در مقاله‌های قبلی با بلبرینگ کف گرد و بلبرینگ خود تنظیم آشنا شدیم. در این مقاله به سوال بلبرینگ تماس زاویه ای چیست پاسخ میدهیم همچنین با انواع بلبرینگ تماس زاویه ای آشنا می‌شویم. بلبرینگ تماس زاویه ای نیروهای محوری را فقط در یک جهت پشتیبانی می کند. سطوح نورد در لبه های داخلی و خارجی بلبرینگ تماس زاویه‌ ای نسبت به یکدیگر در جهت محور یاتاقان حرکت می کنند. بنابراین، این یاتاقان ها برای تحمل بارهای ترکیبی به طور همزمان طراحی شده اند. در بلبرینگ های تک ردیفی با تماس زاویه ای، همانطور که در شکل نشان داده شده است، شیارها به گونه ای چیده شده اند که نیروها با زاویه تماس معین از حلقه ای به حلقه دیگر منتقل می شوند. با توجه به این زاویه تماس، بلبرینگ های درجه تماس زاویه ای بسیار بیشتر از بلبرینگ های شیاردار، توانایی تحمل بارهای محوری بالا را دارند.

 

 


انواع بلبرینگ تماس زاویه ای:

 

بلبرینگ تماس زاویه ای ها یک ردیفه با زاویه تماس 40 درجه هستند که از هم جدا نمی شوند و می توانند در صورت نیاز با سرعت بالا کار کنند. این بلبرینگ به دو صورت موجود است و برای چیدمان های مختلف مناسب است. نوع معمولی برای یک بار مصرف استفاده می شود و در مواردی است که نیروی محوری فقط از یک جهت به بلبرینگ اعمال می شود. نوع رایج زمانی استفاده می شود که دو یا چند جفت بلبرینگ باید به روش های مختلف با هم استفاده شوند. در این نوع بلبرینگ که دارای یک ردیف گلوله هستند و برای استفاده دوگانه ساخته شده اند، می توان آنها را در حالت دوتایی روی هم قرار داد و تنظیم کرد، به گونه ای که دارای فاصله مثبت یا منفی یا توزیع بار یکسان باشند. . البته در این نوع بلبرینگ استفاده از واشرهای پرکننده شکاف الزامی نیست. روش استفاده دوگانه زمانی انتخاب می شود که ظرفیت حمل بلبرینگ به تنهایی کافی نباشد یا زمانی که بلبرینگ از دو جهت مجبور شود.بلبرینگ تماس زاویه ای یک ردیف

 

طرح های بلبرینگ تماس زاویه ایB Double Row A جدیدترین نوع این خانواده هستند. ابعاد طراحی داخلی آن بهینه شده است. زاویه تماس آنها 32 درجه است و سوراخ گلوله ندارند. نوع دیگری از گلوله های دو ردیفه دارای شیار در یک طرف می باشد که به تدریج جای آن را به نوع A داده است بلبرینگ دارای شیار ساچمه ای باید به گونه ای وارد شود که بار محوری اصلی بدون شیار وارد سمت شود. انواع کاسه های نمدی با یک نوع گریس بر پایه لیتیوم پر می شوند که خاصیت ضد خوردگی خوبی دارد و می تواند در محدوده دمایی 30- تا 110+ درجه سانتیگراد کار کند.

 

شیارهای کروی در این نوع بلبرینگ که در واقع یک ردیفه بلبرینگ تماس زاویه ای هستند به گونه ای است که بلبرینگ قادر به تحمل بارهای محوری از دو طرف است. فضای محوری مورد نیاز برای نصب این نوع بلبرینگ کمتر از فضای مورد نیاز برای نصب بلبرینگ دو طبقه است. زاویه تماس این نوع بلبرینگ 35 درجه و حلقه داخلی آن از دو تکه است که امکان استفاده از گلوله های بیشتر و در نتیجه افزایش ظرفیت بار را فراهم می کند. برای جلوگیری از چرخش حلقه بیرونی در داخل محفظه، اندازه های بزرگ با دو شاخ ساخته شده است. پسوند "N2" مقدار بسیار محدودی از ناهماهنگی در این یاتاقان ها (به عمق بلبرینگ) است و هرگونه ناهماهنگی باعث افزایش صدای بلبرینگ می شود. اگر این نوع بلبرینگ با یک یاتاقان شعاعی دیگر در حال استفاده ترکیب شود که به عنوان یک بلبرینگ مسطح گرد عمل می کند و همچنین با فاصله شعاعی در داخل پوسته نصب می شود، ناهماهنگی مجاز نیست.فاصله داخلی آن محوری است. همچنین پنجره های کروی آنها بیشتر از برنج و برخی از آنها نیز با پنجره های کروی پلی آمید ساخته شده اند.

 

بسته به سری و اندازه بلبرینگ تماس زاویه ای، جنس قفسه ها به شرح زیر متفاوت است:

  • قفسه فیبر
  • قفسه فولادی
  • قفسه برنجی

شما میتوانید با مراجعه به وبسایت پارس خورشید انواع بلبرینگ های موجود را مشاهده کنید و یا برای استعلام قیمت بلبرینگ تماس زاویه ای و یا خرید بلبرینگ تماس زاویه ای با شماره 02191034000 تماس حاصل نمایید. مشاوران فنی ما همواره آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

 

بیشتر بخوانید:

 

تجهیزات ابزار دقیق

فروسیلیس

جک هیدرولیک پیستونی

جک هیدرولیک دیفرانسیل

جک هیدرولیک یک طرفه

جک هیدرولیک دو طرفه

جک هیدرولیک تلسکوپی

فرو سیلیکو منگنز

تیوب مسی

کوانتومتر

شین مسی

نازل تاندیش

زنجیر های صنعتی سه ردیفه

سافت استارتر ABB

کائوچو طبیعی RSS1

آنتی‌ اکسیدان TMQ

شتاب‌ دهنده TMTD

شتاب‌ دهنده MBTS

 

تجهیزات ابزار دقیق

کابل نسوز

فروسیلیس

جک هیدرولیک دیفرانسیل

جک هیدرولیک پیستونی

جک هیدرولیک تلسکوپی

جک هیدرولیک دو طرفه

جک هیدرولیک یک طرفه

فرو سیلیکو منگنز

تیوب مسی

کوانتومتر

 شین مسی

نازل تندیش

زنجیر صنعتی سه ردیفه

سافت استارتر ABB

کائوچو طبیعی RSS1

آنتی اکسیدان TMQ

شتاب دهنده TMTD

شتاب دهنده MBTS