روش های مختلف برای اتصال سیم های برق
در طول سیم کشی برق خانگی (شامل انواع سیم کشی های مسکونی، ادارات، کارگاه ها و ...) به منظور اتصال سیم ها به یکدیگر در محل ترمینال ها، مقاطع و سیم کشی های معمولی از روش های مختلفی استفاده می شود. برای اینکه بدانید ایستگاه برق چیست؟ ما باید انواع روش های ارتباطی را بیاموزیم:
روش های اتصال سیم های برق به یکدیگر
1. اتصال عرضی یا طولی: یعنی سیم ها را مطابق شکل به صورت ضربدری قرار می دهیم و اصولاً آنها را به هم می پیچیم. سپس باید آنها را با چسب برق عایق بندی کنیم.

2. سیم کشی انتها به انتها: گاهی اوقات لازم است سیم ها را در جعبه توزیع وصل کنید، یکی از روش های رایج، روش سر به انتها است. که در نحوه عملکرد آن قابل مشاهده است.

3. اتصال سیم های نازک به ضخیم: از این نوع اتصال می توان برای انشعاب سیم ضخیم استفاده کرد، در این نوع اتصال ابتدا سیم ها را کنده و سپس سیم نازک را روی سیم ضخیم می پیچند.

4. اتصال از طریق انشعاب میانی: در این روش یک انشعاب ثانویه از سیم اصلی گرفته می شود، در این روش ابتدا حدود سه سانتی متر از سیم اصلی را کنده می کنند، سپس سیم ثانویه را که عایق آن 1.5 سانتی متر است. ، حذف شده است. این کار انجام شده است، آن را محکم بپیچید.انواع اتصالات سیم را بخوانید.


عایق بندی اتصالات

روش های سیم کشی فوق اگر عایق بندی مناسبی نداشته باشند استاندارد نبوده و باعث گرم شدن، سوختن و آتش سوزی می شوند. یکی از راه‌های قوی‌تر و ایمن‌تر کردن اتصالات فوق لحیم کردن اتصالات قبل از عایق کاری است. مفصل گرم می شود و باعث از بین رفتن عایق و سپس هدایت و آتش سوزی می شود. بهترین نوع اتصال استفاده از ترمینال الکتریکی است. اما ترمینال برق چیست و چرا بهتر است از آن در تاسیسات برقی استفاده شود؟

 

اما چرا استفاده از پایانه های برق در تاسیسات برقی بهتر است؟

استفاده از پست های برق در تجهیزات الکتریکی دارای مزایای بسیاری است که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

هنگام استفاده از نیروگاه های برق، درجه اطمینان و ایمنی در حین کار افزایش می یابد. زیرا اتصال دو سیم به این نوع ترمینال برق خطر گرم شدن سیم ها در محل اتصال را از بین می برد و مشکلات دیگری مانند برق گرفتگی و آتش سوزی ایجاد نمی شود و در نتیجه می توانید به راحتی و بدون کوچکترین نگرانی از نظر ایمنی. تابلوهای کار و برق منشعب می شوند.با استفاده از نوک الکتریکی، سیم ها مطمئناً به صورت استاندارد، محکم و تورتیلا به هم متصل می شوند. هنگامی که از چسب برق برای اتصال سیم ها به یکدیگر استفاده می کنید، ممکن است سیم ها به مرور زمان از بین بروند و نیاز به تعویض داشته باشند، اما اگر برای اتصال سیم ها به یکدیگر از نوک برق استفاده کنید، محکم تر، به یکدیگر متصل می شوند و پوسیده نمی شوند و اگر می خواهید دستگاه را باز کنید و دوباره در جای دیگری نصب کنید سیم ها و ترمینال برق آسیبی نمی بینند. مطالعه توصیه شده برای آموزش ساخت برق.

 

نیروگاه چیست؟
امروزه در استانداردهای سیم کشی برق، پیچاندن سیم ها برای ایجاد اتصال برق و پوشاندن آنها با چسب برق ممنوع است. برای این منظور از انواع اتصالات برقی استفاده می شود که در عین ایمن بودن و محکم بودن، قابلیت باز و بسته شدن چندباره را دارند. برای آشنایی با انواع ایستگاه های برق و نحوه استفاده از آنها با ما همراه باشید.

 

 

انواع ایستگاه های برق چیست؟
1. پست

 پست یکی از رایج ترین انواع ایستگاه های برق و البته قدیمی ترین آنهاست، بنابراین وقتی در مورد یک ترمینال برق می پرسید، بلافاصله یک پست به ذهن خطور می کند.پست به دو نوع صاف و خشک تقسیم می شود و این پست قابل جداسازی نیز می باشد. تعداد شعب پایانه معمولاً 12 شعبه است. پیشنهاد می شود نحوه انتقال برق به ساختمان را مطالعه کنید.

2. ایستگاه سرامیک

این نوع استیشن از سرامیک ساخته شده و با اینکه بادوام است، مقاومت بالایی در برابر حرارت نیز از خود نشان می دهد.

3. ایستگاه راه آهن

ترمینال ریلی که ترمینال تابلویی نیز نامیده می شود، برای تابلوهای برق مناسب است، ساختار آن بر روی ریل تابلوهای برق نصب شده است (مشابه ریل روی انواع جعبه فیوزهای خانگی) و قابلیت لغزش دارد.

اپلیکیشن ایستگاه راه آهن چیست؟

پایانه های راه آهن برای انواع اتصالات مانند پایانه های زمینی، پایانه های برق فشار قوی، پایانه های دو و سه طبقه، پایانه های آلیاژی و پایانه های فیوز در جعبه فیوز استفاده می شود.

نحوه کار با ایستگاه راه آهن

وقتی دستگاه روی ریل در تابلو برق نصب شد، سیم ورودی را که قبلا وصل کرده بودیم در یک طرف دستگاه (سلول ورودی) قرار دهید و در حالی که سیم را با انبردست نگه داشته اید، با استفاده از پیچ گوشتی، پیچ سلول را محکم کنید.از طرف دیگر سیم مربوطه را به همین ترتیب نصب می کنیم و آن را سفت می کنیم. ترمینال پیشرفته راه آهن: نوعی ترمینال راه آهن که اخیراً به بازار عرضه شده است که توانایی هدایت سیم هایی با سطح مقطع 25 میلی متر مربع تا 185 میلی متر مربع را دارد مطالعه توصیه شده برای آموزش ساخت سیم کشی برق.

ویژگی های مفید و مهم این نوع پست برق چیست؟
 بدون نیاز به ابزار برای اتصال (اتصال ساده)
 سرعت نصب بسیار بالاست
انواع مختلفی از پایانه ها از جمله جریان، تقسیم کننده، دیود، جریان و مقاومت وجود دارد
داشتن پایانه هایی که به طور خودکار به 1000 ولت متصل می شوند برای برنامه های PV مورد نیاز است.
 امکان استفاده از تعداد زیادی از این نوع ایستگاه ها در یک پنل به دلیل نازک بودن و فشردگی آن.
امکان علامت گذاری یا شماره گذاری روی ترمینال ها با پرینترهای حرارتی.
 نیازی به بازدید منظم نیست.
از آنجایی که دارای مکانیزم فنر ترمینال (سیم فشاری - گیره قفس) است، برای سفت شدن نیازی به گشتاور سنج ندارد.
 قابلیت پرش تا 4 ردیف در ایستگاه های کنترل، بدون تداخل را دارد.
 قابلیت کار در دمای 40 درجه زیر صفر تا 70 درجه بالای صفر
 داشتن مقاومت در برابر لرزش و ضربه.پوشش کلیه استانداردهای کنترل زلزله