تولید محتوا

۳۴ مطلب در مرداد ۱۴۰۲ ثبت شده است

ابزارآلات باغبانی و کشاورزی

آشنایی با انواع ابزار باغبانی
20 ابزار ضروری باغبانی:
باغبانی و کشاورزی یکی از صنایع مهمی است که می تواند تأثیر بسزایی در رشد و شکوفایی اقتصادی داشته باشد. انواع ابزار و وسایل باغبانی به همین دلیل ایجاد شده است. هر یک از آنها بسته به نوع محصول متفاوت است. ابزار باغبانی زیادی در این بین وجود دارد. چه باغبان حرفه ای باشید و چه مبتدی، این محصول برای شما ضروری است.

در زیر ابزار مهم و پرکاربرد باغبانی و کشاورزی را معرفی می کنیم:
به طور کلی ابزار باغبانی به دو دسته ابزار دستی و ماشین ابزار تقسیم می شود. نکات مهمی که در انتخاب ابزار باید در نظر بگیرید. کاربرد و دامنه استفاده از آن. به عنوان مثال، اگر به دنبال ابزاری برای باغ خود هستید، نیازی به تهیه ابزار پیشرفته باغبانی ندارید. همچنین، اگر باغ بزرگی دارید یا محیط کارتان خیلی بزرگ است، ممکن است نتوانید از ابزارهای دستی برای انجام حرفه ای کار استفاده کنید. زیرا روند کار را بسیار طولانی می کند و بهره وری را بسیار کاهش می دهد.


یکی از مهمترین کارهای باغبانی جمع آوری برگ ها و تمیز نگه داشتن خاک است.شن، غربال و برگ چین.
شن کش
یکی از ابزارهای مهم برای جمع آوری برگ ها و پاکسازی خاک از هرگونه سنگ یا زباله است. داشتن هارو مناسب به پاکسازی خاک و حذف علف های هرز بدون آسیب رساندن به گیاه میزبان کمک می کند. جعبه های پلاستیکی و استیل در بازار موجود است. اما همیشه بهتر است از یک کیس استیل با کیفیت استفاده کنید. این دستگاه در اندازه های مختلف عرضه می شود و بسته به نوع کار و نیاز خود می توانید تخته سنباده مناسب کار خود را انتخاب کنید.

شن کش
این دستگاه دارای دندانه های مناسب برای جابجایی و سست شدن خاک و از بین بردن ریشه علف های هرز می باشد.

غربال کردن
کیفیت و تمیزی خاک تاثیر بسزایی در رشد گیاه دارد. الک ابزاری کاربردی و مناسب برای صاف کردن و تسطیح خاک است. الک را می توانید با توجه به نیاز و وسعت کار تهیه کنید.

برگ گیر؛ جاذب
چنگک برگ یکی از رایج ترین ابزار باغبانی است که مانند جاروبرقی عمل می کند. این دستگاه با مکش برگ ها را جمع آوری می کند. همچنین قابلیت رهاسازی هوای فشرده و استفاده از آن به عنوان سمپاش را دارد. با استفاده از این قابلیت می توانید به راحتی برگ ها را جمع آوری کنید.ابزار باغبانی مناسب برای تراشکاری خاک
خاک ورزی و چرخاندن خاک یکی از مهم ترین مراحل باغبانی و کشاورزی است و ابزارهای مختلفی برای آن وجود دارد.

در زیر به معرفی آنها می پردازیم:
لایحه
این وسیله برای همه آشناست اما بیشتر آنها بیل های ساختمانی را می شناسند. برای کندن خاک از بیل استفاده می شود. جالب است بدانید که بیل ها انواع مختلفی دارند که هر کدام برای کار خاصی استفاده می شوند و بیل باغی با بیل های ساختمانی متفاوت است. بیلچه باغبانی دارای نوک باریکی است و به شکل خاصی برای تسهیل شخم زدن خاک طراحی شده است. بیل کج دار نوعی بیل باغبانی است.

نمایش دهید
از بیل برای جابجایی یا تغییر خاک گلدان یا کوددهی گل ها و گیاهان استفاده می شود.

تایلر
تیلر نوعی ماشین آلات باغبانی است. برای شخم زدن، چرخاندن خاک، کشیدن علف های هرز و صاف کردن سطح خاک استفاده می شود. کشاورزان و باغداران بسته به نیاز خود می توانند از باغداران کوچک یا بزرگ استفاده کنند.

ابزار مناسب برای مراقبت از گیاهان
پس از آماده سازی خاک و کاشت محصولات، نوبت به کاشت می رسد. مراقبت و نگهداری مناسب از گیاهان در مرحله رشد ضروری است تا بتوان بهترین محصول را برداشت کرد.تغذیه مناسب، کود و نور، آبیاری مناسب، کنترل آفات و علف های هرز از مهمترین وظایفی است که در این مرحله باید در نظر گرفته شود.
سمپاش
برای جلوگیری از حمله آفات به گیاهان باید سمپاشی انجام شود. به همین دلیل آبپاش ها یکی از مهم ترین ابزار باغبانی هستند. سمپاش های دستی، شارژی، فنری، فارگون و تراکتور همگی سمپاش هستند. سمپاشی معمولاً به دو روش محلول یا گرد و غبار انجام می شود. این کار با استفاده از انواع سمپاش ها آسان تر می شود.

کود
دو نوع کودپاش دستی و شارژی وجود دارد که برای فرآیند کود دهی مناسب هستند.

مه پاش
مه برای تنظیم سطح رطوبت و خنک کردن محیط عالی است. نحوه کار این مه به این صورت است که آب را به صورت مه با ترکیبی از فشار بسیار بالا و هوا به محیط می رساند. انواع مختلفی از مه وجود دارد که می توانید بر اساس کاربرد آن ها را انتخاب کنید. شما می توانید از یک مرطوب کننده داخلی برای تامین رطوبت گیاهان داخلی خود استفاده کنید.

سمپاش
آبیاری گیاهان یکی از مهمترین مراحل در باغبانی است. می توانید باغ ها و مزارع را با آبپاش های دستی یا اتوماتیک آبیاری کنید.قیچی
قیچی باغبانی در انواع و اندازه های مختلف برای هرس و پیرایش شاخه ها و برگ ها کاربرد فراوانی دارد. ماشین های چمن زنی، دسته های بلند، قیچی های هرس، قیچی های هرس و زه کش ها همگی ماشین های چمن زنی باغبانی هستند.

چاقوی باغبانی
این ابزار در واقع یکی از ابزارهای هرس باغبانی است که برای بستن، هرس و ریشه زایی استفاده می شود. مجموعه ای از قیچی های اتصال کمی گرد و از آهن یا چدن ساخته شده است.

آره
قیچی هرس برای بریدن شاخه ها یا تنه درختان قدیمی که با قیچی قطع نمی شوند استفاده می شود.

یک شاخه زن
قیچی هرس ابزاری شبیه به قیچی باغی است. دارای شکاف اهرمی برای برش آسان و سریع دسته های بلند و شاخه های ضخیم.

بیمار
داس یکی از ابزارهای باغبانی ضروری است. قیچی با تیغه های تیز و تیز خود برای چمن زنی زمین و محصولات، فضاهای سبز و وجین باغچه بسیار مناسب است. دو نوع اسکید دستی و بنزینی وجود دارد که بسته به نوع کاری که انجام می دهید می توانید آنها را انتخاب کنید.

چمن را ببرید
کنترل علف های هرز بسیار مهم است. اگر آن را نشکنید، می تواند آسیب جدی به گیاهان یا محصول وارد کند.وجین علف هرز کار آسانی نیست، اما دستگاهی وجود دارد که آن را بسیار ساده می کند. وجین ابزار مخصوص وجین است.

ماشین چمن زنی
ماشین چمن زنی وسیله ای برای برش و پیرایش چمن است و در دو نوع دستی و موتوری عرضه می شود. با تنظیم سطح تیغه می توان طول چمن را به دلخواه کوتاه کرد. چمن ها را فقط می توان در زمین های صاف و هموار استفاده کرد. اگر زمین ناهموار است، از یک قیچی پرچین یا برس برش برای بریدن و کوتاه کردن چمن استفاده کنید.

یک سر سوپ ترش و شیرین
آبیاری یکی از مهمترین ابزار باغبانی است. برای جلوگیری از هدر رفتن آب و تنظیم میزان آبیاری بهتر است از سر آبپاش استفاده کنید. این ابزار برای آبیاری یکنواخت سطوح وسیع و صرفه جویی در مصرف آب مناسب است.

باغبانی
رعایت نکات ایمنی در هر کاری ضروری است و باید رعایت شود. با استفاده از دستکش های باغبانی بادوام ساخته شده از مواد مرغوب، می توانید از آسیب رسیدن به دستان خود جلوگیری کنید. نکته ای که در انتخاب دستکش های باغبانی باید به آن توجه کنید این است که نباید سنگین باشند تا مانع حرکت دستان شما نشوند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نازیلا حسینی

ابزار دقیق

ابزار دقیق چیست؟
طی سالیان متمادی فعالیت خود را در زمینه فروش ابزار دقیق با برندهای معروف و روز دنیا آغاز کرده است که با دانش فنی و تجربه وسیع خود به بزرگترین و مطرح ترین عرضه کننده ابزار دقیق تبدیل شده است. در این صنعت همیشه بهترین محصولات با توجه به نیاز مصرف کنندگان ایرانی توسط برندهای معروف داخلی و خارجی ارائه می شود.

 تامین کننده تجهیزات مختلف مانند تجهیزات اندازه گیری سطح، تجهیزات اندازه گیری فشار، تجهیزات اندازه گیری دما، تجهیزات اندازه گیری جریان، تجهیزات کالیبراسیون، تجهیزات آنالیز سیالات، تجهیزات اندازه گیری قابل حمل پارامترهای فیزیکی، شیمیایی، الکتریکی و الکترونیکی. برندهای مختلف.

ابزار دقیق زیرساخت سیستم کنترل و اتوماسیون شامل ابزارهایی مانند دبی متر، کنترل کننده های جریان، کنترل کننده های فشار، پمپ ها، آشکارسازهای گاز، ژنراتورها و راکتورهای آزمایشگاهی است. به کمک این ابزار اندازه گیری، انتقال، نمایش، ثبت و کنترل پارامترهای فیزیکی مهم مانند دما، فشار، جریان و سطح مایع در فرآیندهای صنعتی امکان پذیر است.

ابزارهای دقیق را می توان به دو دسته تقسیم کرد، یکی بر اساس نوع عملکرد ابزار.به عنوان مثال، ابزارهایی که مسئول کنترل دما، فشار، رطوبت یا سطح هستند، کنترل کننده نامیده می شوند، به طور مشابه، ابزارهای نمایش این مقادیر را نشانگرها یا نمایشگرها، ابزارهایی برای انتقال اطلاعات ارزش به شکل استاندارد می نامند. تحویل دهنده

ابزارهای دقیق را نیز می توان با توجه به پارامترهایی که ابزار بر اساس آنها کار می کند طبقه بندی کرد. به عنوان مثال، برخی از قطعات مانند کنترل کننده دما، فرستنده دما و دماسنج یا نمایشگر دما، اندازه گیری فشار و کنترل دقیق، اندازه گیری جریان یا اندازه گیری جریان مایع و مقدار جریان یا کنترل جریان، ابزار اندازه گیری سطح یا سطح مواد. داخل مخازن اندازه گیری و ابزارهای کنترل دقیق و اندازه گیری سرعت آنها، دستگاه های رطوبت سنج و غیره.

 


سازهای مختلف
1. سنسور

هر وسیله ای که بتواند کمیت فیزیکی را اندازه گیری کند و آن را به کمیت الکتریکی تبدیل کند حسگر نامیده می شود. وظیفه سنسور دما اندازه گیری دما و تبدیل آن به سیگنال الکتریکی است.

2. فرستنده

فرستنده معمولاً به مجموعه ای از دستگاه هایی گفته می شود که اندازه گیری سیگنال (حسگر)، تبدیل و تقویت را انجام می دهند.ترانسمیترها تجهیزات پرکاربرد در فرآیندهای صنعتی بزرگ هستند زیرا فاصله بین فرستنده و اتاق کنترل بسیار زیاد است و تنها در این صورت استفاده از فرستنده مناسب به نظر می رسد.

فرستنده

3. مبدل

مبدل در واقع سیگنال خروجی سنسور را به سیگنال استاندارد تبدیل می کند، به عنوان مثال استفاده از ترموکوپل با خروجی میلی ولت در صنعت کاملا اشتباه است، بنابراین در این حالت می توانید از مبدل ترموکوپل برای سیگنال 0-10 ولت استفاده کنید. مبدل ها معمولا مبدل هستند.

مبدل

4. نمایش

برای نمایش مقادیر پارامترهای استاندارد ابزار دقیق، پارامترهای ورودی باید به صورت استاندارد نمایش داده شوند. به عنوان مثال، برای نمایش مقدار فشار یک سنسور یا مقدار دمای اندازه گیری شده توسط یک سنسور، باید از نمایشگری استفاده کرد که از همان سنسور یا ورودی های استاندارد مانند 0-10 ولت، 4-20 میلی آمپر پشتیبانی می کند.

5. کنترل کننده

مرحله بعدی اندازه گیری کنترل است، اگر می خواهید دمای مخزن آب را در یک فرآیند کنترل کنید، عناصر و تجهیزات مورد نیاز برای این کار به شرح زیر است: کنترل کننده، پخش کننده دما و شیر کنترل برای کنترل میزان انرژی. این گرمای آتش است که کنترل سوپاپ را کنترل می کند که وظیفه کنترل گاز ورودی را بر عهده دارد یا انرژی تامین کننده گرمای بخار است که سرعت جریان بخار را کنترل می کند.کنترل کننده

6. آخرین عنصر

همانطور که از نام آن پیداست، مرحله نهایی هر فرآیند توسط یک عنصر نهایی (البته اگر یک فرآیند کنترلی باشد) انجام می شود که برای فرآیندهای مختلف عنصر نهایی متفاوت است. شاید در یک فرآیند عنصر نهایی یک شیر کنترل باشد، در فرآیندی دیگر موتور الکتریکی، در فرآیندی دیگر ریه ها و پورت های مایع و غیره باشد. اپراتورها در واقع آخرین عنصر هستند.

اجزای ابزار دقیق

سنج ها
قسمت اندازه گیری مقدار واقعی عنصر مورد نظر را اندازه گیری می کند. پارامترهای مختلفی در صنایع برای کنترل اندازه گیری می شود.
مهمترین پارامترهای کنترل در صنعت عبارتند از:

اندازه گیری فشار
دما را بگیرید
اندازه گیری جریان سیال
اندازه گیری ارتفاع مایع (اندازه گیری سطح)
کنترل کننده
در ابتدای صنعت که کنترل مثل کنون نبود، کنترل توسط عامل انسانی انجام می شد، سپس با پیشرفت علم سیستم کنترل اتوماتیک، ابزار ریه وارد فاز جدیدی شد.بعدها با اختراع ترانسفورماتور استفاده از کارت های الکترونیکی برای کنترل آغاز شد و با ظهور قطعات کنترلی استفاده از عامل انسانی برای کنترل کاهش یافت. با پیشرفت علم، کامپیوترهای صنعتی با نام plc وارد صنعت شدند. با این plc ها تنظیمات به راحتی کنترل می شوند و تنظیمات به راحتی تغییر می کنند.

امروزه کنترلرهای جدیدی به نام سیستم کنترل کننده توزیع شده (DCS) و کنترل کننده فازی (FCDD) وظیفه کنترل را در واحدهای صنعتی بر عهده دارند.

برق (دستگاه های خروجی)
دستگاهی که سیگنال های خروجی را از یک کنترل کننده ضربه دریافت می کند و بر روی آن سیگنال ها عمل می کند. دستگاه های خروجی اصلی شامل شیرهای کنترل و موتورهای الکتریکی است. این ابزارها قادر به کنترل پارامترهای استاندارد در مقادیر دلخواه هستند. این ابزارها همه کاره هستند.

توابع اندازه گیری

محدوده اندازه گیری
اندازه گیری صفر (صفر)
دریفت صفر
حساسیت
تصمیم گیری
پاسخ
خطی بودن
هیسترزیس
وضوح
تکرار

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نازیلا حسینی

شیرآلات صنعتی

شیرآلات صنعتی یکی از مهمترین ابزار و تجهیزات مورد استفاده در بسیاری از صنایع می باشد. شیرها انواع مختلفی دارند که هر کدام کاربرد و ویژگی های خاص خود را دارند. از شیرهای صنعتی برای کنترل فشار و جریان سیالات در یک سیستم استفاده می شود.

طبقه بندی شیرآلات صنعتی بر اساس عملکرد آنها
شیرآلات صنعتی با توجه به نوع عملکرد به انواع زیر تقسیم می شوند:

شیرهای قطع و اتصال جریان (روشن/خاموش)
شیرهای کنترل و تنظیم
شیر یک طرفه
گاهی اوقات شیرهای اطمینان و شیرهای اطمینان نیز جزو شیرآلات صنعتی طبقه بندی می شوند.


انواع شیرآلات
شیرآلات صنعتی در مدل ها و انواع مختلفی ساخته می شوند که هر کدام کاربرد خاص خود را دارند. در ادامه 10 مدل شیرآلات صنعتی که بیشترین استفاده را دارند به شما ارائه می کنیم. با ما بمان.

شیر توپی
دریچه جهان
دریچه اطمینان
شیرهای کشویی (دریچه دروازه)
شیرهای یک طرفه (چک سوپاپ)
شیر کنترل
دریچه های تزریق
دریچه تنفس
شیرهای مخروطی (شیر برقی)
دریچه های دیافراگمی
ساختار شیر
اجزای شیرآلات صنعتی عبارتند از:

ما خرید می کنیم
کلاه و کلاه
جی
برگزار کننده
پیچیدن یا آب بندی نخ ها


ساخت شیرآلات صنعتی
به طور معمول، شیرهای صنعتی برای کنترل یا آزاد کردن فشار آب، قطع و وصل جریان، تغییر جهت آب، جلوگیری از جریان آب و تنظیم و کنترل جریان استفاده می‌شوند.همچنین بخوانید : آشنایی با انواع پمپ دنده ای با ویژگی های آنها

به برخی از محبوب ترین کاربردهای شیرآلات نگاهی بیندازید


برخی از پرکاربردترین شیرآلات صنعتی عبارتند از:

1- شیر دروازه
می توان گفت تقریباً تمامی شیرآلات صنعتی مکانیزم یکسانی دارند و تنها از نظر نوع سیستم با یکدیگر تفاوت دارند. یکی از مدل های پرطرفدار شیرآلات صنعتی شیر دروازه ای است که برای ایجاد ارتباط بین دو جریان آب و یا قطع کامل جریان استفاده می شود.
شیرهای دروازه ای معمولا به صورت کاملا باز یا کاملا بسته استفاده می شوند زیرا این مدل از شیرآلات صنعتی گزینه مناسبی برای استفاده در حالت نیمه باز نیست و دلیل آن حساسیت شیر ​​به سایش و زنگ زدگی می باشد. باز و بسته شدن شیرهای گیت نیاز به زمان زیادی دارد و معمولاً در مواردی که نیاز به باز و بسته شدن سریع جریان باشد از این نوع شیر استفاده نمی شود.

2- شیر کنترل
شیرهای کنترل بر اساس عواملی مانند فشار، حجم، دبی و غیره استفاده می شوند. یکی از معایب شیرهای کنترل هزینه بالای تعمیر آنهاست. اگر باز هم تصمیم به خرید شیرهای کنترلی دارید، بهتر است با توجه به هزینه تعمیر شیرآلات خوب از نظر کیفیت و عملکرد انتخاب کنید.3- شیر دوار
ساختار شیرهای توپی به گونه ای طراحی شده است که سیالات مسیر خود را از محل ورود به شیر از طریق 180 درجه تغییر می دهند، این شیرها کاملاً کروی شکل بوده و قسمتی چرخان است که جهت سیالات را تغییر می دهد. در چرخه دریچه ها یکی از مهم ترین ویژگی های شیرهای توپی این است که نیازی به باز شدن کامل ندارند و در صورت نیمه باز بودن نشتی ندارند.
4- سوپاپ سوز
با استفاده از شیرهای کشویی می توان جریان آب را به طور کامل باز یا بسته کرد. یکی از مزایای این مدل شیر این است که افت فشار در آنها بسیار کم است. بنابراین باید توجه داشت که میزان سایش در شیرهای کشویی بیشتر از شیرهای توپی است. در انتهای لوله های بلند از شیرهای کشویی استفاده می شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نازیلا حسینی

گیربکس ها

به طور کلی انواع گیربکس ها شامل 5 نوع متداول هستند: Spur Gear، Helical Gear، Bevel Gear، Helical Gear و Pinion Gear. هر یک از این نوع گیربکس ها برای مصارف خاص و متفاوتی استفاده می شوند و بسته به مدل انتقال قدرتشان، عملکرد متفاوتی دارند.

مزایا و معایب انواع گیربکس.
در ادامه در مورد هر نوع گیربکس صحبت خواهیم کرد: مزایا، معایب و کاربردهای آن.
مزایای Spur Gear
آنها نسبت سرعت ثابتی را ارائه می دهند.
چرخ دنده ها بسیار قابل اعتماد هستند.
چرخ دنده ها ساده ترین شکل را دارند و در نتیجه طراحی و ساخت آنها راحت تر است.
اگر یک چرخ دنده خار را با یک کرم هم اندازه مقایسه کنید، آنها کارآمدتر هستند.
دندان های خاردار شکنج موازی با محور آن هستند. بنابراین، نیروی محوری تولید نمی کند، بنابراین می توان آنها را به راحتی با استفاده از بلبرینگ نصب کرد.
می توان از آنها برای انتقال مقدار زیادی نیرو (حدود 50000 کیلووات) استفاده کرد.


معایب چرخ دنده
گیربکس های چرخ دنده دارای دنده های کم سرعت هستند.دندان ها فشار زیادی را تجربه می کنند.
آنها نمی توانند نیرو را بین شفت های غیر موازی انتقال دهند.
نمی توان از آنها برای انتقال برق از راه دور استفاده کرد.
دنده ها هنگام کار با سرعت بالا صدای زیادی تولید می کنند.
در مقایسه با انواع دیگر گیربکس ها؛ به اندازه کافی قوی نیست.
چرخ دندانه دار
گیربکس اسپور یکی از مواردی است که پروفیل دندانه به موازات محور چرخ دنده بریده می شود و برای انتقال نیرو روی شفت های موازی استفاده می شود.
گیربکس کرم یا شفت مستقیم / چرخ دنده کرم
گیربکس حلزونی دستگاهی است که پروفیل دندانه آن با توجه به محور چرخش چرخ دنده ها بریده می شود. این نوع گیربکس برای انتقال روان نیرو بر روی شفت های موازی با صدای بسیار کم استفاده می شود.

مزایای گیربکس
دندانه های زاویه دار به تدریج نسبت به دندانه های گیربکس با یکدیگر مشبک می شوند و باعث می شود که آنها بی صداتر و بدون صدا کار کنند.
این نوع گیربکس ها دوام بالایی دارند و برای کاربردهای سنگین ایده آل هستند.
در هر زمان، بار آن بین چندین دندان توزیع می شود که به سایش کمتر تبدیل می شود.این می تواند حرکت و قدرت را بین شفت های موازی در زوایای قائم منتقل کند.


معایب گیربکس حلزونی
یکی از معایب بارز گیربکس هایکال. رانش توسط شفت چرخ دنده ایجاد می شود که باید توسط یاتاقان های رانش مناسب حرکت داده شود و اصطکاک لغزشی بیشتری بین دندانه های مش ایجاد می شود که اغلب با مواد افزودنی در روان کننده استفاده می شود. بنابراین می توان گفت که گیربکس های حلزونی به دلیل هندسه منحصر به فرد شفت چرخ دنده زباله تولید می کنند.

گیربکس های حلزونی کارایی کمتری دارند زیرا تماس لغزشی بین دندانه ها وجود دارد که به نوبه خود نیروی محوری روی شفت دنده ایجاد می کند و گرمای بیشتری تولید می کند. بنابراین تلفات برق بیشتر و بازده کمتر.

چرخ دنده کرم
یک گیربکس حلزونی از پروفیل دندانه ای شبیه به پیچ استفاده می کند. برای انتقال نیرو بر روی شفت های عمودی (شفت هایی که در زاویه 90 درجه قرار دارند) استفاده می شود. این دستگاه ها ساده هستند.

مزایای گیربکس کرم
آنها روان و بدون سر و صدا کار می کنند.
خودشان را حبس می کنند.
فضای کمتری را اشغال می کنند.می توان از آنها برای کاهش سرعت و افزایش گشتاور استفاده کرد.
نسبت سرعت بالا را می توان در یک مرحله به دست آورد.
معایب گیربکس حلزونی
مواد دنده حلزونی گران هستند.
واحدها تلفات توان بالایی دارند.
یکی از اشکالات پتانسیل لغزش قابل توجه است که منجر به راندمان پایین می شود.
گرمای زیادی تولید می کنند.
گیربکس گاو / دنده اریب
گیربکس Bull گیربکسی است که دارای پروفیل دندانه ای روی سطح مخروطی شکل است که به موازات محور چرخ دنده بریده شده است. برای انتقال نیرو بر روی شفت های عمودی (شفت هایی که زاویه 90 درجه دارند) استفاده می شود.

مزایای گیربکس Bull
این نوع کاهنده اجازه می دهد تا زاویه کار را تغییر دهید.
تفاوت در تعداد دندانه ها (قطر موثر) در هر چرخ مزیت مکانیکی را تغییر می دهد. با افزایش یا کاهش سرعت نسبت به دندانه ها می توان نسبت چرخش بین چرخ ها را تغییر داد، به این معنی که با افزایش سرعت و گشتاور می توان چرخش و گشتاور چرخ دوم را نسبت به چرخ دوم تغییر داد.
معایب گیربکس بول
باید دقیق نصب شود
یاتاقان های شفت باید بتوانند نیروهای قابل توجهی را تحمل کنند.

چرخ دنده پینیون
گیربکس پینیون.این به سادگی یک چرخ دنده است که دندانه های آن به موازات محور چرخ دنده بریده شده است، در حالی که قفسه به عنوان یک میله مستقیم با برش های دندانه ای مشابه دندانه های چرخ دنده استفاده می شود.

مزایای گیربکس پینیون
ارزان
جمع و جور و فشرده
قدرتمند
ساده ترین راه برای تبدیل حرکت چرخشی به حرکت خطی
Rock and pinion کنترل راحت تر و فشرده تر را ارائه می دهد.


معایب گیربکس پینیون
از آنجایی که گیربکس قدیمی است. چرخ از نظر انرژی راحت ترین و تا حدودی پهن تر است. با توجه به اصطکاک ظاهری؛ شما قبلا حدس می زنید که مقدار ورودی بر حسب خروجی چقدر است. بیشتر نیروی وارد شده به مکانیزم صرف غلبه بر اصطکاک می شود و به طور دقیق، حدود 80 درصد از کل نیرو در غلبه بر اصطکاک تلف می شود.
یک قفسه و پینیون می تواند با سطوح خاصی از اصطکاک کار کند. اصطکاک بیش از حد و مکانیزم در معرض سایش بیش از حد معمول است و برای کار به نیروی بیشتری نیاز دارد.
بدترین عیب سنگ و پینیون به دلیل اصطکاک ذاتی است که وجود دارد. یعنی همان نیرویی که عملاً همه چیز را در مکانیک کار می کند. به دلیل اصطکاک دائماً فرسوده می شود و احتمالاً بعد از مدت زمان مشخصی نیاز به تعویض دارد.از آنجایی که موارد فوق پنج نوع اصلی گیربکس موجود در بازار امروزی هستند، انواع دنده های مورد استفاده برای یک کاربرد خاص به نحوه انتقال نیرو بستگی دارد. مزایا و معایب انواع مختلف گیربکس در بالا توضیح داده شده است و بر اساس آن می توانید تصمیم بگیرید که از کدام نوع گیربکس شروع کنید.
.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نازیلا حسینی

کیسه های صنعتی

امروزه در بسیاری از صنایع از کیسه های پلی اتیلن برای بسته بندی استفاده می شود.

برخی از خواص فیلم های پلی اتیلن از جمله ابعاد کوچک، شفافیت، انعطاف پذیری، قابلیت تولید در اندازه ها، ضخامت و رنگ های مختلف، امکان چاپ روی فیلم و دوخت خوب، پتانسیل این محصولات را برای بسته بندی افزایش داده است. چندین شرکت

شرکت کار پلاستیک با استفاده از دستگاه های تولید فیلم چند لایه، چاپ فلکسوگرافی تا 6 رنگ و چرخ خیاطی در سایزهای مختلف، امکان تولید انواع کیسه های صنعتی با دوخت آب بندی مایعات و پودرهای جعبه، جامبو بگ، سایز بزرگ را دارد. ، کیسه های پالت دارای پلی بگ، کیسه آنتی استاتیک برای بسته بندی پودر و محصولات دارویی، انواع رول و کیسه با دستگیره چاپی تبلیغاتی، فروشگاهی و ....

لازم به ذکر است با توجه به نیازهای مختلف شرکت ها، تولید بر اساس سفارش مشتری انجام می شود.

برخی از انواع کیسه های پلاستیکی کار صنعتی:

کیسه های صنعتی با قابلیت آب بندی برای بسته بندی مایعات، پودرها و محصولات دارویی
کیسه روپالتی برای پوشش پالت، مصالح ساختمانی، مواد معدنی و غیره.
کیسه قیر (پلی بگ) با دمای ذوب مخصوص برای بسته بندی قیر مایع
ترکیبی با نقطه ذوب پایین برای استفاده در صنایع لاستیک

جامبوبگ ها در واقع همان کیسه هایی هستند که به زبان و سیاق ساده به آن کیسه های پلاستیکی گفته می شود.از قدیم الایام تا به امروز، بسیاری از مردم بیشتر به کیسه های پلاستیکی، کیسه های برنج و کیسه های سیمانی و غیره فکر می کردند. اما در واقع جامبوبگ ها انواع مختلفی دارند.

امروزه جامبو بگ ها در صنایع مختلف بسیار مورد استفاده قرار می گیرند که شناخت بهتر این کیف ها را ضروری می کند.

برای اطلاعات بیشتر در این زمینه در این مقاله با ما همراه باشید.

همانطور که گفته شد به جامبو بگ ها در زبان عامیانه کیسه پلاستیکی نیز گفته می شود. جامبو بگ ها از پلی پروپیلن ساخته شده اند، به همین دلیل است که گاهی اوقات به آنها کیسه های پلی پروپیلن نیز می گویند.

لازم است بدانید که جامبو بگ ها در کجا استفاده می شوند. در اینجا یک سوال وجود دارد:

چه نیازی به استفاده از این جامبوبگ ها احساس می کنید؟

کاربرد جامبو بگ
هر محصول برای حمل و نقل و جابجایی به بسته بندی و جداسازی خاص خود نیاز دارد تا با خیال راحت به دست گیرنده برسد.

هر محصولی نوع بسته بندی خاص خود را دارد، مثلاً گوشی موبایل باید در جعبه مقوایی باشد.

تبلت یک ورق فلزی و غیره است. با توجه به این گفته ها، به نظر شما مواد شیمیایی مانند سیمان چگونه مهر و موم می شوند؟

آنها می توانند آنها را در ظروف پلاستیکی قرار دهند، درست است.اما در زمان جابجایی این نوع وسایل باید موارد دیگری را در نظر گرفت و تعداد و حجم زیادی از وسایل را همیشه جابه جا کرد تا در هزینه ها و بسیاری موارد دیگر صرفه جویی شود.
ظروف پلاستیکی ظرفیت تحمل وزن و اندازه مواد را ندارند. در عین حال ظروف پلاستیکی بسیار سنگین هستند. و از طرفی تحمل آنها در برابر شکستگی بسیار کم است.

در اینجا به این نتیجه می رسیم که استفاده از ظروف پلاستیکی عاقلانه نیست و باید از چیز دیگری استفاده کرد.

حالا تصمیم گرفتیم جامبو بگ ها را بررسی کنیم. کیسه های پلی پروپیلنی که دارای تار و پود هستند و مانند پارچه می بافند و به هم متصل می شوند که استحکام آن را افزایش می دهد.

این کیف ها به عنوان لباس و لباس نیز بسیار مناسب هستند.

ممکن است تعجب کنید که آیا پاره شدن یک کیسه جامبو غیرممکن است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت: به دلیل یکپارچگی مواد این کیسه ها، در صورت پاره شدن یکی از رشته ها، سیم های دیگر نیروی وارد شده به قطعه را بین خود تقسیم می کنند و این امکان را فراهم می کند. یک وام کامل پنهان یا در احتمال این به ندرت اتفاق می افتد.حجم قابل حمل در جامبو بگ بین 500 تا 2500 کیلوگرم است.

یکی دیگر از مزایای جامبوبگ ها اندازه کوچک آنهاست.

انواع مدل جامبو بگ
حالا وقت آن است که مدل های مختلف جامبو بگ را شرح دهیم. انواع جامبو بگ ها را می توان به سه روش تحلیل و ارزیابی کرد.
نوع اول بر اساس نحوه تخلیه جامبو بگ تقسیم می شود.

نوع دوم بر اساس ظاهر و نوع سوم بر اساس ضریب ایمنی تقسیم بندی می شود.

این احتمال وجود دارد که انواع مدل های جیبی در این مدل ها خود توضیحی باشد که در اینجا به آن نمی پردازیم.

انواع مدل کیف بر اساس نحوه آزادسازی
مدل های کیف بر اساس نحوه تخلیه به دو گروه تقسیم می شوند:

1- کیسه با قیف رهاسازی
در صورت رعایت دستورالعمل های تمیز کردن، می توان از چنین جامبوبگ ها بارها استفاده کرد. زیرا تخلیه آن ها بسیار راحت است و خود کیسه نیز آسیبی نمی بیند. به همین دلیل قیمت بالاتری نسبت به سایر مدل های جامبو بگ دارد.

2- کیف ته صاف
این نوع جامبوبگ معمولا یکبار مصرف بوده و بعد از خشک شدن دیگر کار نمی کند.

مدل جامبو بگ بر اساس شکل ظاهری انواع مختلفی دارد
1- دو جمله
2-4 پاراگراف
3-8 پاراگراف
4- U شکل
5- غلاف را بردارید
6- کیف زنجیر
7- پالت
8- کیف های بزرگ، کلاه تک نفره و کلاه دو نفره
مدل های جامبو بگ بر اساس ضریب ایمنی انواع مختلفی دارند
1- جامبو بگ با ضریب ایمنی 5:1
این نوع جامبوبگ یکبار مصرف بوده و نسبت به انواع دیگر هزینه کمتری دارد.2- جامبو بگ با ضریب ایمنی 6:1
این نوع را می توان بارها و بارها استفاده کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نازیلا حسینی

روان کننده صنعتی

هر گروه بر اساس ویسکوزیته به چندین گروه تقسیم می شود. طبقه بندی روغن موتور (ISO) نهایی نشده است، در این مورد طبقه بندی SAE
این طبقه بندی از سال 1911 مورد استفاده قرار گرفته و بارها مورد بازنگری قرار گرفته است که آخرین ویرایش آن SAEJ300 است. در طبقه بندی های اخیر، شش درجه روغن زمستانه و پنج درجه روغن تابستانی پیشنهاد شده است.

روغن ها بسته به نوع و مشخصات آن ها کاربردهای متنوعی دارند، اما در بیشتر کاربردها نقش روان کنندگی آن ها مهم است.

استاندارد روغن
خواص مورد نظر روغن ها به کاربرد آنها بستگی دارد. در این مورد تشخیص روغن موتور از روغن صنعتی ضروری به نظر می رسد.
ویسکوزیته و شاخص ویسکوزیته روغن های صنعتی
در مورد نقش روانکاری روغن موتور، مهمترین مشخصه ویسکوزیته است. البته لازم به ذکر است که از آنجایی که موتور در شرایط گرم کار نمی کند، هنگام روشن شدن موتور به خصوص در فصل زمستان، روغن سرد و کثیف است و در شرایط عادی کارکرد، دمای روغن در میل لنگ به 80 می رسد. . تا 100 درجه سانتیگراد. در لایه پوشاننده سیلندر، دما ممکن است به 200 درجه سانتیگراد یا حتی بیشتر برسد، در این محدوده دما، روغن باید به عنوان روان کننده عمل کند.این بدان معنی است که تغییر در ویسکوزیته آنقدرها زیاد نیست.

برای تعیین تغییر ویسکوزیته با دما، "دیویس و دین" یک رابطه تجربی برقرار کردند. در روش آنها، نمونه های روغن هدف با دو گروه از روغن های پایه مقایسه شدند.

این دو گروه از روغن های پایه عبارتند از:

روغن پایه
یک گروه (H) از روغن پنسیلوانیا پارافینیک بود و دارای ویسکوزیته پایین با دما بود. به طور معمول، این روغن ها دارای شاخص ویسکوزیته 100 در نظر گرفته می شوند.
روغن های گروه L از ساحل نفتنیک بودند و ویسکوزیته بالایی با دما داشتند. شاخص ویسکوزیته این روغن ها نیز روی صفر تنظیم شده است.
دیویس و دین ویسکوزیته این روغن های پایه را در 100 و 210 درجه فارنهایت تعیین کردند و جدول زیر را ارائه کردند، که در آن D = اختلاف ویسکوزیته در 100 درجه فارنهایت بین یک نمونه روغن L-H و یک نمونه L از یک روغن. هر دو روغن در 210 درجه ویسکوزیته یکسان دارند.

حال برای تعیین شاخص ویسکوزیته روانکار مورد نظر ابتدا ویسکوزیته آن در 100 و 210 درجه فارنهایت تعیین و با U و V نشان داده می شود و سپس بین هر یک از دو گروه پنسیلوانیا و ساحل خلیج فارس یک روغن انتخاب می شود. در 210 درجه فارنهایت، ویسکوزیته آن V است.اگر ویسکوزیته این دو روغن پایه در 100 درجه فارنهایت برابر با مقادیری مانند H (روغن پنسیلوانیا) و L (روغن خلیج) باشد.

روغن‌های با شاخص ویسکوزیته بالا برای موتورهای خودرو و هواپیما توصیه می‌شوند و روغن‌های با شاخص ویسکوزیته بالا برای موتورهای دیزلی مورد نیاز نیستند.

عملیات پالایش می تواند شاخص ویسکوزیته روغن را به 100 نزدیک کند، اما پالایشگاه ها از این مقدار فراتر رفته و با فرآوری و افزودن مواد افزودنی خاص به روانکار، شاخص ویسکوزیته را به 140-150 افزایش می دهند. روغن با این شاخص بالا در تمام فصول قابل استفاده است. این نوع روغن در دمای پایین سیال تر از روغن زمستانه است، به این معنی که هنگام روشن کردن موتور در سرما، ویسکوزیته خود را بهتر از روغن تابستانی در دمای موتور در روزهای گرم حفظ می کند. جدول زیر حداقل ویسکوزیته را برای روغن های چهارفصل مختلف نشان می دهد.
مشخصات روغن های صنعتی
روان کننده های صنعتی شامل طیف گسترده ای از فرآورده های نفتی هستند و برای کاربردهای مختلف باید ویژگی های متفاوتی داشته باشند.

جداول زیر بر اساس استانداردهای ISO تنظیم شده و الزامات کاربرد و خواص مورد نیاز روغن های صنعتی را نشان می دهد.مشاهده می شود که خواصی مانند ویسکوزیته، شاخص ویسکوزیته، نقطه ریزش، فراریت، نقطه آنیلین، باقیمانده کربن کنرادسون، خواص مکانیکی و مقاومت در برابر اکسیداسیون از دیگر الزامات مهم این روغن ها هستند.


چربی چیست؟ انجمن تست و مواد آمریکا (ASTM) روان کننده روغن را اینگونه تعریف می کند: یک محصول جامد یا نیمه جامد که از پراکندگی مواد غلیظ در یک مایع حاصل می شود.

این مواد با روغن متفاوت هستند:

روغن ها در واقع روغن های تغلیظ شده هستند.

در دمای اتاق، روغن معمولا جامد است، در حالی که چربی معمولا مایع است.

همه چربی ها را می توان به روغن تبدیل کرد، اما نه برعکس.

روغن‌ها معمولاً فقط در اتومبیل‌ها، ماشین‌آلات یا تجهیزات صنعتی استفاده می‌شوند و روغن‌ها در کاربردهای غیر صنعتی که در بازار عرضه نمی‌شوند استفاده می‌شوند.

اما برای تهیه روغن چه چیزی به غلیظ کننده اضافه می شود؟
این مواد ممکن است یک کانی به نام بنتونیت یا یک ماده معدنی به نام مولیبدن باشند. در بیشتر موارد، این افزودنی پایه صابونی به نام لیتیوم است.روغن روغنی است که در تار فیبری ذخیره می شود و مانند یک اسفنج عمل می کند که عامل قربانی است. زمانی که مولکول های تشکیل دهنده غلیظ کننده در کنار یکدیگر قرار می گیرند، منافذی در ساختار آنها ایجاد می شود، به طوری که ذرات روغن بین این منافذ قرار می گیرند. به طور کلی، خواص روانکاری روغن از روغن های ما بین این شبکه ها به دست می آید. سایر مشخصات با توجه به نوع و کیفیت کندانسور تعیین می شود.

در زیر به اصطلاحات بیشتری درباره نفت می پردازیم:
قوام: به ضخامت روغن بستگی دارد

نقطه ریزش: دمایی که در آن روغن شروع به جدا شدن از ویسکوزیته می کند

مقاومت در برابر آب: آزمایش هایی که برای تعیین مقاومت مواد در برابر آب یا مخازن فشار بالا انجام می شود.

ویسکوزیته مبتنی بر روغن: ویسکوزیته مبتنی بر روغن نوع خاصی از روغن را تولید می کند.

ظرفیت تحمل بار: معیاری برای تحمل فشار روغن (چقدر فشار روغن می تواند تحمل کند و همچنان عملکرد خوبی داشته باشد)

پایداری گوسفند: چقدر روغن در صورت استفاده مکرر و سریع، مقاومت خود را از بین می برد

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نازیلا حسینی

جک پنوماتیک

جک پنوماتیک چیست؟
یک پلنوم یا سیلندر توسط هوای فشرده تغذیه می شود و روند کلی حرکت در پلنوم به این صورت است که هوای فشرده از طریق ورودی پلنوم وارد شده و در پشت سیلندر جمع می شود و در نهایت باعث می شود صفحه تحت فشار خود حرکت کند. محور متصل است.

سیلندرهای پنوماتیکی یا پنوماتیکی، محرک های پنوماتیکی هستند که برای انتقال و انتقال نیروی خطی استفاده می شوند. پارامترهای مهم برای انتخاب دریچه ریوی طول ضربه و قطر پیستون فک است. لازم به یادآوری است که فاصله بین نقطه شروع و نقطه پایانی که توسط میله پیستون یا سرسیلندر طی می شود، طول کورس نامیده می شود و بر حسب میلی متر اندازه گیری می شود. به طور کلی، طول سکته مغزی دریچه ریوی بسته به طراحی از 1 تا 2000 میلی متر متغیر است.

 

 

البته بسته به نیاز بازار و فک های مورد استفاده در تجهیزات و صنایع، اکثر فک ها طبق دوره های استاندارد ساخته می شوند، اما در صورت نیاز امکان تغییر سایز کورس وجود دارد. هرچه قطر پیستون بزرگتر و کورس بیشتر باشد، هوای بیشتری مصرف می کند و در نتیجه استفاده از آن موجه نیست.اگر میزان انحراف زیاد باشد، از میله های پیستون با قطر بزرگتر برای جلوگیری از خطر خمش استفاده می شود.


انواع جک پنوماتیک
فلپ های ریوی در دسته محرک های خطی ریه شکل قرار می گیرند و این محرک های خطی به دو گروه زیر تقسیم می شوند:

سیلندرهای یکبار مصرف یا یک طرفه
سیلندر دو رو یا دو رو
در زیر توضیح مختصری در مورد هر دو نوع سیلندر ارائه می دهیم.

جک پنوماتیک
همانطور که از نام این استوانه ها پیداست، می توانند در یک جهت حرکت کنند. به این ترتیب هوای فشرده در یک جهت وارد شده و پیستون را به حرکت در می آورد. هنگامی که جریان هوا به سیلندر قطع می شود، هوای داخل سیلندر با بازگشت پیستون و میله پیستون به فنر باز می گردد و جک به حالت اولیه خود باز می گردد. به طور معمول، طول سکته مغزی چنین سیلندرهایی با فنر تا 100 میلی متر محدود می شود.

معیارهای عمومی برای پجک پنوماتیک یک طرفه
مجموعه ای از معیارهای کلی برای پنومونی یک طرفه:

مصرف هوا فقط زمانی است که جک در حال حرکت است.
حتی زمانی که فشار هوا متوقف می شود، جک سمت راست ثابت می ماند.به دلیل طول محدود فنر، خروجی سیلندر محدود است.
مقاومت فنر نیروی رو به جلو را 10 درصد کاهش می دهد.
استفاده از جک پنوماتیک یک طرفه

کاربردهای صنعتی سیلندرها در این گروه اغلب شامل چین دادن یا فشار دادن، ساختن گیره های ریه یا جدا کردن قطعات از قالب است.

پنومونی دو طرفه یا دو طرفه
نام این سیلندرها نحوه عملکرد آنها را به شما می گوید، یعنی هم در رفت و برگشت و هم در رفت و برگشت میله پیستون می توانند کار کنند، با این تفاوت که همانطور که در بالا ذکر شد، تفاوت این سیلندرها با سیلندرهای تک کاره در این است که برگشت پیستون فنر رفت و برگشتی نیست، همان هوای فشرده یک عمل رفت و برگشتی ایجاد می کند.

در برخی موارد، یک سیلندر دوطرفه دارای میله یا میله پیستون دو طرفه است، به این معنی که میله یا میله پیستون از دو طرف سیلندر بیرون زده و بنابراین می تواند از هر دو طرف کار کند. میله پیستون سیلندر دو طرفه یا سیلندر دو طرفه نکته مهم این است که دو طرف پیستون مسطح است، بنابراین نیرو در هر دو جهت (موقعیت پیشروی و موقعیت برگشت) پیستون برابر است.در میله پیستون و دو سیلندر نیروی رفت و برگشتی برابر نیست زیرا میله پیستون متصل به پیستون بخشی از سطح فشار گیرنده هوای فشرده را حذف می کند.
عملکرد این سیلندرها به این صورت است که هوای فشرده از طریق ورودی پلنوم دو طرفه وارد می شود و باعث حرکت پیستون و خروج میله پیستون تا قطع جریان هوای فشرده می شود. از طریق سوپاپ، هوای فشرده در سیلندر آزاد می شود، در حالی که هوای فشرده از طریق شیار در پوشش بالایی سیلندر وارد شده و به موقعیت اولیه پیستون و شفت سیلندر باز می گردد.

 

معیارهای عمومی برای جک پنوماتیک دو طرفه
با توجه به اینکه یک رابط دو جهته دارای دو مسیر ورودی و خروجی است. آنها مجموعه ای از مشخصات کلی زیر را دارند:

هر دو طرف پوشش داده شده است.
آنها ساختمان بسیار ساده ای دارند.
با ترکیب این دو فک می توانیم محور را در چند نقطه محلی متوقف کنیم.
جک ها بسته به کاربرد آنها در سیستم ریوی انواع مختلفی دارند که برخی از آنها عبارتند از:

پنومونی چهارگانه
پنومونی قلمی
پنومونی جانبی (فشرده)
پنومونی رادیکال (غیر شوک)
کتاب پنومونی
البته علاوه بر تعداد و تنوع پنومونیت، توجه به این نکته ضروری است که بیشترین گروه مورد استفاده مربوط به انبرها است که عمدتاً انواع چهار پین و مدادی است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نازیلا حسینی

فیلتر کیسه ای

انواع فیلترهای کیسه ای چیست؟
فیلترهای کیسه ای از مواد مختلفی ساخته می شوند که برخی از آنها به شرح زیر است.

پلی استر
فیلترهای پلی استر ساختاری بدون سیلیکون دارند. آنها عملکرد بالایی برای جلوگیری از آلودگی ارائه می دهند. از این فیلترها می توان در فرآیندهای ساخت آهن و فولاد، انتقال آلومینیوم، تولید آلومینیوم الکترولیتی، ذوب فلزات غیرآهنی، نجاری، فرآوری مواد غذایی، داروسازی و سایر صنایع استفاده کرد. هزینه کمتری دارند و استفاده از آنها بسیار مقرون به صرفه است.

چند قطبی بودن
این نوع کیسه ها به دو دسته فیلترهای سوزنی و فیلترهای جوشی تقسیم می شوند. کیسه های پلی پروپیلن بین 5 تا 100 میکرون هستند و معمولاً به عنوان پیش فیلتر برای فیلتر کردن کارتریج برای کاهش بارگیری استفاده می شوند. این به فیلتر کردن انواع مختلف آلودگی میکروبی کمک می کند.

پارچه
علاوه بر مواد ذکر شده در این فیلترها، فیلترهای کیسه ای پارچه ای نیز وجود دارد. این فیلترها را می توان با پارچه های مختلف ساخت. اکریلیک و تفلون از جمله این پارچه ها هستند.زمان تعویض فیلتر کیسه ای فرا رسیده است
هیچ پاسخ مستقیمی برای مدت زمان ماندگاری کیسه فیلتر وجود ندارد. عواملی مانند سیستم مورد نیاز، مواد و مایعاتی که باید فیلتر شوند، سطوح فیلتراسیون و بار آلاینده همگی بر عمر کیسه فیلتر شما تأثیر می گذارند. علامت اصلی که شما نیاز به تعویض فیلتر دارید افزایش اختلاف فشار است.

زمان کاهش استرس
فیلترهای کیسه ای در حین استفاده مسدود می شوند و عبور مایع از سیستم را دشوارتر می کند. نظارت بر افت فشار در محفظه فیلتر بسیار مهم است. فیلتر کیسه ای زمانی کثیف در نظر گرفته می شود که اختلاف فشار به 15 برسد. این مقدار بسته به درجه فیلتراسیون، ویسکوزیته و عملکرد سیستم خاص متفاوت خواهد بود. سیستم فیلتر کیسه ای خود را از نظر افت فشار بررسی کنید و در صورت لزوم فیلتر کیسه ای را تعویض کنید. پس از نصب کیسه فیلتر جدید، می توانید برنامه فیلتراسیون خود را طبق برنامه ادامه دهید.

با استفاده از شمارنده ذرات
ذرات سنج یک دستگاه هوابرد است که کیفیت هوا و سطح آلودگی را اندازه گیری می کند. این دستگاه برای اندازه گیری ذرات موجود در هوا استفاده می شود.اگر مقدار ذرات از حد مجاز فراتر رفت، نوبت به تعویض فیلتر کیسه ای می رسد.
اعمال فیلتر کیسه ای
فیلترهای کیسه ای تقریباً در تمام صنایع اولیه به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند. برخی از زمینه های کلیدی که می توان این فناوری را در آنها پیاده سازی کرد عبارتند از:

صنعت فلز
آنها به طور گسترده ای در ریخته گری هنگام پردازش فلز و مواد غیر آهنی استفاده می شوند.

صنعت تصفیه زباله
فیلترهای کیسه ای برای حذف گرد و غبار و ذرات سمی هنگام تصفیه زباله های زیست توده مفید هستند.

صنایع تولیدی و انرژی
تقریباً تمام صنایع و نیروگاه های برق و برق می توانند از فیلترهای کیسه ای استفاده کنند.

صنعت حمل و نقل
فیلترهای کیسه ای می توانند به طور موثر گرد و غبار و میکرو ذرات مضر تولید شده توسط صنعت حمل و نقل را حذف کنند. این ذرات شامل مواد خاکستر تولید شده توسط صنعت سیمان می باشد.


مزایای استفاده از فیلتر کیسه ای

طراحی کاملا جدید و مدرن
رعایت استانداردها در ساخت و ساز
 جاذب خوب
 کاملا ایرانی
 حجم کم
 قابل تعویض و بازیابی
 رنگ پوشش اپوکسی غنی Zing
 کم مصرف
در آزمایش های زیست محیطی موفق بود
عوامل موثر در انتخاب فیلتر کیسه ای

کلاس هوای تازه
غلظت و اندازه ذرات معلق
قیمت
فضای مورد نیاز
افت فشار
بهره وری
ظرفیت جذب ذرات

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نازیلا حسینی

چسب های صنعتی

انواع چسب های صنعتی
یکی از پرکاربردترین چسب ها استفاده از چسب های صنعتی است که بیشتر در کارخانه های تولیدی مورد استفاده قرار می گیرد. انواع چسب های قوی و چسب های ضد آب باعث پیشرفت کار سریعتر و تولید سریعتر شده است. با مراجعه به چسب فروشی ها می توانید با دسته ها و کاربران آن ها و خواص هر کدام آشنا شوید. شما ممکن است تجربه کافی در تهیه و آماده سازی داشته باشید.

 

چسب اکریلیک
چسب های اکریلیک با استفاده از افزودنی های رادیکال آزاد به سرعت سفت و سخت می شوند. مونومر اصلی متیل متاکریلات است.

چسب سنگ
دسته ای از چسب های صنعتی که معمولا برای چسباندن سنگ مورد استفاده قرار می گیرند، یکی از ویژگی های آنها مقاومت بالای محصول در برابر دمای محیط و هر گونه شرایط آب و هوایی است. چسب سنگ قابلیت اتصال به انواع سنگ ها مانند حمام و سرویس بهداشتی را دارد. سطوح سیمانی و سطوح ساختمانی و سازگاری آنها با هر شرایطی مانند رطوبت و دما، قرار گرفتن در معرض محیط های اسیدی و گازی مانند فاضلاب، از ویژگی های کاهش چسب نیستند.چسب
چسب چوب در محصولات چوبی مانند مبلمان و در صنعت اجزای چوب مانند تریم استفاده می شود. در مورد چسب است، هر چه فشار به محل اتصال بیشتر شود بیشتر می چسبد، اما اگر آن را با آب ترکیب کنید به کار آسیب می زند، زیرا چوب در معرض آب حجم بیشتری پیدا می کند و کار را خراب می کند. . این محصولات در رنگ های سفید و بی رنگ در بازار موجود است و قدرت چسبندگی بالایی را در کار نشان می دهد.

چسب ترموپلاستیک یا 1-2-3-
چسب های یک و دو و سه جزء چسب های صنعتی محسوب می شوند که هم در داخل و هم در صنعت کاربرد دارند و می توانید نمونه های کوچکی از آن ها را در منزل نگهداری کنید و چیزهای مهم را به هر سطحی دور از شعله بچسبانید. ثانیه بدون استفاده از چسب آزاد و محکم است. البته این محصولات دارای دو قسمت هستند، یکی چسب مایع و دیگری اسپری حلال است که باید قبل از چسب در محل اسپری شود و سپس خمیر و چسبانده شود.

چسب الاستومری
الاستومر یکی از چسب های لاستیک مصنوعی است که از حل کردن لاستیک در بنزین به دست می آید.این چسب قابلیت چسبندگی به هر سطحی به جز پلاستیک را دارد و قابلیت استفاده در ساخت هواپیما را دارد.

چسب رزین اپوکسی
یکی از انواع چسب های صنعتی رزین اپوکسی است که در کارخانجات و کارگاه ها برای چسباندن قطعات فایبرگلاس، مجسمه های تزئینی استفاده می شود و قابلیت چسبندگی به بسیاری از سطوح را دارد. چسب اپوکسی در بسیاری از صنایع استفاده می شود، به عنوان مثال. مقاومت بالا در صنعت حمل و نقل و ترافیک، کشتی سازی، پل سازی و هر دو در اتصال و آب بندی

چسب اسپری حرارتی
چسب ابزار یکی از انواع چسب های صنعتی است.از این چسب بیشتر برای ساخت کاردستی و تزئینات و گل استفاده می شود و قابلیت چسباندن فوم، کاغذ و پارچه را دارد. چسب جامد است و در دستگاه تفنگ مانند قرار می گیرد و دستگاه به برق وصل می شود تا باعث ذوب شدن چسب و بیرون آمدن آن به بیرون شود.

نوار
برای چسباندن قطعات کوچک شیشه، فلز و پلاستیک استفاده می شود. قطرات چسب زیر کار دیده نمی شود و ایجاد جوش نمی کند. هنگام استفاده مراقب باشید که به پوست نچسبد، زیرا جدا کردن آن آسان نیست.

چسب آبزی
این چسب ها برای چسباندن شیشه استفاده می شوند، بی رنگ هستند و ویسکوزیته بالایی دارند. این محصول دارای خواص آنتی باکتریال بوده و در رنگ های شفاف، سفید و رنگی موجود می باشد.

چسب فرش
چسب فرش برای چسباندن انواع فوم، موکت و اثاثیه استفاده می شود و در مدت 15 تا 30 دقیقه سفت می شود.

چسب صنعتی دو طرفه
چسب های دو طرفه از دیگر چسب های صنعتی هستند که به صورت رول و ورق بریده تولید و توزیع می شوند.این چسب ها ظاهری مشابه چسب های بسته بندی دارند، اما از نظر چسبندگی متفاوت هستند.


نوع فروآلیاژ
چسب آهن یکی از چسب های قوی است که به آن چسب آهن یا چسب همه کاره نیز می گویند، اما به دلیل استفاده از آن در بازار محبوبیت بیشتری برای چسبیدن به چسب آهن دارد، می تواند انتخاب معقولی باشد. از آنجایی که سطوح آهنی یا فلزی جوش داده شده زمان تعمیر فلزات را کاهش می دهد و با سوراخ شدن به آنها آسیب نمی رساند، از طرفی هزینه تعمیرات و اتصالات را کاهش می دهد اما این چسب نیز مانند هر چسب دیگری در انواع مختلفی تولید و عرضه می شود. اما به طور کلی به سه دسته تقسیم می شوند که هر کدام مزایای مشخصی دارند و از آنها استفاده متفاوتی می کنند

چسب حماسی
چسب پلی اورتان
چسب فوق العاده


چسب اپوکسی چیست؟
چسب اپوکسی نوعی چسب فرو چسب ضد آب با ویسکوزیته بالا است و به دلیل خاصیت ضد آب بودن آن در صنعت کشتی سازی کاربرد فراوانی دارد. از این چسب برای شکستگی های بزرگتر استفاده می شود.
چسب پلی اورتان
پلی اورتان یکی از قوی ترین چسب ها می باشد که در کارگاه و منزل کاربرد فراوانی دارد. پلی اورتان سازگاری و چسبندگی عالی برای چسباندن سطوح فلزی، سنگی، فایبرگلاس و پلاستیک دارد. آنها به سرعت با رطوبت خشک می شوند. دوباره با استون حل می شود، بهتر است از استون برای پاک کردن این چسب از روی سطح استفاده کنید.

استفاده از چسب فوق العاده
این چسب به عنوان کاهش دهنده بازار شناخته می شود و برای چسباندن سطوح سنگ، شیشه، پلاستیک و برخی فلزات قوی است.

کاربرد چسب آهن چیست؟
چسب آهن به دلیل ویسکوزیته و ضدآب بودن بالا در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم. چسب بل است. ، هل و 8888

قابل استفاده برای چسباندن چوب، شیشه، فلز، فوم و الیاف
چسباندن سطوح چرم، پلاستیک، پارچه و پوشش های تزئینی
پر کردن ترک ها و سوراخ ها
صنعت کفش
کاربرد در صنعت الکترونیک
اتصال فلز به جای جوش
اتصال سطوح فلزی مانند مس، آلومینیوم، آهن، تیتانیوم، مس.
بازسازی انواع سطوح
حلال چسب آهن
معمولا جدا کردن چسب آهن از روی سطح کار دشواری است، اما اگر با محلول چسب آشنایی دارید، می توانید به راحتی این کار را انجام دهید. به طور کلی حلال چسب های پایه آب آب است اما برای چسب های دیگر باید از آن استفاده کرد. از سرکه، آب، روغن، آبلیمو و ... استفاده می کنند، اما استون را نمی توان در همه جا استفاده کرد، زیرا باعث آسیب به رنگ سطح می شود.
.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نازیلا حسینی

فیلترهای صنعتی

فیلتر چیست؟
فیلتر کردن عبارتی است برای جداسازی عناصر مفید از سایر عناصر بی فایده و ناخواسته. زیرا اگر این عناصر ناخواسته حذف نشوند، نتیجه مطلوب حاصل نخواهد شد.

 

انواع فیلترها:
 حفاظت از سازمان
فیلتر کیسه ای
 فلز آهن
 الیاف شیشه تعاونی
فیلترهای کیسه ای دوار ایستاده
 فیلترهای هوای خشک
 فیلتر عسل
 فیلتر Envelope_Panel
 فیلتر استوانه ای
 فیلتر HEPA
 فیلتر روغن صنعتی
 سازمان ترکیبی
 فیلتر کربن
 جداکننده آب و گازوئیل
فیلتر داغ
 فیلتر جداکننده هوا و روغن
 فیلتر تخت فشرده
 فیلتر کارتریج
 فیلتر فشرده V شکل
 مانومتر U شکل
 فیلتر کف پلیسه
 
انواع فیلترهای صنعتی با توجه به کارایی آنها در جمع آوری گرد و غبار و ذرات هوا:
فیلتر با راندمان 90-95٪

فیلتر با راندمان 80-85 درصد

فیلتر با راندمان 60-65 درصد

این سه نوع فیلتر ظاهر یکسانی دارند، در حالی که کاربردهای متفاوتی دارند.

در یک طرف فیلتر صنعتی، لاستیک‌های آب‌بندی تعبیه شده است که پس از نصب در فیلتر خانه، این لاستیک آب‌بندی از ورود هوای بدون نمک به قسمت تصفیه‌شده توسط فیلتر از کناره‌های فیلتر جلوگیری می‌کند.دستگاه هر شرکتی با توجه به کاربرد خود از فیلتر شرکت خود استفاده می کند.

 

فیلتر تنفس:
 فیلترهای اسپریتور که یکی از انواع فیلترهای صنعتی هستند در کمپرسورها استفاده می شوند و به عنوان جداکننده هوا و روغن کاربرد دارند. مواد این نوع رسانه ها الیاف شیشه میکروفایبر می باشد.

فیلتر گاز خشک:
از این نوع فیلتر برای حذف رطوبت گاز و حذف ذرات جامد از گاز در ماشین های صنعتی استفاده می شود.

این مدل در سه کلاس خدمات تولید می شود که عبارتند از:

45 _ 65 _ 150 psi

150_250_300 psi

400 _ 600 _ 1050 psi

محیط این نوع فیلترها الیاف سلولزی، الیاف شیشه میکروفایبر و نمد پلی استر می باشد.

 

فیلترهای کیسه ای:
فیلترهای شرکت کیسه فیلتر در چند مدل ساخته می شوند.

حلقه تک و چند حلقه

یک سرباز و دو سرباز

در این نوع فیلتر صنعتی، الیاف تفلون در شرایط خاص، الیاف پلی استر زیر 150 درجه سانتیگراد و الیاف Nomex در دمای بالای 150 درجه سانتیگراد استفاده می شود.

 

فیلترهای میکرو:
عملکرد این نوع فیلتر از 0.01 میکرون تا 1 میکرون می باشد.میکرو فیلترها قادر به حذف روغن از گاز و همچنین حذف رطوبت از گاز هستند که در مواقعی که تجهیزات صنعتی به مایع فوق تمیز نیاز دارند استفاده می شود.

 

فیلتر کارخانه قبلی:
راندمان این مدل از فیلتر صنعتی 40-45 درصد است و معمولاً در مرحله اول فیلتراسیون و برای حذف ذرات ساخته و استفاده می شود.

کاربرد اصلی این نوع فیلتر افزایش عمر مفید فیلترهای تهویه صنعتی می باشد.

محیط این پیش فیلترها الیاف شیشه، الیاف پلی استر و مش های سیمی است.

پیش فیلترهای صنعتی معمولاً تاشو یا مسطح هستند که در قاب های مقوایی، پلاستیکی و فلزی وجود دارند و می توانند اختلاف فشار کمی ایجاد کنند.

 

فیلتر روغن هیدرولیک:
فیلترهای روغن هیدرولیک در درجه اول برای حذف ذرات جامد از آب استفاده می شوند. مدیای این نوع فیلتر صنعتی از کاغذ سلولزی، الیاف شیشه میکروفایبر، با ترکیب یک میکرون بالا، سیم و پلی استر ساخته شده است.

 

فیلتر کربن فعال:
فیلترهای کربن اکتیو که به صورت قاب و سیلندر ساخته می شوند در ماشین آلات صنعتی برای حذف رطوبت گاز مورد استفاده قرار می گیرند.فیلتر هوای صنعتی:
راندمان این نوع فیلتر که به صورت کارتریج، کیسه ای، لانه زنبوری و کیسه ای تولید می شود بین 50 تا 99.9 درصد می باشد. مدیا فیلترهای تهویه صنعتی الیاف سلولزی، شیشه و پلی استر می باشد.

 

فیلترهای میکروتپ:
استفاده از کلمه microtop در فیلترها نشان دهنده کارایی بالای فیلترها در فیلتر کردن ذرات به خصوص ذرات بسیار ریز است. این نوع فیلتر یکبار مصرف بوده و هزینه این نوع فیلتر معمولاً نسبت به سایر فیلترهای صنعتی گرانتر است.

 

فیلترهای روغن:
برای فرآوری روغن، بنزین و سایر محصولات ارگانیک از فیلترهای لوله‌ای و صنعتی خوب استفاده می‌شود که می‌تواند روغن را تصفیه کرده و ناخالصی‌ها را از آن‌ها پاک کند که به همین دلیل بسیار مفید است. ، سوخت تمیز و بهداشتی بسیار مهم است. زیرا اگر آلودگی نفتی وارد ماشین آلات صنعتی شود باعث اختلال در روند ماشین آلات صنعتی می شود.

عوامل انتخاب انواع فیلترهای صنعتی:
ویژگی های محیط اطراف فیلتر مانند: دما، دبی جرمی، رطوبت و غیره.
مشخصات ذرات مانند: نوع ماده ذرات، توزیع اندازه، اندازه ذرات و غیره.
پیکربندی فیلترها مانند کارتریج، سیلندر و ...
 

منابع:
پردازش هوای سرد ورودی به توربین های گاز، انبارها، کارخانه ها، بیمارستان ها، پتروشیمی ها، آزمایشگاه ها، موتورها و کمپرسورها، ادارات، فروشگاه های زنجیره ای، خانه های عمومیکشورهایی که عمدتا از فیلترهای صنعتی استفاده می کنند عبارتند از: آمریکا، ایتالیا، کره جنوبی، آلمان

و کشورهای حامل این نوع سازمان ها عبارتند از: فرانسه، آمریکا، ژاپن و آلمان

 

چندین روش برای تمیز کردن انواع فیلترهای شرکت:
 شب را با آب ولرم (نیم گرم) و کمی خون بشویید نه آنقدر که کف کند. ایجاد پارگی و سوراخ در صفحه فیلتر این فیلتر را بی استفاده می کند.
روی فیلتر ضربه بزنید
فشار را از داخل به خارج فیلتر حداکثر با 5 درجه وارد کنید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نازیلا حسینی