنظیم کرد که سفت و نسبتاً انعطاف پذیر یا لاستیکی و انعطاف پذیر باشند.

این محصول معمولا برای پر کردن و آب بندی مفاصل استفاده می شود و برای محیط هایی که در معرض رطوبت هستند عالی عمل می کند. این چسب خیلی زود خشک نمی شود بنابراین نمی توانید با آن کار کنید و دیر جابه جا نمی شود که باعث تاخیر در روند کار می شود.

محل استفاده از چسب پلی اورتان:
1- چسب های پلی اورتان روی تمام مواد معمولی و طبیعی، متخلخل یا غیر متخلخل، چوب، فلز، لاستیک، کامپوزیت های تقویت شده، چرم، کاشی و شیشه، اکثر پلاستیک ها، بتن و آجر کار می کنند، این لیست ادامه دارد. ادامه بده!

این چسب ها روی موادی مانند پلی پروپیلن، پلی اتیلن و سیلیکون یا تفلون به خوبی کار نمی کنند و در این گونه موارد ترجیحاً از چسب های پلی اورتان استفاده نشود.2- به دلیل انعطاف پذیری این چسب، برای کاربردهایی که امکان لرزش زیاد وجود دارد (مانند خودرو، کامیون، اتوبوس، هواپیما و ...) بسیار مناسب است.

3- چسب پلی اورتان انتخاب بسیار مناسبی برای چسباندن شیشه یا آینه به دیوار است.

4- چسب پلی اورتان شیشه اتومبیل:
چسب پلی اورتان برای نصب شیشه جلو مناسب است، بسیاری از کارخانه های بزرگ خودروسازی از این چسب استفاده می کنند، درزگیر بسیار مناسبی برای خودروها، در هنگام خشک شدن بسیار انعطاف پذیر و مقاوم در برابر مواد شیمیایی اسیدی یا قلیایی است. قوی و بادوام.

5- از این چسب می توان برای آب بندی افقی یا عمودی قطعات سیمانی یا بتنی مانند پیاده رو، ایوان یا بالکن، آسفالت، کارخانه ها، سازه های شهری، باند فرودگاه و ... استفاده کرد.

6- این چسب برای استفاده در فضای باز بسیار مناسب است زیرا در برابر نور UV یا نور خورشید مقاوم است.

7. این چسب در ساخت و سازهای ساختمانی مانند آب بندی و آب بندی چهارچوب در و پنجره، کف و ... نیز کاربرد فراوانی دارد.


ویژگی های چسب پلی اورتان:
انعطاف پذیری عالی در گرما و سرمای شدید
ضریب چسبندگی قوی این چسب در مواجهه با رطوبت به عنوان کف عمل می کند.تا کاملا خشک و سفت شود. این بدان معناست که برای چسبندگی به مقدار کمی رطوبت سطحی نیاز است.
چسب پلی اورتان ضد آب و ضد رطوبت است اما غوطه وری مداوم در آب توصیه نمی شود مگر اینکه با رنگ یا عایق رطوبتی و ضد آب ترکیب شود.
چسب پلی اورتان را می توان رنگ آمیزی یا سندبلاست کرد و این چسب بسیار انعطاف پذیر است و خاصیت شکننده ای ندارد.
چسب پلی اورتان می تواند در دماهای مختلف کار کند و اثربخشی خود را حفظ کند.
5 ویژگی اصلی چسب پلی اورتان
چسب هرس یا پلی اورتان به دلایل مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد که در زیر به برخی از ویژگی های خاص آنها اشاره می کنیم:

مقاومت در برابر رطوبت بالا: این چسب در برابر رطوبت بسیار مقاوم است و در مناطق مرطوب استفاده می شود. در واقع به خاطر همین عملکرد خوب در بسیاری از آثار استفاده می شود. اما بسیاری از استیکرهای دیگر این ویژگی را ندارند.

چسبندگی به مواد مختلف: این چسب به راحتی به تمام مواد و مواد می‌چسبد و به سطوح عملاً غیر متخلخل و غیر متخلخل می‌چسبد.و می توان از آن برای چسباندن مواد مختلف مانند فلز، شیشه و سنگ استفاده کرد.

✔️ زمان چسباندن: در واقع، خمیر آنقدر طولانی است که کاربر می تواند عملیات را کامل کند. یعنی سرعت آن آنقدر زیاد نیست که نتوان کار را انجام داد و روند کار را به تاخیر انداخت.

✔️عمر مفید: این چسب حداقل 10 سال عمر مفید دارد یعنی می تواند در برابر تغییر رنگ، ترک خوردن، تغییر صدا و ... مقاومت کند و ماندگاری خود را تا 10 سال حفظ کند. این استیکرها کیفیت بالایی دارند.

✔️ رنگ پذیری: اصولا یکی دیگر از ویژگی های خوب چسب این است که رنگ به خوبی روی آن می نشیند زیرا ماده اولیه آن به دلیل پایه و پایه پلی استری برای رنگ آمیزی مناسب است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نازیلا حسینی

چسب اپوکسی

یکی از مهم ترین چسب ها در تاریخ چسب ها چسب های اپو بوده است. چسب های اپوکسی بر پایه رزین اپوکسی هستند که با اصلاح سطح رزین و افزودن پرکننده هایی مانند فلزات و سرامیک ها، خواص و ویژگی های مختلفی از خود نشان می دهند. چسب های اپوکسی نیم قرن است که در صنعت مورد استفاده قرار می گیرند، خواص شیمیایی و فیزیکی دارند و عموماً در دو جزء (رزین و هاردنر) تولید می شوند.

اپوکسی به اجزای اصلی یا محصولات نهایی ذخیره شده رزین های اپوکسی اشاره دارد و نامی رایج برای گروه عملکردی اپوکسی است. رزین های اپوکسی که به نام پلی اکسید نیز شناخته می شوند، دسته ای از پلیمرها و پلیمرهای واکنشی هستند که حاوی گروه های اپوکسید هستند.

 چسب های اپوکسی می توانند از طریق هموپلیمریزاسیون کاتالیزوری یا واکنش متقاطع با مزدوجات چند ظرفیتی مانند آمین ها، اسیدها (و انیدریدهای اسید)، فنل ها، الکل ها و تیول ها (که معمولاً به عنوان مرکاپتان شناخته می شوند) واکنش نشان دهند. این راکتورهای رایج اغلب جامدات نامیده می شوند.مواد نگهدارنده برای چسب های اپوکسی بر اساس مبنای شیمیایی به شرح زیر طبقه بندی می شوند:

پلی آمین ها (الیفاتیک)
انیدریدها
فنل ها
شراب
تیول ها (مرکاپتان ها)
 

واکنش پلی اکسیدها با خود یا با جامدات چند عاملی بیرونی است و در نهایت پلیمرهایی با خواص مکانیکی مطلوب و مقاومت حرارتی و شیمیایی بالا را تشکیل می دهد. اپوکسی کاربردهای زیادی دارد، از جمله پوشش فلزی، استفاده در الکترونیک و پایانه های برق فشار قوی، تولید برس رنگ، پلاستیک های تقویت شده با الیاف و چسب های ساختاری.

 

خواص چسب های اپوکسی
به طور کلی، محصولات مبتنی بر رزین اپوکسی طیف وسیعی از کاربردها از جمله پوشش‌ها و رنگ‌ها، چسب‌ها و درزگیرها را برای ترمیم سطوح فلزی پوشش می‌دهند. چسب های اپوکسی معمولاً پس از خشک شدن سخت و سفت هستند و زمان خشک شدن آنها از چند دقیقه تا چند ساعت متغیر است. به طور کلی، هر چه چسب سریعتر خشک شود، استحکام نهایی آن کمتر می شود و بالعکس. چسب های اپوکسی یک جزئی برای فعال شدن نیاز به گرما دارند و در عوض سرعت خشک شدن بیشتری نسبت به چسب های اپوکسی دو جزئی دارند.مزایای استفاده از چسب epos
چسب های اپوکسی نسبت به سایر چسب های سیلیکونی و چسب های پلی اورتان دارای مزایای زیر هستند:
• پس از خشک شدن حجم آن کاهش می یابد
• در حین خشک کردن گاز آزاد نمی شود
• سازگاری با طیف وسیعی از مواد
• چسبندگی خوب به بسیاری از مواد
• مقاومت شیمیایی و مقاومت در برابر خوردگی
• مقاومت در برابر خوردگی بالا
• عایق مناسب برای کابل های برق
قابلیت سوراخکاری، چرخاندن، سنباده زنی و آسیاب کردن
• ارتعاش و جذب ارتعاش در موقعیت اعمال شده
• جلوگیری از خوردگی در جایی که فلزات غیر مشابه استفاده می شود
• آنها اغلب سریعتر از اتصال دهنده های مکانیکی کار می کنند
ارزان تر از روش های مکانیکی

یکی دیگر از مزایای مهم و خوب رزین اپوکسی این است که هیچ ماده سمی در طول ساخت آن اضافه یا تولید نمی شود و کار با آن را ایمن تر می کند.

معایب چسب اپوکسی
از معایب استفاده از چاپگر epos می توان به موارد زیر اشاره کرد:
• قبل از استفاده از چسب، سطح باید آماده شود، زیرا عدم آماده سازی سطح و تمیزی آن می تواند کیفیت چسبندگی نهایی چسب اپوکسی را به شدت تحت تاثیر قرار دهد.البته توجه داشته باشید که این امر در مورد چسب های دیگر مانند چسب های پلی اورتان، چسب های پلیمری ام اس و چسب های سیلیکونی نیز صدق می کند.

چسب های اپوکسی به دلیل زمان خشک شدن سریع خود شناخته می شوند، اما برخی از انواع چسب های اپوکسی ممکن است به زمان خشک شدن بیشتری نسبت به سایر چسب ها نیاز داشته باشند.
به طور کلی مقاومت حرارتی چسب اپوکسی زیاد نیست و در صورت بالا بودن دمای سطح یا محیط، عملکرد چسب و استحکام چسب تحت تاثیر جدی قرار می گیرد.
عمر مفید چسب های اپوکسی کاملاً به شرایط نگهداری و نگهداری بستگی دارد. چسب های اپوکسی معمولاً برای چندین سال (حداقل 2.5 سال) در صورت نگهداری صحیح دوام خواهند داشت.
در برخی موارد نیاز به آموزش استفاده از چسب های اپوکسی وجود دارد. همانطور که گفته شد چسب های اپوس به دلیل ویژگی های منحصر به فرد در مکان های بحرانی مورد استفاده قرار می گیرند، بنابراین اپراتورهایی که از چسب های اپو استفاده می کنند باید آموزش های لازم را ببینند.
 

چسب اپوکسی متالیک
همانطور که از نام آن پیداست، چسب اپوکسی فلزی فقط برای مصارف مرتبط با اجسام فلزی استفاده می شود.این نوع چسب فلزی دو جزئی بوده و از ترکیب دو جزء استفاده می شود. چسب اپوکسی فلزی برای چسباندن فلزاتی مانند فلز، آهن، آلومینیوم، روی، تیتانیوم، فولاد و مس، برای ترمیم سوراخ‌ها و نشتی‌ها در محصولات فلزی مختلف و پر کردن لبه‌های فلزی استفاده می‌شود.

یکی از ویژگی های اصلی این چسب حماسی که توجه همگان را به خود جلب کرده است زمان کوتاهی است که برای چسبندگی کامل محصول (5 دقیقه) صرف می شود که تحولی عظیم در صنعت چسب است. از دیگر ویژگی های این محصول مقاومت آن در برابر انواع حلال ها و عوامل طبیعی مانند رطوبت، آب و هوا بدون کاهش حجم آن پس از اتمام چسب است.

مراحل استفاده از چسب اپوکسی فلزی:

قبل از استفاده از این چسب، ابتدا باید سطوح مورد نظر را از هرگونه کثیفی یا آلودگی تمیز کنید. سپس دو جزء چسب را با هم مخلوط کرده و به قسمت مورد نظر تزریق کنید. پس از تزریق چسب، تا 20 دقیقه هیچ کاری انجام ندهید و کاری انجام ندهید. در عرض 24 ساعت، به دلیل اوج ویسکوزیته، از مواد ضد زنگ، رنگ و حتی آب روی چسب استفاده نکنید.حماسه فایبرگلاس
چسب فایبرگلاس متشکل از دو جزء اپوکسی و هاردنر برای فایبرگلاس استفاده می شود و مقاومت فایبرگلاس را در برابر حرارت و عوامل مکانیکی بسیار افزایش می دهد. این نوع چسب اپوکسی در برابر آب و دمای بالا مقاوم بوده و در طول زمان با مشکل خوردگی مواجه نمی شود.

از دیگر کاربردهای چسب های اپوکسی فایبرگلاس می توان به صنایعی مانند کامپوزیت، مدل و پهپاد و هواپیمای مدل و اجزای آن، صنعت خودروسازی و ساخت یکپارچه اشاره کرد. مقاومت حرارتی و شیمیایی، چسبندگی عالی به سطوح مختلف و مقاومت در برابر سایش عالی.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نازیلا حسینی

چسب الاستومتر

چسب های عایق الاستومری از پلیمرهای لاستیکی، رزین های صنعتی و تثبیت کننده هایی ساخته می شوند که در مخلوطی از حلال ها حل می شوند.
این نوع چسب سازگاری بالایی دارد و مقاومت حرارتی و رطوبتی بسیار خوبی دارد، بنابراین برای چسباندن عایق های الاستومری به یکدیگر و چسباندن آنها به سطوح مختلف استفاده می شود.
با این نوع چسب می توان عایق ها را بر روی سطوح صاف و صاف و یا بر روی سطوح منحنی مانند کانال های هوا، مخازن، منابع و اتصالات نصب کرد.
علاوه بر این می توان از این نوع چسب برای اتصال دو سر مغزه نیز استفاده کرد.


نحوه چسباندن با چسب مایع الاستومری
تمام لبه ها و اتصالات عایق، اگر هر دو وجه لبه ها با یک چسب پایدار انرژی تجزیه شونده پوشانده شده باشند.
کاملا به هم چسبانده شده و عایق کاری آنها به بهترین و عالی ترین حالت انجام می شود.
ارزیابی چسب های مایع عایق الاستومری

مقدار مقاومت چسب مایع عایق الاستومری
عایق های الاستومری مقاومت حرارتی بالایی دارند.
بنابراین به راحتی می توان از آن برای چسباندن عایق های الاستومری و سایر سطوح استفاده کرد.
این عایق برای سطوح صاف یا منحنی مناسب است.خواص چسب های مایع الاستومری
1- این چسب یک چسب مایع چسبنده مشکی است.
2- ویسکوزیته چسب عایق در دمای 25 درجه سانتیگراد 2500 تا 3500 می باشد.
3. نسبت مواد جامد در چسب عایق 24 تا 27 درصد است.
4. زمان خشک شدن چسب عایق الاستومری از چهار تا بیست دقیقه می باشد.
5- وزن این چسب در دمای 20 درجه سانتیگراد 0.8 تا 0.9 می باشد.
 چسب مایع عایق الاستومری
مقاومت عالی چسب های عایق الاستومری در برابر رطوبت و حرارت باعث افزایش چسبندگی این نوع چسب به مرور زمان می شود.
لازم به ذکر است که این نوع گچ مقاومت بسیار خوبی در برابر حرارت و رطوبت دارد که مزیت بزرگی است.
 

و با استفاده از این چسب در فرآیند چسباندن
می توان از ورود هرگونه مواد خورنده مانند رطوبت به نقاط اتصال و کاهش استحکام اجزای چسب جلوگیری کرد.
 

با نوار عایق الاستیک به نقاط کار چسب بچسبانید
برای مثال نکاتی که در چسبیدن به این نوع چسب باید به آنها توجه کرد:
زمین خشک و بدون گرد و غبار.همچنین قبل از استفاده از این نوع چسب بهتر است آن را در ظرف تکان دهید تا مایع یک دست شود و سپس کاملاً آماده چسبیدن به سطح شود.


نحوه کار روی چسب الاستیک
پس از اشباع ناحیه و سطح مورد نظر با این نوع چسب و چسباندن خود عایق الاستومری، نقاط مورد نظر را به مدت 20 تا 30 دقیقه به همزن فشار دهید و پس از این مدت مقره کاملا چسبنده و بادوام خواهد بود.
به عنوان مثال، سطح یک عایق الاستیک ناصاف و ناهموار است.
این نوع عایق به جای 1 مرحله باید در 2 مرحله استفاده شود.
دمای ایده آل برای حفظ کیفیت و چسبندگی چسب های عایق الاستومری حداقل 15 درجه سانتیگراد است.
چسب عایق الاستیک مادام العمر
ماندگاری مفید این چسب به دور از نور و حرارت 365 روز می باشد.
شایان ذکر است برای حفظ کیفیت این چسب های عایق باید در محیط خشک و خنک و در ظروف فلزی نگهداری شوند. قیمت خرید چسب مایع الاستومری
زیرا این چسب ها حاوی چسب های بر پایه حلال قابل اشتعال و تا حدودی سمی هستند
بنابراین در هنگام نگهداری و جابجایی عایق های الاستومری باید از ایجاد آتش و جرقه خودداری کنیم.با توجه به خواص سمی و شیمیایی این چسب ها، ضروری است که این چسب ها را از دسترس کودکان دور نگه دارید.
مزایای چسب های مایع الاستیک
استفاده از چسب در محیطی با تهویه کامل، عمر مفید چسب را افزایش می دهد.
درب این نوع ظروف چسب باید در مواقعی که استفاده نمی شود و در جایی که استفاده نمی شود بسته شود.
برای جلوگیری از خشک شدن و سفت شدن چسب، کاملا بپوشانید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نازیلا حسینی

فیلتر کفی پلیتد

فیلتر کفی پلیتد

معرفی
فیلتر کف گرد به نام فیلتر دلپذیر و یکبار مصرف، مدیا کامپوزیت، راندمان 50% تا 98% بر اساس استاندارد اشرایی 52/1-1992 در شرکت صنعتی و تولیدی یاران مدیا (تخت فیلتر) تولید می شود. ). به منظور جلوگیری از افت سطحی و فشار کم و لرزش و فرار مدیا، یک طرف آن مجهز به توری لیمویی است که به صورت V شکل و عمق های مختلف تا می شود، قاب ضد رطوبت، فیلتر کف تعبیه شده است. طراحی شده برای استفاده در دفاتر، هتل ها، پردازش های صنعتی، فرودگاه ها، مدارس و دانشگاه ها برای محافظت از سرنشینان در برابر مبردهای مضر، کویل های خنک کننده، دستگاه های غبارگیر و سایر اجزای سیستم HVAC از گرد و غبار.


فیلتر کف دایره ای ثانویه
معرفی
بستر یا بستر فیلترکفی پلیتد این پیش فیلترها از الیاف کامپوزیت (نبافته) انتخاب شده و در یک قاب مقوایی یا فلزی با توری محافظ به عمق 50 یا 100 میلی متر محصور شده است. شکل آکاردئونی زیگزاگ یا تا شده. قاب مقوایی نیز طوری طراحی و برش داده شده است که هوا تقریباً از 75 درصد سطح مقطع آن عبور می کند.مشخصات فنی: این نوع از پیش فیلترها که به فیلترهای کف پلیسه یا صفحه ای معروف هستند، با فشار اولیه 3400 متر مکعب در ساعت در جریان هوای خود در رده اروپایی از EU-3 تا EU-9 طبقه بندی می شوند. , 30 اثر منفی.


فیلتر کف دایره ای ثانویه
معرفی
مشخصات فنی: راندمان جذب ذرات گرد و غبار اتمسفر حدود 30 تا 98 درصد است و طی آزمایشات مختلف با تونل آزمایشی (76/52 اشری) نقطه قدرت جذب مصنوعی خاک بین 9/80 تا 99/9 درصد یافت شد. مشاهده اثرات وزن ابعاد کلی این پیش فیلترها 600x600 یا 600x300، ضخامت های 50 و 100 میلی متر و 490x490x50 میلی متر است. افت فشار نهایی (توصیه شده) این فیلترها بسته به کارایی آنها 200 تا 250 پاسکال است. کاربرد: جایگزینی بسیار مقرون به صرفه و مناسب برای فیلترهای فایبرگلاس هستند و معمولاً برای افزایش عمر فیلترهای حساس مانند HEPA استفاده می شوند. فیلترهای کیسه ای معمولاً در گالری ها، کارگاه های رنگ اتومبیل، نیروگاه ها، تخت دوم تهویه مطبوع، مناطق تمیز یا به عنوان پیش فیلتر برای فیلترهای هوای ذرات با راندمان بالا (HEPA) و (OLPA) استفاده می شوند. .پرکاربردترین فیلتر
یکی از پرکاربردترین فیلترها فیلتر کف مخملی است که ما نقش حیاتی در فروش و حمل و نقل داریم. قبل از فیلتراسیون، غبار درشت و سلول های فیلتر ریز توسط یک محافظ توری روی ورق های فلزی گالوانیزه از چارچوب فلزی جدا می شوند. فیبر کامپوزیت گنبدی، مواد فیلتر شامل جذب متوسط: 84.5٪، سری Fu، الیاف پلی استر و پلی پروپیلن


استفاده از کف های آزمایش شده در بیمارستان ها
فیلتر کف دال یکی از فیلترهای مورد استفاده در بیمارستان ها و اتاق های تمیز می باشد. هوای ورودی در محیط های مختلف فیلتر شده و به بیرون از اتاق هدایت می شود. کاهش کامل زمان تمیز کردن فیلتر بیش از 30٪. برای تمیز کردن اتاق مجاور در بیمارستان، این فیلتر حتی زمانی که بیمار در حال استراحت است نیز کار می کند. مناسب برای انواع سطوح، سنگ مرمر، پارکت، فرش... قابل حمل، کاهش مصرف برق تا 50 درصد.
مشخصات فنی:
این پیش فیلترها که به عنوان کف یا پانل پلیسه شناخته می شوند، در اروپا با فشار جریان هوای اولیه 3400 متر مکعب در ساعت و بازده 35.-40 درصد در 30 پاسکال به عنوان EU-3 تا EU-9 طبقه بندی می شوند. 40 پاسکال 45 تا 50 درصد کارایی دارد و 55 پاسکال 55 تا 60 درصد کارآمد است.اثربخشی آنها در جذب ذرات اتمسفر و گرد و غبار حدود 30-98 درصد است و قدرت جذب خاک مصنوعی توسط این پیش فیلترها از نظر بازده وزنی 80 درصد تا 99.9 درصد در آزمایش های مختلف با تونل های آزمایشی می باشد. اشری 52/76). ابعاد رایج این پیش فیلترها 600*600 و 600*300، ضخامت 50 و 100 میلی متر و 490*490*50 میلی متر می باشد. افت فشار نهایی (توصیه شده) این فیلترها بسته به کارایی آنها 200 تا 250 پاسکال است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نازیلا حسینی

فیلتر هوای خشک

فیلتر هوای خشک
این نوع فیلتر دارای المنت سوراخ دار قابل تعویض است و نیازی به خیساندن در روغن ندارد. کانال های مواد فیلتر (کاغذ فیلتر) ذرات کثیفی را از هوا جدا می کند و اجازه می دهد هوا از آن عبور کند. در مقابلش مقاومت نکن

در برخی از فیلترها، عنصر را می توان تمیز کرد و دوباره استفاده کرد. در موارد دیگر، عنصر باید جایگزین شود. در فیلتر نشان داده شده در شکل، عملیات تصفیه هوا رابطه مستقیمی با میزان باز شدن سوراخ های فیلتر دارد. هوا در اثر گرد و غبار کدر می شود و کثیفی روی محفظه فیلتر هوا جمع می شود. این به دلیل حرکت چرخشی هوا در بدنه داخلی فیلتر یا به دلیل داشتن باله برخی از فیلترها ایجاد می شود. خود عنصر
فیلتر هوا. هوای موتور را تمیز کنید
 

فیلترهای هوای خودرو به تمیز نگه داشتن هوای موتور و عاری از آلودگی کمک می کنند. راز تشخیص بد بودن فیلتر هوا در هر خودرویی این است که به هوای خروجی از لوله اگزوز نگاه کنید. دود سیاه موتور نشانه کثیف بودن فیلتر هوا است. با این حال، در برخی موارد، چراغ چک موتور آن را قبل از ظاهر شدن دود سیاه نشان می دهد.همانطور که حدس زده اید، فیلتر هوای خودرو یک جزء بسیار ساده است که هوای وارد شده به موتور را از ناخالصی ها پاک می کند. این آلاینده ها شامل حشرات، ذرات آب، گرد و غبار خیابان، گرده، گرد و غبار و هر چیز دیگری است که تصور کنید.

مانند عملکرد ساده آنها، تمیز کردن یا تعویض فیلتر هوا نیز به همان اندازه بدون دردسر است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که فیلتر را با برداشتن درگاه ورودی که به فیلتر هوا متصل می شود، خارج کنید. پس از آن، آن را تا چراغ نگه دارید و اگر نور از آن عبور نکرد، باید تمیز یا تعویض شود.

همانطور که گفته شد فیلتر هوا یکی از رایج ترین فیلترهای خودرو است. وظیفه اصلی فیلتر هوای موتور تمیز کردن زباله ها و زباله ها از هوا است. دارندگان خودرو باید با توجه به شرایط رانندگی و خودرو نوع مناسب فیلتر هوا را انتخاب کنند. انواع فیلتر هوای موتور:

فیلترهای هوای روغن: منیفولدهای ورودی دارای فیلترهای روغن هستند، زیرا اجازه جریان هوای بیشتری را می دهند و حدود 98 درصد هوا را تمیز می کنند. فیلتر هوای روغن پنبه ای است و به راحتی تمیز می شود.روغن موجود در فیلتر جریان آلاینده های ریز را مسدود می کند و ریز منافذ بزرگ باعث می شود هوا راحت تر به داخل موتور جریان یابد. عمر فیلترهای روغن بیشتر از فیلترهای هوای خشک است. آنها قابل شستشو و استفاده مجدد هستند، بنابراین لازم نیست هر بار که فیلتر جدید کثیف می شود آن را بخرید، تنها کاری که باید انجام دهید تمیز کردن آن است.


فیلتر هوای خشک: بسیاری از خودروسازان شرکت هایی دارند که فیلتر هوای خشک را طراحی می کنند. فیلترهای هوای خشک از کاغذ یا فوم ساخته می شوند. آنها جریان هوای بیشتری را محدود می کنند اما 99٪ هوای تازه را به موتور منتقل می کنند. این یک نوع فیلتر هوا در خودروها است و معمولاً در فواصل 10000 کیلومتر تا 15000 کیلومتر مفید است. فیلترهای هوای خشک نیاز به نگهداری کمی دارند. آنها بیشتر برای آب و هوای خشک و غبارآلود مناسب هستند، به این معنی که اگر به سفر میدانی در بیابان می روید، این فیلترها بهترین انتخاب هستند، زیرا فیلترهای روغن نیاز به تمیز کردن مکرر دارند. توجه داشته باشید که فیلترهای خالی قابل استفاده مجدد نیستند. علاوه بر این، گردش هوا را محدود می کنند و به دلیل موادی که از آن ساخته شده اند قابل شستشو نیستند.به دلیل کاهش جریان هوا، تجمع کثیفی می تواند به عملکرد موتور و مصرف سوخت آسیب برساند.
فیلترهای هوا به دو نوع تقسیم می شوند که هر کدام با توجه به نوع خودرو مورد استفاده قرار می گیرند:

فیلتر هوای پانل: این نوع فیلتر هوا به شکل یک مستطیل صاف است. فیلتر هوا دارای سطح وسیع تری است تا هوای بیشتری از آن عبور کند. اکثر فیلترهای هوای خشک این شکل را دارند، یعنی صفحه.
فیلتر هوای بتنی: سطح بزرگتر اجازه عبور هوای بیشتری را می دهد. فیلترهای هوای روغن اغلب از شکل مخروطی استفاده می کنند. شکل مخروطی باعث می شود هوا سریعتر جریان یابد. برای افزایش بیشتر سطح فیلتر، برخی از تولیدکنندگان از شکل فیلتر مخروطی معکوس برای افزایش جریان هوا استفاده می کنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نازیلا حسینی

فیلتر لانه زنبوری

فیلتر لانه زنبوری از شیشه میکروفایبر یا ترکیبی از شیشه میکروفایبر و پلی استر با کیفیت بالا، در انواع قاب‌ها (انواع و اندازه‌ها) برای نگه داشتن چین‌ها در جای خود ساخته می‌شوند و پلی اورتان به عنوان بسته رسانه ای در اطراف فیلتر در داخل قاب نصب شده است. . چسب ها، ذوب داغ، سیلیکون، رزین یا در صورت لزوم چسب های حرارتی برای جلوگیری از نشت هوا آب بندی و آب بندی می شوند.
بافت بسیار ریز و لطیف مدیا در فیلترهای عسلی یکنواخت بوده و با "چین"های فشرده خود استحکام بیشتری را ایجاد کرده و جذب گرد و غبار بسیار ریز را افزایش می دهد.
فیلتر عسلی ام دی اف، چند لایه، گالوانیزه، آلومینیومی، استیل ضد زنگ بنا به درخواست مشتری در سایزهای مختلف موجود می باشد.
فیلترهای عسل با توجه به توانایی جذب ذرات جو و گرد و غبار به سه گروه تقسیم می شوند (طبق استاندارد 76/52 عاشری).گروه اول شامل فیلترهای عسل با راندمان 65-60 درصد، گروه دوم با راندمان 80-85 درصد و گروه سوم با راندمان 90-95 درصد، از نظر ظاهری یکسان هستند. اما کاغذ صافی به کار رفته در آن دارای مشخصات فنی است. در غیر این صورت، کاغذ صافی مورد استفاده در فیلترهای عسلی یا یک رسانه ساخته شده از میکروفایبر یا ترکیبی از فایبرگلاس و پلی استر است، با فویل هایی که به شکل زیگزاگ یا آکاردئونی توسط دستگاه تاشو مدیا تا می شود و قبلاً توسط دستگاه تاشو فویل آلومینیومی تا می شود. تهیه می شود که به آن اسپیسر یا جداکننده می گویند و در کنار رسانه های تا شده قرار می گیرد که در این مورد به آن مود یا بسته می گویند.

فیلترهای لانه زنبوری دارای یک مهر و موم لاستیکی در یک طرف هستند که پس از نصب در محفظه فیلتر، از عبور هوای فیلتر نشده به قسمت هوای تمیز فیلتر جلوگیری می کند.
فیلترهای عسل با توجه به توانایی جذب ذرات جو و گرد و غبار به سه گروه تقسیم می شوند (طبق استاندارد 76/52 عاشری). گروه اول شامل فیلترهای عسل با راندمان 65-60 درصد، گروه دوم با راندمان 80-85 درصد و گروه سوم با راندمان 90-95 درصد، از نظر ظاهری یکسان هستند. اما کاغذ صافی به کار رفته در آن دارای مشخصات فنی است. ناهمسانکاغذ فیلتری که در فیلترهای عسلی استفاده می‌شود یا از لایه‌های میکروفیبر یا ترکیبی از فایبرگلاس و پلی‌استر ساخته شده است، با فویل‌هایی که به شکل زیگزاگ یا آکاردئونی توسط دستگاه تاشو مدیا تا می‌شوند و قبلاً توسط دستگاه تاشو فویل آلومینیومی تا می‌شوند. تهیه می شود که به آن اسپیسر یا جداکننده می گویند و در کنار رسانه های تا شده قرار می گیرد که در این مورد به آن مود یا بسته می گویند.

فیلترهای عسلی دارای یک مهر و موم لاستیکی در یک طرف هستند که پس از نصب در محفظه فیلتر، از عبور هوای فیلتر نشده به قسمت هوای تمیز فیلتر جلوگیری می کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نازیلا حسینی

فیلتر کربن

فیلتر کربن چیست؟
فیلتر کربن اکتیو که به عنوان فیلتر اکتیو یا فیلتر گلخانه کربن نیز شناخته می شود، به عنوان سیستم تهویه استفاده می شود، آلودگی ها و سایر مواردی را که در گلخانه استفاده می کنیم، تمیز می کنیم، خانه رشد یا جعبه رشد، چادر رشد یک گیاه یا چادر رشد است. استفاده می شود، البته نوعی فیلتر است که به عنوان فیلتر دوم برای تصفیه آب استفاده می شود.

اما فیلتر کربن فعال چیست؟ از آنجایی که معمولاً در ساخت این فیلترها از گرانول های کربن فعال استفاده می شود که از زغال کوکو ساخته شده اند، این ماده به عنوان مساحتی معادل 3000 متر مربع در هر گرم شناخته شده است که می تواند هوا، خاک یا آب آلوده را جذب یا جذب کند. . این اتفاق می افتد و جذب آن می شوند و به دلیل عمر طولانی و کارایی بالا خرید فیلتر هوای کربن فعال به شدت توصیه می شود.
عوامل موثر بر قیمت فیلتر کربن برای گلخانه ها و محیط های کاشت
قیمت فیلترهای کربنی یکی از مواردی است که باید در هنگام استفاده از تجهیزات گلخانه ای یا محیط های پرورش گیاه به آن توجه کرد، زیرا در چنین محیط های بسته ای به عنوان سیستم تهویه عمل می کنند و در ساختار دانه های کربن فعال یا فعال هستند. . به آن فیلتر هوای کربن اکتیو نیز گفته می شود، به همین دلیل برخی از سایت های فروشگاهی از قیمت فیلتر هوای کربن اکتیو استفاده کرده اند که هیچ تفاوتی با آنچه ما بررسی می کنیم ندارد.یافتن قیمت فیلتر هوای کربنی در محیط مذکور و یادگیری نحوه خرید آن به دلیل نقش آن که حذف برخی آلاینده ها مانند گرده، آلودگی، گرد و غبار و جذب آن گرد و غبار است، اهمیت پیدا می کند. و سایر آلاینده ها را می توان به راحتی حذف کرد.

با توجه به اینکه انواع مختلفی از فیلتر هوا در بازار وجود دارد، انتخاب فیلتر مناسب کار دشواری است، به خصوص در برخی موارد که تفاوت قیمت می تواند زیاد باشد و شما دقیقا نمی دانید چه عواملی با تفاوت بین آن ها ارتباط دارد. فیلترهای کربنی قیمت برای نمونه های مختلف

با توجه به اینکه در نتیجه رشد مناسب و بهینه گیاهان و معمولاً پس از اشباع شدن منافذ این فیلترها، خرید فیلترهای هوای کربنی مناسب برای رفع آلودگی و تصفیه هوا و تولید هوای با کیفیت بسیار ضروری است. ظرفیت جذب آلودگی های سطحی مناسب) باید آنها را جایگزین کنید، بنابراین هر شما باید به خوبی از این عوامل آگاه باشید. مهم ترین عواملی که بر قیمت این فیلتر تاثیر می گذارند عبارتند از:

میزان صدا بر حسب CFM (فوت مکعب در دقیقه):
در این مقاله در مورد فیلترهای گلخانه ای نوشتیم، نحوه محاسبه CFM برای فیلترهای کربنی را به طور کامل توضیح دادیم.در واقع، مقدار CFM ذکر شده در کاتالوگ فیلتر هوا یا رتبه کربن تعیین می کند که چه مقدار هوا را می توان در هر فوت مکعب در دقیقه فیلتر کرد. طبیعتا هر چه حجم محیط بیشتر باشد، تقاضا برای این فیلتر توسط CFM بیشتر می شود و در نتیجه قیمت فیلتر کربن بالاتر می رود.

توجه: خرید فیلتر کربن با کمتر از CFM مجاز باعث پر شدن سریع منافذ آن و در نتیجه تعویض زود هنگام و هزینه بالا می شود. نیاز داشتن.

پیش فیلتر:
تعداد محدودی از فروشگاه ها (از جمله ایران سان لایت) پیش فیلتر را به همراه فیلتر گلخانه ای عرضه می کنند و یا در بسته بندی برخی از برندها قرار می گیرند. سرگرد رایگان خواهد بود.

نکته: پیش فیلتر بر روی سطح خارجی فیلتر کربن فعال قرار می گیرد تا ذرات گرد و غبار را جذب کرده و از جذب آن در سطح فیلتر اصلی جلوگیری کند و در نتیجه عمر فیلتر اصلی و سایر سازه ها و تجهیزات را افزایش دهد. داخل مثل A است. فنضخامت فیلتر کربن:
هر چه ضخامت این فیلترها بیشتر باشد، جذب سطح بالاتر و البته کارایی آنها نیز بسیار افزایش می یابد. بنابراین، اگر به دنبال خرید این نوع فیلتر هستید، طبیعتاً باید انتظار داشته باشید که فیلتر کربن ضخیم‌تر گران‌تر باشد.

نوع فشرده:
فیلتر کربن فشرده یا فشرده گلخانه گرانتر از قیمت معمولی است و برای محیط های بزرگ مناسب تر است که طبیعتاً باید از مقدار زیادی فیلتر کربن فعال استفاده شود. به دلیل کارکرد این فیلترها به خصوص در مدل هایی که دارای فن هستند، نویز ممکن است ایجاد شود که در مدل های فشرده کاهش زیادی پیدا می کند. حتی مطالعات نشان داده است که چنین فیلترهای هوا در جذب بو و آلاینده ها بهتر عمل می کنند.

دوام و طول عمر
آنها از ارزان تا گران قیمت هستند و یکی از مواردی که توصیه می کنیم تا حد امکان روی آن هزینه کنید فیلتر هوای کربنی است. زیرا این گونه مدل ها کارایی بالایی دارند و طول عمر زیادی دارند. حتی تعمیر آنها آسان است.توجه: با توجه به نیاز به خرید این فیلتر هوا برای محیط چادر رشد گیاه، رشد باکس، گلخانه، گیاهان بهتر رشد می کنند و محیط گلخانه مکانی سالم برای کار و کار است، وضعیت به این صورت است که قیمت این فیلتر بالاست، هزینه آن نیست، اما بهتر است سرمایه‌گذاری است که با دستیابی به نتایج، بازدهی عالی به شما بدهد.

با فن: فیلترهای کربن هوا با فن گرانتر از نوع غیر فن دار هستند و ما آنها را برای مناطقی که مناطق وسیعی برای رشد گیاهان در نظر می گیرند توصیه می کنیم. البته مدل با کنترلر نیز در بازار موجود است و قیمت آن نسبت به مدل بدون کنترلر بیشتر است. توجه داشته باشید که فن باعث می شود هوا به صورت 360 درجه و از هر طرف از فیلتر عبور کند.
مواد اولیه:
با توجه به اینکه فیلتر هوای کربنی در محیط های گلخانه ای یا رشد گیاهان قرار می گیرد و رطوبت چنین محیطی، مواد بدنه باید خورنده و کاملا بادوام باشد. برخی از برندها از آلومینیوم یا فولاد گالوانیزه بسیار با کیفیت استفاده می کنند و فیلترهای کربنی قیمت بیشتری نسبت به نوع فولادی دارند.

فیلترهای کربن فعال چه کاربردهایی دارند؟
اکنون که از فیلترهای کربن اکتیو، نحوه عملکرد و نحوه استفاده از آنها با توجه به پروژه کاملاً آگاه هستید، کاربرد خاص این نوع فیلتر را که در همه انواع رایج است، توضیح می دهیم که فقط قدرت آنها با یکدیگر متفاوت است. .

مدیریت بو: یکی از سخت ترین کارها برای کسانی که به دنبال پرورش گل و گیاه هستند، حذف بوهای محیطی و ایجاد محیطی مناسب برای گیاهان و افرادی است که در آنجا کار می کنند. خوشبختانه فیلتر کربن فعال تمام بوهای محیطی موجود در هوا را جذب می کند. البته همانطور که گفتیم برای کنترل موثر و از بین بردن بوهای محیطی باید از تهویه در فضاهای بزرگ استفاده کرد.
حذف آلاینده ها و آلاینده ها از هوا (آلودگی): گیاهان برای رشد مناسب نه تنها به دما، رطوبت و مواد مغذی مناسب نیاز دارند، بلکه به هوای با کیفیت و کاملاً تمیز و بدون هیچ گونه آلاینده و آلاینده نیاز دارند. این آلاینده ها عبارتند از گرد و غبار، گرد و غبار موجود در هوا، گرده قارچ، بنزن و سایر VOCs. فیلترهای گلخانه ای می توانند این آلاینده ها را از محیط و هوا حذف کنند تا گیاهان بهتر نفس بکشند، زیرا آلودگی در برگ ها سطح گیاهان را باز می کند و از فتوسنتز و تنفس گیاه جلوگیری می کند.حذف گازهای خطرناک یا آلاینده های خطرناک: در استفاده از فیلترهای کربن فعال می توان به حذف گازهای خطرناک مانند مونوکسید کربن یا CO، ازن و اکسید اتیلن از عملکرد و خنک سازی سیستم گاز طبیعی اشاره کرد. ، تجمع آن می تواند باعث خفگی پرسنل شاغل در شب شود.
از بین بردن آلودگی های میکروبی: طبیعتا همه جا آلودگی میکروبی وجود دارد، اگر مواد مغذی کافی برای رسیدن به گیاه نباشد، رطوبت محیط بالاست و یا اگر هوا از آلودگی های دیگر پاک نشود آلودگی میکروبی نیز افزایش می یابد، اما با تشکر به دلیل وجود فیلتر کربن فعال باعث آلودگی میکروبی گیاهان و ایجاد بیماری نمی شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نازیلا حسینی

پاپینگ

اتصالات یا اتصالات لوله
اتصالات در خطوط لوله برای انشعاب، تغییر خطوط، بستن خطوط، تغییر اندازه و غیره استفاده می شود. براکت ها، فلاشینگ ها، کوپلینگ ها و اتصالات شاخه (مستر) در نظر گرفته شده است. شکل اتصال نیز بسته به نوع اتصال که جوشی، لبه دار یا آجدار است و همچنین میزان تنش کاری متفاوت است. بسته به نسبت تنش (رتبه فشار) خطوط، استانداردهای مختلفی برای اتصالات تعیین می شود. به عنوان مثال، استاندارد ASME B16.9 برای انشعابات معمولی اعمال می شود، در حالی که استاندارد ASME B16.31 خطوط پرفشار را پوشش می دهد.
از براکت ها برای چرخش جریان 90 یا 45 درجه استفاده می شود. اما علاوه بر این اندازه ها، طرح های خاص و براکت های فوق العاده نیز قابل سفارش است. مفصلی که باعث بازگشت 180 درجه مفاصل فعلی می شود، «بازگشت» یا «بازگشت» نامیده می شود و می توان آن را به عنوان مفصل زانو طبقه بندی کرد. برگشت در ساخت کویل برای مبدل های حرارتی و مخازن باد استفاده می شود.

انواع اتصالات لوله

بسته به شعاع چرخش، دو نوع براکت تولید و عرضه می شود: شعاع بلند و شعاع کوتاه (شعاع بلند، شعاع کوتاه).شعاع براکت شعاع بلند برابر با قطر اسمی لوله و برای سایزهای ¾ و بالاتر، شعاع براکت شعاع کوتاه برابر با قطر اسمی لوله است. استاندارد ASME B16.9 برای شعاع بلند و ASME B16.28 برای شعاع کوتاه اندازه های استاندارد را توصیف می کند. یک خم 90 درجه باعث تغییر جهت و همچنین اندازه لوله می شود که به آن کاهش زاویه می گویند. شعاع آرنج اریب برابر با قطر اسمی انتهای بزرگ است.

کاهش پاپینگ

میتر
برای لوله هایی که در فشارهای پایین کار می کنند و دارای افت فشار بیشتر از 10 اینچ هستند، جهت گیری مجدد چندان مهم نیست و می توان با چند لوله که زوایای 90 درجه ایجاد می کند، انجام داد. یک متر ممکن است از دو، سه یا چند قطعه ساخته شود. هرچه تعداد ذرات بیشتر باشد، مقاومت کنتور در برابر مایع کمتر است. به طور کلی مقاومت جریان یک کنتور سه مقطع دو برابر بازوی شعاعی با همان طول است، اما از نظر اقتصادی، کنتور نسبت به بازوی مشابه مقرون به صرفه تر است.

لوله میتر

در اینجا نحوه نمایش یک متر روی نقشه آمده است:

اره MITREBEND BE 15 4 برش.9 میلی متر THK 56 اینچ

ضخامت 15.9 میلی متر و اندازه 56 اینچ.

سه راهی لوله کشی
از دندان ها برای جدا کردن خطوط اصلی استفاده می شود. زاویه شاخه کشیده شده 90 درجه است و 45 درجه قابل جدا شدن است.

سه راهی سر گاو

سه راهی لوله کشی

بسته به اندازه کانال دندان به سه دسته تقسیم می شود:

چای معادل

اگر قطر شاخه برابر با قطر خط پایه باشد به آن سه راهی یا دندان مستقیم می گویند.

چای معادل


سه راهی تبدیل

در این نوع چای ها اندازه انشعاب کوچکتر از اندازه جریان اصلی است که به آن چای های کوچک کننده نیز می گویند.

سه راهی تبدیل


سه راهی سر گاو

نوع دیگری از سه راهی که به طور خاص مورد استفاده قرار می گیرد، Bullhead است که قطر ثانویه آن بزرگتر از قطر اصلی است و به ندرت مورد استفاده قرار می گیرد. در سه راهی های کاهنده قطر انشعاب نمی تواند کمتر از نصف قطر لوله اصلی باشد.

سه راهی سر گاو

نوع دیگری از سه راهی که به طور خاص مورد استفاده قرار می گیرد، Bullhead است که قطر ثانویه آن بزرگتر از قطر اصلی است و به ندرت مورد استفاده قرار می گیرد.در سه راهی های کاهنده قطر انشعاب نمی تواند کمتر از نصف قطر لوله اصلی باشد.

چنگال های دیگری نیز با استفاده از روش Bonney Forge ساخته شده اند، از جمله:

اجزای WELDOLET
اتصالات سوکت
سه نوع اتصال
نصب آرنج
اجزای LATROLET
اتصالات CAP
کیت WELDOLET چیست؟

این انشعاب در خط لوله اصلی است که یک انشعاب 90 درجه از خط اصلی می گیرد. این نوع انشعاب برای سایز لوله از ⅜ اینچ تا 60 اینچ مناسب است. اصطلاح WELDOLET به خروجی جوش اشاره دارد. با جوش سمت منحنی شیر به لوله اصلی وصل می شود و لوله انشعاب به لبه عقب جوش داده می شود. این شاخه بر اساس استاندارد ASME B16.25 ساخته شده و عموماً از مواد ASTM A 105-A 350-A 182 برای ساخت آن استفاده شده است.

اجزای WELDOLET

کانکتور SOCKOLET چیست؟
اتصالات سوکت

این اتصال همانند اتصال WELDOLET است با این تفاوت که انشعاب دوم با اتصال بی صدا وصل می شود به طوری که سمت منحنی شفت به لوله اصلی جوش داده می شود و لوله انشعاب وارد دهانه شفت می شود. از طرفی قسمت بیرونی لوله و محور جوش داده شده است.SOCKOLET مخفف SOCKET OUTLET است.

محدوده استفاده از این اتصال به فشار کاری بستگی دارد و اندازه آن مطابق با ASME B16.11 است. کلاس های سه هزار پوندی از سه تا چهار اینچ را می توان منشعب کرد و شش هزار کلاس از ¼ اینچ تا دو اینچ را می توان استفاده کرد.

اتصال THREADOLET چیست؟

از این اتصال برای گرفتن انشعاب از خط لوله و نصب خم نیز استفاده می شود که به خط لوله اصلی جوش داده می شود، لوله انشعاب که سر آن باید رزوه شود وارد تردولت شده و با پیچ بسته می شود. این اتصال برای شاخه های ¼ تا 4 اینچ استفاده می شود و ساخت آن بر اساس استاندارد ASME B1.20.1 می باشد.

یک اتصال THREADOLET

اتصال ELBOWLET چیست؟

کوتاه کننده براکت (پرتو بلند یا کوتاه). این اتصال به سه روش SOCKET WELD، BUTT WELD و threaded انجام می شود.

شعبه LATROLET چیست؟

از این نوع اتصال برای گرفتن انشعاب 45 درجه از خط لوله استفاده می شود که همگی به خط لوله اصلی جوش داده می شوند و به صورت WELDOLET و SOCKOLET و همچنین RHREADOLET که به لوله انشعاب متصل می شوند ساخته می شوند.مشخصات این گونه اتصالات به شرح زیر است:

انتهای پخ در ASME B16-25
برای "پیش فرض" نوع ASME B 16-11
نوع رزوه طبق استاندارد ANSI B1-20-1
کلاه لبه دار

کلاهک لوله یا کلاهک

CAP برای محدود کردن انتهای خطوط استفاده می شود. این اتصال مانند هر اتصال دیگری به سه روش BUTT WELD، SOCKET WELD و THREADED انجام می شود. اگر CAP از نوع پیچی از خارج رزوه شود، PLUG نامیده می شود. درج ها مخروطی، شش ضلعی و گاهی گرد هستند.

لوله PLUG

کاهنده

کاهنده

اگر بخواهیم دو لوله با قطره های مختلف وصل کنیم از REDUCER استفاده می کنیم. کاهنده ها به دو صورت هم مرکز (CC: CONCENTRIC) و خارج از مرکز (ECC: ECCENTRIC) ساخته می شوند.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نازیلا حسینی