تولید فروسیلیس یکی از فرآیندهای مهم صنعتی است. فروسیلیس یکی از مهم ترین و پرمصرف ترین آلیاژهای آهن است. این آلیاژها با ترکیب نسبت های خاصی از آهن و سیلیکون تولید می شوند. البته استانداردهای مشخص و قوانین خاصی وجود دارد که باید در تولید فروسیلیس رعایت شود. برای تولید فروسیلیس با کیفیت بالا، اکسید سیلیکون (کوارتز) و اکسید آهن باید با یک فعال کننده در یک کوره ذوب شوند. جالب اینجاست که در طول تولید فرو سیلیس هیچ ماده ضایعاتی یا لجن تولید نمی شود و از تمام مواد در تولید محصول استفاده می شود. تولید فروسیلیس معمولاً حاوی ناخالصی هایی مانند آلومینیوم است و نسبت آنها متفاوت است

سیلیکون عنصری نیمه فلزی است که سخت و براق است و به رنگ خاکستری و آبی است. این عنصر هشتمین عنصر فراوان در جهان است، اما در طبیعت کمیاب است. جالب اینجاست که نزدیک به 90 درصد از پوسته زمین از سیلیکون ساخته شده است، بنابراین سیلیکون پس از اکسیژن فراوان ترین عنصر در پوسته زمین است. سیلیکات دارای طیف وسیعی از مصارف صنعتی از جمله مهر و موم مکانیکی، مواد منفجره، روان کننده های با دمای بالا، الکترونیک و متالورژی است.یکی از محصولات ساخته شده از آن را در این مطلب به شما معرفی می کنیم. فروسیلیس فلزی سیاه رنگ است که از آهن و سیلیکون تشکیل شده است. بسته به نیاز و کاربرد آن، محتوای سیلیکون معمولاً بین 15 تا 90 درصد (وزنی) است.

 ظاهر آن فلزی است و رنگ مقطع آن نقره ای و گاهی خاکستری است. پودر فرو سیلیکات کروی شکل است. این ماده در حالت عادی خطرناک نیست، اما در صورت استنشاق می تواند خطرناک باشد. نگهداری این ماده شرایط خاصی را می طلبد و نیاز به تهویه مناسب دارد زیرا گاهی در شرایط خاص ممکن است باعث انفجار گرد و غبار شود.


 

خواص شیمیایی فروسیلیکات ها چیست؟
فروسیلیس دارای نقطه ذوب بین 1290 و 1390 و نقطه جوش 2355 است. این ماده با آب واکنش داده و هیدروژن آزاد می کند. همچنین دارای خواص مغناطیسی بالایی است و مقاومت در برابر خوردگی بالایی از خود نشان می دهد. همانطور که گفته شد مقادیر زیادی سیلیس در تولید فرو سیلیس استفاده می شود. اما بیشتر با خلوص 75 درصد استفاده می شود و عناصر موجود در آن آهن و مقادیر کمی کلسیم، آلومینیوم و گوگرد است.... است.
 روش تولید فروسیلیس چیست؟
تولید فروسیلیس کار آسانی نیست و نیازمند تجهیزات مدرن و باکیفیت و همچنین دانش بالایی است. یک روش گرانولاتور مخصوص به طور مداوم کوره را از طریق یک لوله شارژ پس از یکسان شدن مواد خام شارژ می کند. بعد از مدتی بین ۲ تا ۴ ساعت بسته به توان و جریان مصرفی کوره، فلز تولید می شود. سوراخ های تخلیه کوره که به داخل دیگ هدایت شده و به مسیر بعدی که در آن ریخته گری انجام می شود منتقل می شود. کوره های قوس الکتریکی برای تولید فروآلیاژها از نظر الکتریکی مشابه کوره های فولادسازی هستند اما از نظر اندازه و شکل کوره تفاوت زیادی با این کوره ها دارند. به طور خلاصه، فروسیلیس را می توان از ترکیب آهن و سیلیکون با حرارت دادن، احیا و ذوب در کوره قوس آهنی تهیه کرد.
فورولیس چه کاربردهایی دارد؟
می توان گفت که پرتقاضاترین این ماده، آسیاب های فولادی هستند، زیرا در تولید فولاد فروسیلیکون به عنوان یک جاذب اکسیژن عمل می کند و در هنگام ریخته گری باعث تقویت فولاد و افزایش خاصیت ارتجاعی و مغناطیسی آن می شود. .به دلیل خواص بالای پیوندهای فروسیلیس، از آن به عنوان هسته در تولید آهن استفاده می شود. از این ماده برای جداسازی و کاهش مواد سنگین استفاده می شود. فروسیلیس کاربردهای خاصی برای فرآیند پدگون در تولید منیزیم دارد. سیلیکون در تولید نیمه هادی های سیلیکونی خالص در صنعت برق و مس سیلیکون در صنایع شیمیایی استفاده می شود. آمازون فروسیلیکون منگنز و فروسیلیکون منیزیم تولید می کند.

در نهایت، پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید، با متخصصان و فروشندگان معتبر شمش خورشید پارس مشورت کنید. آنها می‌توانند شما را در انتخاب درست راهنمایی کنند و اطلاعات لازم را ارائه دهند. با رعایت این نکات و انجام تحقیقات لازم، می‌توانید جک دیفرانسیل مناسبی را انتخاب کنید و از عملکرد بهتری برخوردار شوید.