فروسیلیس از ترکیب سیلیکون، آهن و برخی عناصر دیگر به وجود می آید. مقدار سیلیکون موجود در این ترکیب از 10% تا 90% متغیر است و مابقی آن آهن است. فروسیلیس کاربردهای زیادی به خصوص در صنعت فولاد دارد. به عنوان مثال، اکسیژن به عنوان یک عامل آزاد کننده استفاده می شود و ساختاری نشکن در چدن ایجاد می کند.

فرآیند تهیه این ماده اولیه در دمای بالای 2500 درجه سانتیگراد و در کوره بلند یا کوره قوس الکتریکی انجام می شود. فروسیلیس با نام فروسیلیسیوم نیز شناخته می شود. این یک ماده سخت و خاکستری است. این ماده اولیه بی بو است و با استنشاق آن می تواند برای سلامتی انسان مضر باشد.

فروسیلیس چیست؟
کاربرد فروسیلیس در زمینه های مختلف
فروسیلیس به دلیل استفاده از آن. او جایگاه خود را در زمینه های مختلف تثبیت کرد. از این ماده اولیه در صنایع ریخته گری فولاد، جوشکاری و متالورژی استفاده می شود.

استفاده از فروسیلیس در صنایع فولاد و ریخته گری
فروسیلیس یکی از پرمصرف ترین محصولات در صنعت ریخته گری است. این محصول عمدتاً به عنوان نوعی عامل جوانه زنی اضافه می شود. به طور گسترده در چدن استفاده می شود.از طرفی این محصول فولادی برای تولید انواع گرافیت مورد نیاز است.

کاربرد فرو سیلیکات در صنعت جوشکاری
صنعت جوشکاری یکی از پرطرفدارترین صنایع در زمینه خرید و استفاده از مواد اولیه می باشد. در این صنعت از فروسیلیس برای تولید الکترودهای گرافیتی استفاده می کنند. الکترودها نقش مهمی در جوشکاری دارند.

از طرفی فروسیلیس راه حل مناسبی برای پوشش است. سیم های جوشکاری و الکترودهای جوشکاری نیاز به پوشش فروسیلیس دارند.

کاربرد فروسیلیس در متالورژی
متالورژی - تولید و ساخت قطعات فلزی مصنوعی، ماشینکاری، جوشکاری و غیره. فروسیلیس یکی از اجزای مهم چدن یا فولاد آلیاژی است که برای فولادهای نسوز استفاده می شود. از طرفی استفاده از این محصول برای فرآوری بسیاری از مواد معدنی ضروری است.

خواص شیمیایی فروسیلیکات چیست؟
نقطه ذوب فروسیلیکا از 1290 تا 1390 متغیر است و نقطه جوش آن 2355 درجه سانتیگراد است. این ماده خام در مجاورت آب واکنش داده و باعث آزاد شدن هیدروژن می شود. همچنین دارای خواص مغناطیسی و مقاومت در برابر خوردگی بالایی است.خواص شیمیایی فروسیلیکات
روش تولید فروسیلیس
تولید فروسیلیس کار ساده ای نیست و نیاز به تجهیزات مدرن، کیفیت و دانش بالایی دارد. تولید این ماده نیاز به کوره با دمای بالا دارد. البته اغلب برای انجام این عمل از کوره های قوس الکتریکی یا کوره های القایی استفاده می شود. کوره را با توجه به نسبت مورد نیاز با مواد اولیه پر می کنند. سپس در دمای بالا ذوب می شوند. پس از این مرحله، ترکیب مذاب به دست آمده از طریق قیف مخصوص خارج شده و به واحد ریخته گری منتقل می شود. در واحد ریخته گری، فرو سیلیس مذاب را در قالب ریخته و پس از سرد شدن با استفاده از سنگ شکن به قطعات تقسیم می کنند.

در تولید این ماده سیلیکونی مواد حامل و کاهنده آهن نقش دارند. کوارتز و کوارتزیت مهمترین منابع سیلیکون هستند که 97 درصد سیلیکون را تشکیل می دهند. عملیات بازسازی این محصول در کوره کربن انجام می شود. این کربن نیز توسط کک یا زغال سنگ تامین می شود.

تولید فروسیل
نکته مهم دیگری که برای تولید فروسیلیس باید به خاطر بسپارید. ترکیب آن بدون سرباره است. سرباره به ترکیباتی اطلاق می شود که برای جداسازی مواد مختلف از یکدیگر استفاده می شود.زیرا تمام مواد مورد استفاده در تولید فروسیلیسیم به عنوان مواد اولیه استفاده می شود. روند تولید این محصول را می توان بدون سرباره در نظر گرفت. همچنین استفاده از مواد با خلوص بالا برای ساخت این محصول خوب است.

اگر هنوز می‌پرسید فروسیلیس چیست؟ می توان گفت فروسیلیس یکی از پرمصرف ترین آلیاژهای سیلیکون در صنایع مختلف است. خواص شیمیایی فروسیلیکا باعث شده تا امکان های مختلفی برای این محصول ایجاد شود. با این حال، اگر به دنبال این محصول هستید یا در مورد آن سوالی دارید؛. متخصصین ما آماده پاسخگویی به شما هستند. فقط تماس بگیرید

فروسیلیس چیست؟
فروسیلیس را می توان از ترکیب سیلیکون، آهن و برخی عناصر دیگر به دست آورد. این محصول به عنوان ماده اولیه در بسیاری از صنایع استفاده می شود.

چگونه از فروسیلیکات در صنایع مختلف استفاده می شود؟
در صنعت ریخته گری از این محصول به عنوان عامل توسعه استفاده می کنند. در متالورژی از این محصول در تولید قطعات فلزی مصنوعی، ماشینکاری، جوشکاری و ... استفاده می شود. در جوشکاری از فروسیلیس برای تولید الکترودهای گرافیتی استفاده می کنند.فرآیند تولید فروسیلیس چگونه است؟
برای تولید فرو سیلیس، مواد اولیه را در کوره در دمای بالا به نسبت مورد نیاز ذوب می کنند. پس از آن، مواد مذاب از طریق یک نوار نقاله مخصوص به واحد ریخته گری وارد می شود. در واحد ریخته گری، فرو سیلیس مذاب را در قالب ریخته و پس از سرد شدن با استفاده از سنگ شکن به قطعات تقسیم می کنند.