تولید محتوا

۲۱ مطلب در تیر ۱۴۰۲ ثبت شده است

کلید اتوماتیک

کلید اتوماتیک چیست و چه ویژگی هایی دارد؟
دکمه های اتوماتیک و غیر اتوماتیک چه ویژگی هایی دارند؟ انواع و اقسام هر کدام چیست؟ لوازم جانبی و کنترل برای هر پروژه چیست؟

قطع کننده مدار اتوماتیک یا فشرده MCCB نامیده می شود که مخفف عبارت Modular Circuit Breaker است و در واقع وسیله ای برای اتصال ایمن و قطع جریان و ولتاژ است.

اصولاً موضوع وصل و قطع برق سالم مهمتر از ساخت آن است. به همین دلیل، راه حل های مدرن اغلب توسط شرکت های مختلف ارائه می شود. در نهایت، محصولات متنوعی برای وصل و جدا کردن در دسترس هستند.

اتصال و قطع دستگاه هایی که فقط قابلیت قطع ولتاژ را دارند و یا قابلیت قطع جریان را نیز دارند. البته این وضعیت اغلب در ولتاژهای بالاتر تشدید می شود، جایی که بسیاری از کلیدها قابلیت ایزولاسیون دارند و نمی توانند مدار را تحت بار قطع کنند.

موضوع دیگر خودکار بودن یا فشرده بودن کلید برای قطع اتصال در صورت بروز خطا است. بر اساس مکانیزم طراحی کلید، می تواند به طور خودکار برق را قطع کند و در صورت بروز خطاهایی مانند اضافه بار یا اتصال کوتاه بارهای مختلف، از آسیب جلوگیری کند.نکته دیگر این است که کلید را می توان بر اساس سیگنال های ارسالی از راه دور کنترل و کنترل کرد. در برخی از محصولات، این ویژگی در کلید تعبیه شده است.

بسته به مشخصات فوق، کلیدهای مختلف و مجموعه ای از پارامترهای الکتریکی مانند سطح جریان مقاومت، مقاومت در برابر شکست، ولتاژ عایق و غیره. طبق شرایط پروژه طبقه بندی و مورد استفاده قرار می گیرند.

 

کلید زنی خودکار و غیر خودکار:
در زیر به بررسی انواع دکمه ها می پردازیم:

قطع کننده فیوز سوئیچ:
این نوع کلید از انواع غیر اتوماتیک بوده و در واقع پایه ترکیبی با قابلیت قطع مدار بصورت دستی می باشد.

به طور معمول، این ترکیبات در نرخ های فعلی 160، 250، 400، 630، 800، 1000 و 1250 آمپر موجود هستند. بسته به اندازه و شکل طرح، اجزای کامپوزیت مناسبی در جعبه قرار خواهند گرفت.

سوئیچ مینیاتوری MCB:
ساده ترین نوع کلید اتوماتیک که عموماً در انواع تک پل و سه پل در بازار موجود است، به ویژه انواع مسکونی، می تواند آمپرهای بزرگ و جریان 6k یا 10k را بشکند تا در برابر سرعت زیاد و اتصال کوتاه محافظت کند.مدار شکن فشرده MCCB:
رایج ترین کلید اتوماتیک در صنعت برق دارای محدوده جریان 16 آمپر تا 1600 آمپر است. در ساده ترین حالت، حفاظت از سرعت بیش از حد و اتصال کوتاه با مکانیسم های حرارتی و مغناطیسی دیده می شود. در تولید شرکت های مختلف، با توجه به نیاز مشتریان، هر کلید فشرده دارای محدوده مشخصی است، میزان جریان حفاظت حرارتی یا مغناطیسی قابل تنظیم یا تنظیم است. انعطاف پذیری کلید بر اساس تغییرات در نوع بار محاسبه می شود.

کلیدهای جمع و جور مکانیزم حرارتی و مغناطیسی ندارند و حفاظت از سرعت زیاد و اتصال کوتاه مبتنی بر رله های الکترونیکی است که باعث افزایش دقت کلید و در نتیجه افزایش قیمت کلید می شود.

کولر گازی ACB:
در کلیدهای فشرده الکترونیکی با تغییر ساختار مکانیزم رهاسازی قوس در لحظه زدن کلید، موضوع کلیدهای هوا را معرفی کردیم. این کلیدها از 1600 آمپر تا بیش از 5000 آمپر متغیر هستند. این دکمه ها لوازم جانبی زیادی برای ارسال سیگنال و کنترل از راه دور دارند.
.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نازیلا حسینی

رله بی متال

رله حرارتی (غیر فلزی) برای محافظت از موتورهای الکتریکی در برابر اضافه بار استفاده می شود. اصل کار این رله ها بر اساس اختلاف ضریب انبساط طولی دو فلز است.
در اثر عبور جریان از دو فلز دو فلز گرم شده و طول آنها افزایش می یابد. از آنجایی که یکی از فلزات دارای ضریب انبساط طولی بالاتری نسبت به دیگری است. دو فلز به فلزی با ضریب انبساط طولی کمتر خم می شوند. در نتیجه جریان کنتاکت باز شده و مدار قطع می شود.


انواع رله چیست؟
می توان تشخیص داد که رله ها وسایلی هستند که می توانند برای محافظت از ماشین ها و مدارهای الکتریکی از اتصال کوتاه و اضافه بار استفاده شوند. رله ها انواع مختلفی دارند که عبارتند از:

رله حرارتی (غیر فلزی)
رله مغناطیسی
رله کنترل فاز
رله کنترل بار
رله حفاظت از نشت زمین (رله زمین سخت)
رله های زمان (تایمر) و انواع آن
در قسمت های بعدی به بررسی رله های غیر فلزی می پردازیم. در مورد برق به روز باشید.

رله اضافه بار حرارتی:
قبل از بررسی رله بدون فلز، بهتر است ابتدا رله اضافه بار حرارتی را توضیح دهیم.لازم به ذکر است که رله اضافه بار حرارتی یک وسیله یا وسیله حفاظتی بسیار مهم است که اغلب برای قطع برق در هنگام عبور جریان بیش از حد از موتور استفاده می شود. برای رسیدن به این هدف، این رله ها "به طور معمول بسته" یا NC هستند. هنگامی که جریان زیادی از مدار موتور وارد می شود یا از مدار موتور عبور می کند، این رله ها به دلیل افزایش دمای موتور باز می شوند.

نکته بسیار مهم و ضروری که باید بدانید این است که رله های اضافه بار حرارتی در هنگام ساخت و استفاده از آن ها مربوط به قطع کننده های مدار می باشد. با این حال، اگر اضافه بار حتی لحظه ای باشد، بیشتر کلیدهای مدار مدار مورد نظر را قطع می کنند. این مدارشکن ها با توجه به مشخصات گرمایشی موتور طراحی و ساخته می شوند، بنابراین می توان فرض کرد که در صورت نیاز می توانند به درستی کار کنند. رله های اضافه بار حرارتی به دو نوع کلی تقسیم می شوند که در زیر ذکر شده است:

رله حرارتی غیر فلزی (دو فلزی)
رله آهن لحیم کاری
در واقع یک رله بی متال حرارتی یا یک رله غیرفلزی بر اساس ویژگی های الکتریکی-حرارتی یک نوار دو فلزی کار خود را انجام می دهد.از این رله در مدار استفاده می شود تا جریان موتور از قطب های آن عبور کند. علاوه بر این، نوار دو فلزی تحت تأثیر مستقیم یا غیرمستقیم جریان گرم می شود و هنگامی که جریان از مقدار مشخص شده خود بیشتر یا بالاتر می رود، این نوارها خم می شوند. در زیر به تعریف بسیار دقیق رله بدون فلز پرداخته ایم. با ما بمان.

عملکرد بدون فلز
در رله های حرارتی سه تیغه تعبیه می شود که سیم حامل جریان در آنها به دور چندین حلقه پیچیده می شود. در نتیجه عبور جریان اضافی، هادی ها گرم می شوند، گرما به غیر فلزات منتقل می شود و تیغه خم می شود. حرکت هر یک از دو فلز یک اهرم فشار است. و با حرکت دادن اهرم یک میکروسوئیچ با کنتاکت تبدیل باز و بسته تغییر موقعیت داده و مدار فرمان را می شکند. برای افزایش سرعت عملکرد بی متال و جلوگیری از جرقه زدن و سوختن محل اتصال، از آهنرباهایی در بالا و پایین تیغه بی متال استفاده می شود که نیروی مغناطیسی آنها به بسته شدن سریع مفصل کمک می کند.

رله‌های اضافه بار (بی‌متال) قابل تنظیم هستند و می‌توانند جریان‌هایی را بین 1.05 تا 10 برابر جریان نامی موتورها تنظیم کنند.یک رله دو فلزی سه فاز معمولا دارای سه پل الکتریکی و دو کنتاکت کنترلی است (یک کنتاکت باز برای اتصال به سیستم هشدار و یک کنتاکت بسته که در مسیر تغذیه کنتاکت قرار می گیرد).
کنتاکت های NC معمولی بسته دارای برچسب 95-96 و کنتاکت های معمولی NO باز دارای برچسب 97-98 هستند.
برخی از رله های دو فلزی دارای دو حالت دستی و اتوماتیک هستند. در حالت دستی در صورت قطع شدن رله باید ریست شود اما در حالت اتوماتیک ریست و ریست دستی پس از فشار دادن دکمه به صورت اتوماتیک انجام می شود.

اتصال بار تک فاز به بی متال سه فاز

زمانی که برای مصرف کننده تکفاز از بی متال سه فاز استفاده می شود، کلید یکی از فازها باید موازی با کلید فاز دوم وصل شود و از کنتاکت باقی مانده برای اتصال نول به مصرف کننده استفاده شود.


قسمت های مختلف رله حرارتی:

کانکتورهای کنتاکتور
پایانه های اتصال به کابل موتور، ترمینال مشترک مدار فرمان
پیچ تنظیم جریان
پایانه های باز و بسته مدار فرمان
صفحه تغییر وضعیت
دکمه وضعیت برگشت

تست غیر فلزی

1- حالت سرد: در این روش دو برابر جریان نامی بی متال تزریق شده و زمان کار رله بی متال ثبت می شود.2- حالت HOT: این تست را تست داغ می نامند زیرا بعد از تست حالت سرد و بعد از فعال شدن رله انجام می شود. در این روش جریانی معادل شش برابر جریان نامی وارد می شود و رله در زمان کارکرد بدون فلز است.
ذکر شده است.
3- حالت دو فاز: در این روش یکی از فازهای مدار فوق قطع شده و مدار با دو فاز بسته می شود. و زمان اجرای رله را ثبت می کنند.
مقادیر به دست آمده با نمودار دو فلزی مقایسه می شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نازیلا حسینی

ترمینال برق

روش های مختلف سیم کشی
در طول سیم کشی شبکه برق خانگی (از جمله سیم کشی انواع آپارتمان ها، ادارات، کارگاه ها و ...) به جای اتصال معمولی ترمینال ها، اسپلیترها و سیم ها از روش های مختلفی برای اتصال سیم ها استفاده می شود. برای اینکه بدانید ترمینال برق چیست؟ ما باید با روش های مختلف اتصال آشنا شویم:
 روش های اتصال سیم های برق به یکدیگر
1. اتصال به هم یا اتصال طولی: به این معنی است که سیم ها به صورت افقی و اساساً مطابق شکل به هم متصل شده اند. سپس باید آنها را با چسب برق عایق بندی کنیم.

2. روش سیم کشی انتها به انتها: گاهی اوقات لازم است سیم ها را در جعبه توزیع به هم وصل کنید و یکی از روش های رایج، روش سیم کشی سر به سر است. این را می توان در نحوه عملکرد آن مشاهده کرد.

3. اتصال سیم ضخیم نازک: این نوع اتصال را می توان با انشعاب از سیم ضخیم استفاده کرد. در این نوع اتصال ابتدا سیم ها برداشته شده و سپس سیم نازک روی سیم ضخیم پیچیده می شود.

4. اتصال به روش انشعاب وسط: در این روش سیم ثانویه را از سیم اصلی جدا می کنند، در این روش ابتدا حدود سه سانتی متر از سیم اصلی را نوار می کنیم و سپس سیم ثانویه را با عایق حذف شده به اندازه 1.5 سانتی متر محکم می بندیم.عایق بندی اتصالات

روش های سیم کشی ذکر شده در بالا، در صورتی که عایق بندی مناسبی نداشته باشند، استاندارد نیستند و می توانند باعث گرم شدن بیش از حد، سوختن و آتش سوزی شوند. از جمله راه های تقویت و ایمن سازی اتصالات فوق، لحیم کاری اتصالات قبل از عایق کاری می باشد. اگر اتصالات شرح داده شده در بالا شل باشند، این نشان دهنده اتصال محکمی است که نمی تواند همان قدرت جریان سیم معمولی را از خود عبور دهد. اتصال بیش از حد گرم می شود و باعث از بین رفتن عایق و سپس اتصال کوتاه و آتش سوزی می شود. بهترین نوع اتصال استفاده از پایانه های الکتریکی است. اما پایانه های الکتریکی چیست و چرا برای تجهیزات الکتریکی مناسب هستند؟

 

اما چرا استفاده از وسایل برقی برای وسایل برقی بهتر است؟

استفاده از وسایل برقی در وسایل برقی مزایای زیادی دارد، از جمله:

هنگام استفاده از پایانه های الکتریکی، سطح قابلیت اطمینان و ایمنی در حین کار افزایش می یابد. زیرا اتصال دو سیم به هم با این نوع ترمینال برق خطر داغ شدن بیش از حد در محل اتصال سیم ها را از بین می برد و هیچ گونه مشکلی مانند برق گرفتگی و آتش سوزی وجود ندارد و به همین دلیل می توانید تابلو برق را به راحتی انشعاب دهید و اصلا نگران ایمنی کار نباشید.سیم کشی از طریق پایانه های الکتریکی البته استاندارد، محکم و بادامی شکل است. اگر سیم ها را با استفاده از چسب برق به هم وصل کنید، ممکن است سیم ها به مرور زمان دچار خوردگی شوند و نیاز به تعویض داشته باشند، اما اگر سیم ها را با کمک ترمینال های برق وصل کنید، محکم تر به هم متصل می شوند و خوردگی نمی کنند. خواندن آموزش سیم کشی برق ساختمان توصیه می شود.

 

ترمینال برق چیست؟
امروزه در استانداردهای سیم کشی برق، اتصال اتصالات برق و پوشاندن آنها با چسب برق از نظر قانونی ممنوع است. استفاده از ترمینال های مختلف برق برای این منظور کاملاً ایمن و مقاوم بوده و قابلیت باز و بسته شدن بارها را دارد. با ما همراه باشید تا با انواع ترمینال های برقی و نحوه استفاده از آنها آشنا شوید.

 

انواع پایانه های برق چیست؟
1. ترمینال فرعی

 ترمینال انشعاب یکی از رایج ترین و مطمئناً یکی از قدیمی ترین انواع پایانه های الکتریکی است، بنابراین هنگامی که از ترمینال برق چیست، بلافاصله ترمینال های فرعی به ذهن خطور می کند.پایانه های انشعابی به دو نوع نرم و خشک تقسیم می شوند و این پایانه ها قابل جداسازی نیز می باشند. شاخه های زیر ترمینال معمولاً 12 عدد هستند. توصیه می شود در مورد نحوه لوله کشی برق در ساختمان مطالعه کنید.

ترمینال سرامیکی

این نوع ترمینال از سرامیک ساخته شده است که در عین دوام، در برابر حرارت نیز مقاومت نشان می دهد.

3. پایانه راه آهن

ترمینال ریلی که به عنوان ترمینال تابلو نیز شناخته می شود، برای تابلوهای برق مناسب است و ساختار آن بر روی ریل تابلو برق نصب می شود (مشابه ریل در جعبه های اتصال خانگی مختلف) و می توان آن را به بیرون کشویی کرد.

کاربرد پایانه های راه آهن چیست؟

پایانه های ریلی در انواع اتصالات مانند پایانه های زمینی، پایانه های برق فشار قوی، پایانه های دو لایه و سه لایه، پایانه های کامپوزیت و پایانه های کامپوزیت در جعبه های کامپوزیت استفاده می شوند.

نحوه کار با پایانه های راه آهن

وقتی ترمینال روی ریل تابلو برق سوار شد، سیم ورودی را که قبلا سیم کشی کرده بودیم در یک طرف ترمینال (کویل ورودی) قرار می دهیم و در حالی که سیم را با کابل برق نگه می داریم، لوله بادامک را با پیچ گوشتی سفت می کنیم.از طرفی همان سیم را همون سیم نصب و سفت می کنیم. ترمینال ریلی پیشرفته: نوعی ترمینال ریلی که اخیراً به بازار عرضه شده است و سطح مقطع سیم آن از 25 میلی متر مربع تا 185 میلی متر مربع است.

ویژگی های مفید و مهم این نوع ترمینال برق چیست؟
 بدون نیاز به ابزار برای اتصال (اتصال ساده)
 سرعت بارگذاری بسیار سریع
دارای انواع مختلف ترمینال مانند جریان، ایزولاتور، دیود، جریان و مقاومت است
ترمینال قطع خودکار 1000 ولت برای کاربردهای فتوولتائیک مورد نیاز است.
 به دلیل نازک بودن و فشرده بودن، امکان استفاده از تعداد زیادی از این گونه ترمینال ها بر روی یک برد وجود دارد.
امکان چاپ یا شماره گذاری ترمینال وجود دارد.
 نیازی به بازدید منظم نیست.
به دلیل مکانیسم فنر ترمینال (گیره فشار سیم-قفس)، هیچ گشتاوری برای سفت کردن لازم نیست.
 قابلیت پرش تا 4 خط در ترمینال کنترل را دارد.
 قابلیت کار در دمای بین 40- تا 70+ درجه سانتی گراد
 مقاومت در برابر لرزش و ضربه.شامل تمامی ابعاد مقاومت در برابر زلزله
انواع پایانه های راه آهن کدامند؟
یکی از پرکاربردترین قطعات در تابلوهای برق ترمینال ریلی دارای طراحی کشویی می باشد که دلیل این طراحی به دلیل استفاده از سبک و رویکرد مدولار در این نوع ترمینال می باشد. طبق این روش می توان تعداد پایانه ها را در رله های این مدل کاهش یا افزایش داد.
.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نازیلا حسینی

مقره

عایق های فشار باید دارای ویژگی هایی مانند پایداری الکتریکی و مکانیکی بالا، عدم وجود ناخالصی ها و حفره های داخلی، مقاومت در برابر تغییرات دما و تغییر شکل، ضریب اطمینان بالا، ضریب تلفات عایق پایین، مقاومت در برابر آب و آلودگی باشند.
خرابی الکتریکی یک مقره می تواند ناشی از تخلیه الکتریکی در هوای اطراف مقره، تخلیه الکتریکی سطحی از طریق گرد و غبار یا تخلیه الکتریکی از داخل مقره باشد. تعجب آور نیست که گفته می شود ضریب اطمینان سیستم های قدرت به ضریب اطمینان عایق ها و کیفیت آنها بستگی دارد. علت اصلی خرابی عایق هوا، تخلیه الکتریکی بین خط و زمین در شرایط ولتاژ غیرعادی سیستم است. در حین تخلیه الکتریکی، گرمای زیاد تولید شده توسط قوس الکتریکی باعث سوراخ شدن کیس عایق می شود. با توجه به این پدیده، مواد مورد استفاده در مقره ها باید دارای ویژگی های خاصی باشند.

به موادی که برای عایق کاری استفاده می شود، مواد عایق می گویند. برای استفاده بهینه از این مواد باید دارای ویژگی های خاصی باشند که عبارتند از:

از نظر مکانیکی قوی، قادر به مقاومت در برابر استرس و وزن هادی است.آنها باید استحکام دی الکتریک بسیار بالایی داشته باشند تا در برابر تنش ولتاژ در سیستم ولتاژ بالا مقاومت کنند.
به منظور جلوگیری از جریان جریان به زمین، باید مقاومت عایق بالایی داشته باشد.
خواص فیزیکی و الکتریکی آنها باید حداقل تحت تأثیر تغییرات دما باشد.
هر واحد یا صفحه عایق برای ولتاژ پایین (معمولاً 11 کیلو ولت) طراحی شده است. بسته به ولتاژ کاری، تعداد صفحات مورد نیاز را می توان به صورت سری وصل کرد. خرابی یکی از صفحات باعث خرابی کل رزوه نمی شود، زیرا صفحه آسیب دیده قابل تعویض است.

برخی از اصطلاحات مرتبط با عایق ها عبارتند از:

باند (شکاف) یا راهرو: کوتاه ترین مسیر روی سطح مقره که هادی را به محفظه متصل می کند.
خرابی الکتریکی در عایق ها: تخلیه در سطح هادی سطح بین هادی و بدنه (به دلیل کثیفی، آلودگی و رطوبت) خرابی الکتریکی نامیده می شود.
ولتاژ شکست عایق: این مقدار ولتاژی است که باعث خرابی عایق می شود.
برخی از آزمایشات انجام شده بر روی مقره ها عبارتند از:

سیستم قفل را بررسی کنید
کنترل وزن مقره ها و ابعاد قطعات مختلف آنها
تست چرخه حرارتی
تست حداکثر بار الکترومکانیکی (فقط برای عایق های شیشه ای)
تست حداکثر بار مکانیکی
تست شوک حرارتی (فقط برای عایق های شیشه ای)
تست مقاومت در برابر سوراخ شدن
تست تخلخل یا تخلخل (فقط برای عایق های چینی)
تست درجه گالوانیزه شدن قطعات فلزی عایق
انواع عایق ها بر اساس جنسیت
عایق های فضای باز از پرسلن، شیشه و اخیراً مواد کامپوزیت ساخته می شوند.در زیر به معرفی این عایق ها می پردازیم.

مقره چینی
امروزه پرسلن پرکاربردترین ماده برای عایق هوا است. پرسلن از سیلیکات آلومینیوم ساخته شده است. سیلیکات آلومینیوم با کازولین پلاستیکی، فلدسپات و کوارتز مخلوط می شود تا مواد عایق چینی سخت و پرسلن لعابدار تولید شود. سطح ظروف چینی باید به اندازه ای صیقل داده و صیقل داده شود تا آب به آن نچسبد یا به آن نفوذ نکند. پرسلن همچنین باید غیر متخلخل باشد، زیرا تخلخل عامل اصلی کاهش خواص دی الکتریک آن است. علاوه بر این، پرسلن باید عاری از هرگونه کثیفی و حباب هوا باشد که ممکن است بر خواص عایق آن تأثیر بگذارد.
از معایب عایق های چینی می توان به ایجاد ترک های ریز در آنها و در نتیجه کاهش مقاومت در برابر ولتاژ ضربه ای اشاره کرد.

مقره شیشه ای
عایق های شیشه ای از مخلوطی از سنگ آهک ذوب شده و پودر کوارتز ساخته می شوند که به طور ناگهانی سرد و قالب گیری می شوند. امروزه مقره های شیشه ای نیز در خطوط انتقال و توزیع نیروی برق مورد قبول و استفاده گسترده ای قرار گرفته اند. این عایق ها از شیشه های آنیل سخت برای عایق استفاده می کنند.عایق شیشه ای مزایایی نسبت به عایق چینی معمولی دارد، از جمله:

قدرت دی الکتریک آن قابل مقایسه با چین است.
مقاومت آن بسیار بالاست.
ضریب انبساط حرارتی آن کم است.
استحکام بالاتری نسبت به عایق چینی دارد.
چون شفاف است، در برابر نور خورشید مانند چینی گرم نمی شود.
به دلیل شفاف بودن شیشه، کثیفی و حباب های هوا به راحتی در داخل بدنه پیدا می شود.
شیشه عمر بسیار بالایی دارد زیرا خواص مکانیکی و الکتریکی آن تحت تأثیر گذشت زمان قرار نمی گیرد.
شیشه ارزان تر از چینی است.
عایق های شیشه ای دارای مقاومت الکتریکی 140 و 500 کیلو ولت بر سانتی متر هستند. همچنین پایداری مکانیکی فشاری و مکانیکی کششی آنها به ترتیب 1.5 و 2 برابر بیشتر از مقره های چینی است. از طرف دیگر، مقاومت خمشی مکانیکی عایق های شیشه ای تقریباً برابر (کمی کمتر) با عایق های چینی است.

یکی از مزایای عایق های شیشه ای ضریب انبساط حرارتی بسیار پایین است که در نتیجه تغییر شکل آنها به دلیل افزایش دما بسیار کم است. عایق های شیشه ای قبل از شکستن کاملاً خرد می شوند، به این معنی که عایق های آسیب دیده به راحتی پیدا می شوند.برخلاف عایق های چینی، عایق های شیشه ای بدون سوراخ ساخته می شوند، یا در صورت مشاهده سوراخ ها.

معایب عایق های شیشه ای به شرح زیر است:

رطوبت می تواند به راحتی روی سطح شیشه متراکم شود، بنابراین گرد و غبار موجود در هوا روی سطح شیشه می نشیند و مسیری برای جریان آن ایجاد می کند.
اشکال نامنظم را نمی توان برای شیشه های با کرنش بالا به دلیل کرنش های خنک کننده داخلی به دلیل سرد شدن نامنظم قالب بندی کرد.
عایق های شیشه ای گرد و غبار بیشتری را جذب می کنند.
.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نازیلا حسینی

فرو سیلیکو منگنز

با پیشرفت علم و فناوری، مواد و تجهیزات مورد استفاده در فرآیند تولید نیز پیشرفت چشمگیری داشته است. یکی از این مواد که اخیرا بیشتر مورد استفاده قرار گرفته فراری است. از این آلیاژهای رنگی در تولید انواع آلیاژها استفاده می شود و همین امر بر محبوبیت آنها افزوده است. یکی از متداول ترین فرولوئیدهای مورد استفاده در صنعت فولاد فرو سیلیسیم منگنز است. در این مقاله بیشتر در مورد این گارد صحبت خواهیم کرد.
 
 
 
فروسیلیکو منگنز چیست؟

فروسیلیکو منگنز (FeSiMn) حاوی سیلیکون و منگنز است. این فرالی حاوی مقادیر زیادی منگنز است که با حرارت دادن و مخلوط کردن سنگ منگنز با سیلیسیم در کوره به دست می آید. این آلیاژ معمولاً حاوی 12 تا 16 درصد سیلیکون و 50 تا 70 درصد منگنز است. از آنجایی که هر دو عنصر سیلیکون و منگنز در فروسیلیس منگنز وجود دارند، خواص آن را به این فروآلیاژ می دهند.
بنابراین می توان از فرو سیلیس و منگنز به عنوان کمک بارگیری در تولید فولادهای کم کربن استفاده کرد.منگنز سیلیسیم اضافی لازم را به فرآیند تولید سیلیس اضافه می کند تا از اکسیداسیون جلوگیری کند. علاوه بر این، استفاده از این ماده باعث بهبود برخی از خواص مکانیکی فولاد رومیزی می شود. آهن، فسفر و فروسیلیس کربن از دیگر مواد حاوی منگنز ذکر شده است.
نوع دیگری از این ماده به نام منگنز فروسیلیکون کم کربن وجود دارد که حاوی منگنز، سیلیکون، آهن، فسفر، کربن و گوگرد است. شکل ظاهری این ماده، تکه های فلزی زنگ زده خاکستری نقره ای است. مواد جامد و بی بو است. فروسیلیس منگنز عموماً عاری از آلودگی است و می توان آن را با آسیاب تهیه کرد.


 با مفهوم فروآلیاژها آشنا شوید
از فروآلیاژها در صنعت برای تولید انواع آلیاژها استفاده می شود. نام دیگر این مواد سخت یا سخت است و به دلیل مزایا و خواص فوق العاده ای که دارند در صنایع مختلف کاربرد فراوانی دارند. به طور کلی فراری نسبت وزن بالایی دارد و آهن یکی از اجزای اصلی آن است.بهتر است از آلیاژهای مخصوص استفاده شود زیرا افزودن عناصر خالص باعث افزایش اکسیداسیون و ایجاد وقفه در فرآیند تولید می شود. از طرفی استفاده از فروالوئیدها در آلیاژها و عناصر مختلف باعث کاهش نقطه ذوب می شود که باعث تسریع فرآیند تولید می شود.
همچنین باید توجه داشت که ترکیب عناصر خالص با یکدیگر می تواند باعث از بین رفتن تعادل حرارتی مورد نیاز در یک کوره آلیاژی شود و انرژی زیادی برای کارکرد کوره مصرف کند. با توجه به تمام آنچه در این بخش گفته شد، به راحتی می توان درک کرد که چرا استفاده از آلیاژهای سیاه رنگ مانند فروسیلیکو منگنز در صنعت رواج دارد و چگونه می تواند روند تولید را سرعت بخشد.
 
 
کاربردهای فروسیلیکو منگنز
فرو-سیلیکون- منگنز به دلیل ترکیبات منحصر به فرد خود کاربردهای زیادی در صنایع مختلف دارد. امروزه این عنصر به طور گسترده در صنعت فولاد تولید می شود که در زیر مشاهده می شود.کاهش حلالیت کربن در فولاد و سایر آلیاژهای منگنز
مسمومیت و خوردگی فولاد
کاهش آلاینده های فولادی مانند گوگرد، فسفر و نیتروژن
سختی فولاد افزایش می یابد
اگر مواد مختلفی را به فولاد اضافه کنید، فروسیلیسیم- منگنز را می توان جایگزین فروسیلیس و فروگانز کرد. سیلیکون و منگنز هر دو در مقادیر افزوده شده و ترکیب با سایر عناصر آلیاژی نقش مهمی در خواص نهایی فولاد تولید شده دارند. منگنز و سیلیکون نیز به عنوان عناصری برای کاهش اکسیداسیون، گوگردزدایی و گوگردزدایی فولادها استفاده می شوند. وجود این عوامل آن را به یکی از مهم ترین آلیاژهای فولادسازی تبدیل می کند. سیلیکون را می توان اصلی ترین ماده ای دانست که باعث از بین رفتن اکسیدها می شود.
منگنز همچنین اکسید کننده ملایم تری نسبت به سیلیکون است، اما به دلیل سیلیکات منگنز و آلومینیوم پایدار، کارایی را افزایش می دهد. از طرفی می توان از آن به عنوان یکی از عوامل تولید گوگرد استفاده کرد. استفاده از منگنز به عنوان یکی از آلیاژهای اصلی فولاد هنوز هم بسیار رایج است. اهمیت اصلی این ماده این است که به عنوان اصلاح کننده سیستم آهن-کربن عمل می کند و در نتیجه استحکام و سختی فولاد را افزایش می دهد.

فرآیند تولید فروسیلیکو منگنز
فروآلیاژها معمولاً از احیای سنگهای فلزی، معمولاً اکسیدها، تشکیل می شوند. از مهم ترین روش های تولید فرالوئید می توان به موارد زیر اشاره کرد:
تولید با استفاده از کربن با نیروی الکتریکی اضافه شده به کوره قوس
تولید فلزات با احیای حرارتی فلزات، معمولاً آلومینیوم و سیلیکون
فرومنگنز با کربن بالا از احیای سنگ معدن منگنز با استفاده از کربن در کوره قوس الکتریکی یا کوره بلند تولید می شود. فروآلیاژ متوسط ​​یا کم کربن را می توان با فرآوری فروآلیاژ با کربن بالا یا استفاده از سیلیکون منگنز به عنوان ماده اولیه تولید کرد. از آنجایی که از فرو منگنز و فرو سیلیسیم در تولید فروسیلیکو منگنز استفاده می شود، فرآیند تولید آن در کوره با کربن سیاه و منگنز بالا انجام می شود. همچنین باید توجه داشته باشید که فرو-سیلیکون-منگنز به دلیل محتوای سیلیکونی که دارد فرآیند ساخت سخت تری نسبت به فرو-منگنز دارد. زیرا به دمای بالاتری نیاز دارد.
در فرآیند تولید فرو-سیلیکون- منگنز، استفاده از لیگنیت حاصل از فرآیند تولید منگنز سیاه-کربن بالا ضروری است.از آنجایی که این خاک رس حاوی حدود 40 درصد اکسید منگنز است، می توان آن را ماده ای بر پایه منگنز دانست. متخصصان از ماسه یا کوارتز برای تولید سیلیکون مورد نیاز در فرآیند تولید فروسیلیکون- منگنز استفاده می کنند. همچنین برای جان بخشیدن به این مواد باید از کربن استفاده کرد. به همین دلیل به همه مواد کک اضافه می شود و اکنون کافی است آهن را در دمای بالا به ترکیبات اضافه کنیم تا فروسیلیس منگنز بدست آید.
 
خواص فروسیلیکو منگنز
برای آشنایی بیشتر با این ماده، باید در مورد خواص آن صحبت کنیم. یکی از عواملی که باعث محبوبیت این ماده در صنعت شده است، خواص فراوان آن است. از مهمترین خواص فرو سیلیس و منگنز می توان به موارد زیر اشاره کرد:
این ماده در آب، روغن یا الکل نامحلول است.
فروسیلیکو منگنز یک سنگ فلزی خاکستری نقره ای بدون بو است.
استفاده از آن به دلیل وجود سیلیکون و منگنز مقرون به صرفه است و در حال حاضر دومین آلیاژ فراری در جهان است.این ماده دارای چگالی 6.1 گرم بر سانتی متر مکعب و نقطه ذوب بین 1060 تا 1350 می باشد. این تغییر در محدوده دمای ذوب آن به دلیل وجود ترکیبات مختلف است.
فروسیلیس منگنز به عنوان مواد خطرناک و غیر قابل اشتعال طبقه بندی می شود. نقطه اشتعال این ماده بالای 93 درجه سانتیگراد است.
استفاده از این ماده کیفیت فولاد را بهبود می بخشد و آلودگی فولاد را تا حد زیادی کاهش می دهد.
این ماده به سه شکل مختلف عمدتاً کم کربن و پر کربن تولید می شود.
فروسیلیکو منگنز مقاومت خوبی در برابر خوردگی دارد.
استفاده از آن باعث کاهش دمای مورد نیاز و همچنین افزایش عملکرد در دماهای پایین می شود.
این فروآلیاژ در شرایط عادی از نظر شیمیایی پایدار است.
از تماس با رطوبت، اسیدها یا بازهای قلیایی خودداری کنید. زیرا باعث تشکیل گازهای قابل اشتعال مانند هیدروژن و گازهای سمی مانند آرسنیک و فسفین می شود.
 
 
 
استانداردهای صنعتی فرو سیلیس منگنز
فروسیلیکون منگنز یک فلز خاکستری نقره ای است که به شکل ورقه ای وجود دارد.این ماده جامد و بی بو عاری از آلودگی های خارجی مانند لجن و اجزای غیرفلزی می باشد. در دسترس نیست و معمولا له شده و صاف شده سرو می شود. مشخصات استاندارد فروسیلیکون منگنز به شرح زیر است:
از 20 میلی متر تا 80 میلی متر، اندازه کمتر از 10٪ است
10 میلی متر تا 50 میلی متر، کمتر از 10 درصد اندازه
اندازه ها از 5 تا 25 میلی متر است
همچنین حداکثر حجم سه مورد حداکثر 10 درصد است. این مواد به صورت فله و معمولا در کیسه های بزرگ بسته بندی می شوند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نازیلا حسینی

تیوب مسی

لوله به عنوان قلب ریخته گری پیوسته شناخته می شود زیرا جایی است که انجماد مهمترین قسمت ریخته گری آغاز می شود و ادامه می یابد. بخش عمده ای از خواص و کیفیت شمش نهایی به لوله مسی بستگی دارد.
لوله های مسی انواع مختلفی دارند. مشخصات کلی یکی از پرکاربردترین تیوب مسی در صنعت فولاد به شرح زیر است:

ترکیب شیمیایی:
SF-Cu = TP2 = DHP
قیمت: 1787 دین
مس > 99.96%
P: 0.015٪~0.040٪

به منظور تولید قالب های مسی ریخته گری پیوسته برای مدت زمان طولانی، ابتدا مواد قالب به دقت در نظر گرفته می شود. برخی از انواع متداول فلزات عبارتند از: CuAg، CuCrZr و Cu-DHP (مس اکسید شده با فسفر). عناصر آلیاژ مس به گونه ای انتخاب می شوند که رسانایی حرارتی مس کاهش نیافته و استحکام قالب و مقاومت دمایی آن افزایش یابد.
مس CuDHP می میرد
مس DHP (مس بدون اکسیژن فسفر) هنوز برای تولید لوله‌های مسی برای ریخته‌گری پیوسته در جایی که شار گرما متوسط ​​است و ضخامت لوله بیش از حد نیست استفاده می‌شود.

مس CuAg می میرد
خواص این مواد به طور گسترده ای شناخته شده است. مس DHP هنوز برای تولید قالب‌ها برای ریخته‌گری پیوسته استفاده می‌شود، جایی که جریان گرما معمولاً متوسط ​​است و ضخامت قالب‌ها بیش از حد نیست.قالب مسی ساخته شده از مواد CuCrZr
به منظور بهبود خواص مکانیکی آلیاژهای مس در دماهای بالا، متالوژیست ها به آلیاژهای سخت شده ساختاری روی آوردند. چندین راه حل وجود دارد که می توان در یک محلول اشباع چند عنصری به دست آورد، اما نتایج همیشه با واقعیت های صنعتی مقابله با مشکلات آلودگی، هزینه های بالا و تلفات بیش از حد انتقال حرارت مطابقت ندارد. راه حل بالا راه حل عالی است زیرا تمام الزامات مورد نیاز را برآورده می کند. این محلول در دمای بالای 500 درجه سانتی گراد بسیار سخت و پایدار است.

مس CuNiP می میرد
هدایت حرارتی قابل کنترل آلیاژ CuNiP وضعیت بحرانی شرایط خنک کننده مرتبط با سه متغیر (ضخامت روان کننده، شار گرما و انقباض مقیاس انجماد) را تا حد زیادی کاهش می دهد. در نتیجه از تنش گرمایی بیش از حد جلوگیری شده و مشکلات ترک خوردگی کاهش می یابد.

انواع شمش های تولید شده در ریخته گری پیوسته
همانطور که قبلا ذکر شد، قالب های مسی خطوط CCM وظیفه تعیین شکل منیفولد اگزوز را بر عهده دارند. محصول فولاد جامد حاصل از قالب مس را عموماً شمش می نامند.اما با توجه به شکل و ابعاد پریز، نام های مختلفی به پریز می دهیم. مقاطع متداول در ریخته گری پیوسته عبارتند از: بیلت، بلوم و دال.
مس همیشه به عنوان ماده لوله انتخاب می شود زیرا بهترین رسانایی حرارتی را در بین تمام فلزات صنعتی دارد.
ریخته‌گری پیوسته فولاد در دهه‌های اخیر پیشرفت‌های تکنولوژیکی قابل توجهی را تجربه کرده است. این امر منجر به افزایش چشمگیر بهره وری و کیفیت محصولات لازم برای تولید آن گردید، بخش مهندسی شرکت پرتو گستر همواره در دستیابی به بالاترین بهره وری و کیفیت همراه مشتریان بوده است.
پیشرفت های روزافزون امروزی در فناوری ریخته گری با توسعه قالب های پیشرونده برای آلیاژهای مس امکان پذیر شده است، پرتو گستر طیف گسترده ای از لوله های مسی مورد نیاز صنعت فولاد را ارائه می دهد.
پرتو گستر دارای بزرگترین انبار لوله های مسی در ایران است.
در ریخته گری پیوسته، عملکرد صحیح و مورد نیاز قالب ها و مواد به میزان فشار وارده بستگی دارد. مقدار این فشار تا حد زیادی توسط ماشین ریخته گری و پارامترها از پیش تعیین شده است، بنابراین بسته به نوع، شکل و ساختار محصول نهایی، قالب های مختلفی مورد نیاز است.هنگام طراحی یک قالب جدید، باید لوله مسی مناسب برای دستیابی به موارد مهمی مانند کیفیت بالای محصول، سرعت بهینه ریخته‌گری، عملیات ریخته‌گری روان و عمر طولانی قالب‌ها انتخاب شود.

یک مثال خوب در این زمینه، مشخصات فنی مواد قالب مدرن برای فرآیندهای ریخته‌گری مش نزدیک است که در سال‌های اخیر توسعه یافته‌اند. نرخ های ریخته گری بسیار بالایی در این روش حاصل می شود و بخش نسبتاً زیادی از مواد مذاب باید جامد شود تا یک پوسته به اندازه کافی پایدار تشکیل شود. دمای بالای حاصل به فرم هایی با سطح مقاومت بالا نیاز دارد. در همان زمان، تنش حرارتی با فرکانس بالا ممکن است رخ دهد، مانند ریخته گری غلتکی.این الزامات متنوع باید توسط مواد لوله مسی بسیار پیشرفته و تخصصی برآورده شود.
اهمیت تولید لوله مسی در کشور:

با توجه به اینکه لوله ریخته گری پیوسته محصول مهمی در واحد فولادسازی کارخانجات می باشد و همچنین با توجه به اینکه کشور ما به دلیل تعداد زیاد و معادن وسیع توانایی تولید مس با کیفیت بالا را دارد، این محصول را در داخل کشور به فروش می رسانیم. و با قیمت کمتری نسبت به نمونه خارجی تولید می کند.ویژگی های لوله مسی با کیفیت بالا:

طول عمر بین 800 تا 1000 بار ذوب

سختی 800 تا 1000 ویکرز

انتقال حرارت مشابه فلز مس است: w/(m.k) 0.399

اصطکاک جزئی بین سطح داخلی لوله و مواد مذاب اثری روی شمش باقی نمی گذارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نازیلا حسینی

کوانتومتر

طیف‌سنج نوری که کوانتومتر نیز نامیده می‌شود، یکی از دقیق‌ترین سیستم‌های تحلیلی برای اندازه‌گیری فلزات است که قادر به تجزیه و تحلیل آلیاژها با دقت بالا و شناسایی تمام عناصر آلیاژی در یک نمونه است. (تحلیل کیفی) و غلظت عناصر را می توان با اندازه گیری شدت خطوط بدست آورد (تحلیل کمی)

اغلب در قطعه سازی، مشخصات مواد یکی از مهم ترین عوامل در عملکرد یک قطعه است. جنس هر قطعه باید متناسب با محیط کار واحد، دمای کار قطعه، محیط کار قطعه، متریال سایر قطعات و وظیفه مورد انتظار باشد. از به همین دلیل انتخاب متریال مناسب برای یک قطعه بسیار مهم است و برای رسیدن به این هدف باید از مقدار صحیح آن با دقت 100 درصد استفاده کرد.
کوانتومتر وسیله ای است که برای محاسبه حضور عناصر مختلف در یک نمونه استفاده می شود.


سطح از قبل آماده شده و سطح و سطح کاملاً صاف و مسطح است و هیچ گونه آلودگی و روغن (روغن، گریس و ...) وجود ندارد که بر روی نتایج آزمایش تأثیر بگذارد. نمونه در یک سطح صاف مشابه سطحی که باید گرفته شود قرار می گیرد.اصول این آزمایش بر اساس انتشار نور است. نمونه با تخلیه الکتریکی تبخیر می شود و اتم ها و یون های حاصل از تبخیر برانگیخته می شوند و با عبور نور ساطع شده از فیبر نوری به طیف نوری، تابش ساطع می کنند. بر اساس محدوده طول موج انتشار هر عنصر، مناسب ترین خط انتشار برای اندازه گیری غلظت آن عنصر در نمونه انتخاب می شود.
اغلب در قطعه سازی، مشخصات مواد یکی از مهم ترین عوامل در عملکرد یک قطعه است. جنس هر قطعه باید متناسب با محیط کار واحد، دمای کار قطعه، محیط کار قطعه، متریال سایر قطعات و وظیفه مورد انتظار باشد. از به همین دلیل انتخاب متریال مناسب برای یک قطعه بسیار مهم است و برای رسیدن به این هدف باید از مقدار صحیح آن با دقت 100 درصد استفاده کرد.

میزان انتشار هر عنصر متناسب با غلظت عنصر در نمونه است و با استفاده از نمونه های استاندارد و منحنی های کالیبراسیون می توان درصد عنصر موجود در نمونه را مستقیماً محاسبه کرد.
لازم به ذکر است که در برخی از دستگاه ها محدودیت فضا برای کار بر روی نمونه های مختلف حتی برای بررسی نمونه های سالم وجود ندارد اما در برخی دستگاه ها به دلیل بسته بودن محل قرارگیری نمونه می باشد. بنابراین، در چنین شرایطی، یک محدودیت این است که نمونه‌هایی با هر اندازه‌ای دیگر قابل آزمایش نیستند و باید در ابعاد مورد نیاز آماده و آزمایش شوند.البته لازم به ذکر است که نتایج به دست آمده از تجهیزات دارای دقت بالاتری نسبت به تجهیزاتی است که قسمت فضای باز را مشتعل می کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نازیلا حسینی

شین مسی

شین مسی چیست؟
باس بار مکعبی است که از مس یا آلومینیوم ساخته شده و دارای طول مشخصی است.

از این قطعه در تابلوهای برق برای هدایت جریان به اجزای مختلف داخل تابلو برق استفاده می شود.

(در جلسه هر وقت از شینه صحبت می شد لاستیک مسی بود). در زیر به انواع شینه های مسی مورد استفاده در صنعت تابلو برق اشاره می کنیم

تمام ژنراتورها، ترانسفورماتورها، سیم‌ها و کابل‌ها با ولتاژ یکسان در یک نیروگاه یا پست برای هر فاز توسط یک باس بار یا هادی به نام باس بار متصل می‌شوند.

در یک باس، تمام انرژی از یک ژنراتور، ترانسفورماتور یا هر دو مستقیماً به یک ولتاژ یا با کمک یک ترانسفورماتور افزایش یا کاهش با ولتاژ متفاوت به مصرف کننده ها یا باس دیگری متصل می شود.

بنابراین می توان گفت که تایر وسیله ای است که انرژی را در یک واحد جمع آوری و توزیع می کند. لاستیک ها را می توان به دو دسته تقسیم کرد:

اتوبوس مسی ساده
اتوبوس چند مسی
 
انواع شینه مسی خم
 

خم شدن
این منحنی برای تغییر جهت مسیر تایر استفاده می شود. زاویه این خم معمولا 90 درجه است، اما شما می توانید هر زاویه ای که می خواهید ایجاد کنید.ضخامت خمش
این خم برای اتصال قطعاتی که مجاور یکدیگر هستند استفاده می شود. اندازه این شعاع خم بستگی به فاصله بین دو پایانه ای دارد که باید به یکدیگر متصل شوند. این خم بیضی یا دایره ای است و بدون گرم کردن لاستیک به درستی انجام نمی شود.

این گوشه تنها گوشه ای است که در یک دایره کامل انجام می شود و انجام آن در یک خط غیرممکن است، زیرا در این صورت لاستیک ها در طول خط عرضی پاره می شوند.

 

خم پله
این خم برای ایجاد یک اتصال الکتریکی بین دو قسمت در صورت عدم تراز کردن آنها استفاده می شود. به عنوان مثال، دو جزء را در نظر بگیرید که در زیر یکدیگر قرار گرفته اند، اما در اعماق مختلف در پانل قرار می گیرند.

شین مسی های اتصال این دو قسمت دارای دو خم معکوس هستند، به طوری که جهت شینه از ابتدا به انتها تغییر نمی کند، در حالی که موقعیت شینه عمیق تر می شود یا برعکس.

 

آرنج چرخان
این خم شدن به عنوان چرخش لاستیک نیز شناخته می شود و در مواقعی استفاده می شود که لازم باشد جهت سطح تایر در طول حرکت تایر تغییر کند.

توجه: از بین تمام خم های ذکر شده حداکثر زاویه خم مجاز 90 درجه است، در صورت نیاز به زاویه بزرگتر باید از دو خم متوالی استفاده شود.نوع ظاهر لاستیک
 

سیم بالای سر
جنس این نوع لاستیک معمولاً سیم رشته ای فولادی آلومینیومی (ACSR) است که انعطاف پذیری خوبی دارد.

 

خط لوله
این نوع شینه برای جریان های نامی بیشتر از 3000 آمپر مقرون به صرفه تر است.

 

شمش فولادی مقطع مستطیلی
این نوع شینه عموماً از مس ساخته می شود و بیشتر در تاسیسات داخلی استفاده می شود زیرا انشعاب آن از شمش تخت راحت تر از لوله ها است.

خم شدن لاستیک
همانطور که می دانید برای ساخت تابلوهای توزیع جریان بالا از باسبار استفاده می شود. فرض کنید یک کلید فشرده با جریان نامی 250 آمپر داریم و می خواهیم آن را به ترمینال یا کلید دیگری وصل کنیم. برای این کار باید یک کابل 70-95 میلی متر مربع را برای مسیریابی انتخاب کنیم.

اما مشکل اینجاست که کابل 95 میلی متری بسیار ضخیم است و نمی توان کابل را داخل تابلو برق شکل داد زیرا سیم ها معمولا مسیر بسیار کوتاهی دارند.

بنابراین برای اتصال و ارتباط فیدرها باید از شینه های مسی استفاده کرد زیرا پس از نصب در محل نصب کاملاً ثابت می مانند و به صورت کابلی می مانند که در اثر حرارت و لرزش تغییر نمی کنند و حرکت نمی کنند. محل نصب. آنها نمی کنند.شاید در جریان های بالاتر، مثلاً 2000 یا 4000 آمپر، کار با کابل غیرممکن باشد. بنابراین، باسوی نقش بسیار مهمی در صنعت تابلو برق و مهندسی برق صنعتی ایفا می کند و معمولا جریان بالاتر از 160 آمپر نیاز به راهرو دارد.

در اینجا نحوه سیم کشی تابلو برق و اجزای آن را به شما آموزش می دهیم.

برای اینکه بتوانیم از باس مسی در پنل استفاده کنیم باید شکل آن را تغییر دهیم (خم). این کار به صورت دستی و یا توسط ماشین آلات فلزکاری تایر انجام می شود. انواع فلکس تایر عبارتند از:

هنگام انتخاب نوع شینه و همچنین کلیدها و برش دهنده ها برای ستون های تزئینی باید چندین فاکتور را در نظر گرفت:

قابلیت اطمینان

اقتصاد
از محدودیت ها و شرایط فیزیکی پیروی کنید
بهره برداری و نگهداری ساده و راحت، ایمنی پرسنل
وضعیت توسعه و تعمیر سایت در حالت عملیات عادی شبکه.
عوامل موثر بر لاستیک ها
قابلیت اطمینان و تداوم خدمات
جایی که پست در وب است
ولتاژ و ظرفیت پست
اهمیت مصرف کنندگان
اقتصاد
هزینه یکی از عوامل تعیین کننده در انتخاب لاستیک مناسب برای کار می باشد که هنگام مقایسه انواع لاستیک هزینه های زیر بررسی و مقایسه می شود.

هزینه های ناشی از نیاز به استفاده از تجهیزات مختلف مانند سکشنالیزر، کلید، ترانسفورماتور جریان و ولتاژ، اتوبوس، اسکلت فلزی، کابل و ... و همچنین هزینه های ناشی از نیاز به استفاده از سیستم های حفاظتی و کنترلی.

هزینه های ناشی از نیاز به فضا، فونداسیون و ساخت و ساز

بهره برداری و نگهداری ساده و راحت، ایمنی پرسنل

با توجه به اینکه نوع لاستیک برای کمیت و کیفیت تجهیزات و سیستم های حفاظتی مورد نیاز تعیین کننده است، عملکرد صحیح و مطمئن طرح مستلزم پرسنل کارآمد جهت بهره برداری و

این سیستم ها تعمیر و نگهداری می شوند، بنابراین در انتخاب نوع لاستیک باید به سطح مهارت پرسنل منطقه توجه شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نازیلا حسینی

نازل های تاندیش

نازل های تندیش نسوز هستند که در کف تندیش قرار می گیرند و وظیفه هدایت جریان آب از تندیش به قالب ریخته گری را بر عهده دارند و همچنین نقش مهمی در کنترل جریان هوا، جلوگیری از ذوب شدن دما دارند. و حفظ ساختار فولاد. با توجه به مدت زمان فرآیند ریخته گری، از انواع نازل در کارخانه های ذوب آهن استفاده می شود. طرح های مختلف نازل ها با طرح های ریخته گری متفاوتی که در صنعت ذوب فولاد استفاده می شود کار می کنند.


شخصیت
مقاومت بالا در برابر شوک حرارتی
هیچ واکنش شیمیایی مرتبط با مواد مذاب وجود ندارد
مقاومت فشاری بالا
سختی و مقاومت بالا
نازل تندیش یک عنصر نسوز است که در پایین تاندیش قرار می گیرد و وظیفه آن هدایت مذاب از تاندیش به قالب ماشین ریخته گری پیوسته (CCM) است.

نازل های تاندیش انواع مختلفی دارند که بسته به زمان ریخته گری متفاوت است. به طور کلی می توان گفت که دو نوع کلی نازل تاندیش وجود دارد: نازل های تاندیش که در حین ریخته گری نیاز به تعویض دارند (تعویض شونده) و نازل های تندیش که در حین ریخته گری (ایستا یا ثابت) و پس از پایان دفع تعویض نمی شوند. . جراحی و تعویض تاندون اصلاح شده است.در صورت لزوم کنترل جریان آب در حین دفع، معمولاً از دو نوع مکانیسم استفاده می شود: کنترل جریان با توقف در محلول و کنترل جریان. مذابی که از نازل مذاب از دریچه کشویی عبور می کند. سیستم نازل ذوب در برخی از کارخانه های فولاد کنترل جریان در نازل ذوب انجام نمی شود، بنابراین مکانیزمی برای این قطعه در نظر گرفته نشده و از نازل ذوب ساده استفاده می شود. در این حالت کنترل جریان مذاب عبوری از نازل معمولاً با تنظیم سطح مذاب در نازل به کمک سیستم گیت پاتیل انجام می شود.

عموماً در کارخانه های فولادسازی بزرگ که از کوره های الکتریکی یا کوره های القایی استفاده می کنند و دارای چندین خط ریخته گری یا ریخته گری مداوم هستند، در صورتی که نازل در طول دوره ریخته گری عمر کافی نداشته باشد و در حین کار نیاز به تعویض داشته باشد. از نازل تندیش استفاده می شود که دارای سیستم گیت سوخت یعنی صفحات بالایی، میانی و پایینی و همچنین چنجر یا نازل تندیش در حین عملیات ریخته گری می باشد. به عنوان مثال، اگر زمان ریخته گری 20 ساعت باشد، اگر فرض شود که نازل تندیش نمی تواند به طور معمول به مدت بیست ساعت بریزد، نیاز به تعویض دارد و فرض بر این است که تندیش پر از مذاب است و سایر خطوط دفع کار می کنند. ، نازل چنجر استفاده شده است. .همچنین در برخی از کارخانه‌های فولادی که ریخته‌گری به صورت بسته انجام می‌شود، از نازل‌های میانی بین نازل و قالب، یعنی نازل‌های Shroud یا SEN یا Sub Entry Nazzles، بین نازل و قالب استفاده می‌شود تا جریان به داخل وارد نشود. تماس با درب باز هوا.


نازل های تندیش گروه پاترون که در دو نوع مونتاژ شده با بلوک کامل یا مجزا عرضه می شوند عبارتند از:

نازل تاندیش زیرکونیا 96%: برای ریخته گری مداوم تا 12 ساعت
نازل کربن آلومینا تاندیش با هسته زیرکونیایی 96 درصد: برای ریخته گری مداوم تا 4 ساعت
نازل تمام کربن آلومینا-زیرکونیا: برای ریخته گری مداوم تا 4 ساعت
نازل تندیش زیرکونیا 75% با بلوک کاملاً مونتاژ شده: برای ریخته گری مداوم تا 2 ساعت
نازل 65% زیرکونیا: برای ریخته گری مداوم تا 1.5 ساعت


بلوک های رایج مورد استفاده برای نازل های تاندیش عبارتند از:

بلوک مکعبی خوب
شکل گرد خوب

 


در کارخانه های فولادی کوچکتر یا آنهایی که زمان ریخته گری کمتر از 12 ساعت است، معمولاً از نازل چنچر استفاده نمی شود، زیرا عمر نازل تاندیش می تواند تا 12 ساعت برسد. بنابراین در این نوع گیاهان از نازل های ساده یا ثابت استفاده می شود.در شرکت های کوچکتر و آنهایی که از نازل های اسپری ثابت استفاده می کنند، نازل های مختلف توصیه می شود. برخی از نازل های تندیش دارای نازل زیرکونیایی با بدنه کربن آلومینیومی هستند که در چاه یا نشیمنگاه قرار می گیرد. برخی از نازل های تندیش به سادگی از زیرکونیا ساخته شده و روی صندلی قرار می گیرند. برخی از نازل های تاندیش از کربن آلومینا با مواد افزودنی و زیرکونیا تولید می شوند. میزان زیرکونیا در نازل های تندیش به زمان ریخته گری و سرعت انبساط نازل بستگی دارد. درصد زیرکونیا در نازل های زیرکونیایی معمولا از 60 تا 96 درصد است. لازم به توضیح است که برخی از نازل های تندیش از مواد ریخته گری ساخته می شوند اما به طور کلی نازل های تندیش به صورت چاپی تولید می شوند. هر دوی آنها می توانند با انواع مختلف عملکردها و نیازها مطابقت داشته باشند.

علاوه بر نوع و جنس نازل، انتخاب قطر مجرای نازل نیز مهم است. قطر نازل تندیش به ابعاد شمش (بیلت)، شمشال (بلوم) یا دال (دال) تولید شده، سرعت ریخته گری و سطح ذوب تندیش بستگی دارد. قطر نازل می تواند از 10 میلی متر تا 20 میلی متر متغیر باشد و معمولاً در کارخانه های فولادی، قطر نازل 12 میلی متر تا 17 میلی متر است.قطر نازل می تواند حتی در کارخانه ای با همان نوع محصول با ابعاد ثابت در طول سال به دلیل تغییرات آب و هوا یا افت دما تغییر کند.

مواد و ملزومات نشیمن یا فول بلوک نازل های تندیش به طراحی و نوع نازل تندیش، مدت زمان ریخته گری و شرایط کار بستگی دارد. به عنوان مثال چاه های نازل های ثابت تندیش مکعبی یا استوانه ای هستند. در برخی از شرکت ها از نازل های کربن آلومینا تادیش بدون بلوک کامل استفاده می شود که برای ایمنی آنها باید به آن توجه کرد. جنس بلوک نازل تندیش می تواند آلومینا، شاموت، کربن آلومینا به صورت فشرده یا حجیم باشد که انتخاب آن ها بستگی به شرایط عملکرد نازل تندیش دارد.

نازل های تاندیش و بلوک های کامل را می توان با هم ترکیب کرد. در صورتی که این دو به صورت جداگانه تولید شوند، مونتاژ آنها ضروری است که معمولاً از ملات کرومیت استفاده می شود که مقاومت بسیار بالایی دارد. برخی از شرکت ها ترجیح می دهند نازل های مونتاژ شده و بلوک های کامل را خریداری کنند و برخی ترجیح می دهند آنها را جداگانه خریداری کنند و در هنگام استفاده در کارخانه جمع آوری کنند.در صورت رعایت دستورالعمل های مونتاژ، روش دوم می تواند مقرون به صرفه تر باشد، زیرا برای مونتاژ نازل تندیش و حمل آن به کارخانه فولاد، به استحکام و پخت بالای نازل و کل بلوک نیاز است. یا ملات ارزانتر در هر صورت رعایت نکات ایمنی در مونتاژ بسیار مهم است زیرا در صورت دمیدن مذاب بین نازل و بلوک خطرات جانی و مالی زیادی به همراه خواهد داشت.

نازل تندیش در ایران با نام های مختلفی شناخته می شود. نوع شیشه تندیش، نازل تندیش، نازل قند و گلدان، اعم از تمام قد یا نیم قد و ... نام جدیدی است و اگرچه ممکن است با نام غیر استاندارد اشتباه گرفته شود، ممکن است مفید هم باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نازیلا حسینی

زنجیر های صنعتی سه ردیفه

زنجیر های صنعتی سه ردیفه

زنجیر صنعتی سه ردیفه از به هم پیوستن قسمت های کوچک زنجیر که توسط پین ها به هم متصل می شوند تشکیل می شود. هنگامی که زنجیر با چرخ سنکرونایزر خود مشبک می شود، نیرو را به دنده دیگر منتقل می کند. زنجیره صنعت می تواند دلیلی برای حرکت به تنهایی باشد یا در برخی موارد می تواند دلیلی برای جابجایی ابزار دیگری باشد. بسته به اندازه و گام، زنجیر استحکام کششی بالایی دارد و کنترل شده و بدون رها شدن است.
زنجیر صنعتی یکی از مهمترین ابزارهای انتقال نیرو می باشد. زنجیرهای سه ردیفه به دلیل داشتن زنجیره سه ردیفه و مشخصات فنی خاص، کاربردهای زیادی در صنعت دارند. زنجیر های صنعتی در اندازه ها و انواع مختلف با مدل های تک، دو و چند ردیفه تولید می شوند.

متداول ترین مواد مورد استفاده برای زنجیره های صنعتی فولاد ضد زنگ و فولاد نرم یا با کربن بالا می باشد. در زنجیره های صنعتی از پوشش هایی مانند گالوانیزه برای محافظت از زنجیر استفاده می شود. روکش گالوانیزه عمر زنجیره را افزایش می دهد و گاهی اوقات با زنجیر تفلون ساخته می شود.مشخصات فنی زنجیره صنعتی سه ردیف سایز 100
زنجیر صنعتی سه ردیفه سایز 3-100 (3-20A) بر اساس بهترین استانداردهای روز دنیا ISO 606، DIN 8188 و AISI B29.1 طراحی و تولید شده است. این استانداردها مشخصات فنی و کیفیت زنجیره را تعیین می کند. استفاده از این استاندارد می تواند به تولیدکنندگان و مصرف کنندگان در زنجیره صنعت کمک کند تا قطعات مورد نیاز خود را به راحتی پیدا کنند. به همین منظور تصاویر میز استاندارد زنجیره ای و کاتالوگ های زنجیره ای سه ردیفه صنعتی 100 نوع را در مطلب زیر در اختیار شما قرار می دهیم تا به راحتی به زنجیره مشخصات فنی 100 نوع صنعتی سه ردیفه مراجعه کنید. زنجیر.

انواع زنجیره های صنعتی
از زنجیر صنعتی فولادی استفاده نمی شود
زنجیره صنعت تفلون
زنجیره صنعت ضد آب
زنجیره صنعتی در همه جهات گسترش می یابد
زنجیره طولانی صنعت پایه
نوار نقاله زنجیری صنعتی
زنجیرها در مدل های تک ردیفه و دو ردیفه و گاهاً سه ردیفه نیز تولید می شوند.

همه زنجیرها برای اتصال به یکدیگر نیاز به یک پین دارند.

زنجیرهای صنعتی می توانند به تنهایی حرکت کنند یا باعث حرکت ابزار دیگری شوند.
.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نازیلا حسینی