ایرند کمپرسور
1 پیستونی از نوع رفت و برگشتی بوده و در مدل های مختلف موجود می باشد. (نوع L - نوع W - نوع V)
واحدهای کولر گازی پیستونی از نوع روغنی یا کم روغن و بدون روغن هستند.
یونیت های کولر گازی پیستونی در طرح های تک و دو کاره تولید می شوند.
2. نسل دوم کمپرسورهای اسکرو کمپرسور هستند که در فشار متوسط عملکرد بالاتری نسبت به کمپرسور پیستونی دارند. به طور معمول، این واحدهای مولد هوا دارای پوسته ای هستند که دو روتور نر و ماده در داخل آن می چرخند. دو نوع روغن گیری و مدل بدون روغن در پیچ آهنی موجود است.
پرس روغن تزریقی دارای یک واحد عملیات پیچ است که روغن را در حین فشرده سازی به قسمت جداکننده تزریق می کند تا فرآیند خنک سازی و پرداخت بلبرینگ را تکمیل کند. سپس این روغن توسط یک فیلتر جدا شده و به سیستم بر می گردد.
پرس های پیچ بدون روغن دارای واحدهای هوای کم فشار (فشار کم) و (فشار بالا) هستند. در این واحدهای مولد هوا، روغن وارد فاز تراکم نمی شود.و فقط گردش روغن در اجزای بلبرینگ روغن کاری و خنک کننده وجود دارد. روتورهای یونیت های کولر گازی بدون روغن به صورت پیشرفته طراحی شده اند. می تواند در دمای کاری بالا (حدود 200 سانتی متر) کار کند.
کولرهای بدون روغن Twist-on دارای روکش تفلون روی روتورهای خود هستند تا تحمل گرما را افزایش دهند. این واحدهای متحرک دارای مهر و موم مکانیکی برای آب بندی هستند.
3- واحدهای مولد هوای توربین: این نوع واحدهای مولد هوا (راههای هوایی) در دو طرح شعاعی (گریز از مرکز) و محوری (محور) وجود دارند. آنها قادر به سرعت بالا و چرخش بالا در فشار ثابت هستند. آنها جزء نسل سوم کمپرسورها هستند و به طور مداوم کار می کنند. کمپرسورهای توربو
آنها از نوع بدون چربی هستند. بین مراحل تراکم سیستم خنک کننده وجود دارد.
ایراند کمپرسور یا واحد هوای فشرده یکی از قطعات اصلی هر کمپرسور است که نقش موثری در عملکرد تجهیزات دارد. واحد هوای فشرده با مکش و فشرده سازی هوای محیط، هوای فشرده را در مخزن تراکم ذخیره می کند. انواع کمپرسور هوا.
کولرهای گازی کمپرسور در انواع، کارکردها و مدل های مختلفی طراحی می شوند که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
یک واحد کمپرسور هوا پیستونی سیلندر
در یک مولد هوا پیستونی، حرکت پیستون در سیلندر توسط نیروی تولید شده توسط موتور الکتریکی انجام می شود که باعث فشرده شدن هوای مخزن می شود.به منظور افزایش استحکام بدنه کولر، عموماً از آلیاژهای با کیفیت در ساخت کمپرسور هوا استفاده می شود. در حین کار، پرس تسمه صدای بسیار کمی ایجاد می کند که نشان دهنده کیفیت بالای دستگاه است. این مدل کولر گازی با عملکرد یک، دو، سه و چهار سیلندر قابل ارائه می باشد. اجزای کمپرسور هوای پیستونی سیلندر شامل سرسیلندر، سیلندر، فیلتر هوا، سوپاپ ورودی هوا، پیستون، میل لنگ، سوپاپ اگزوز و ... می باشد.
تهویه مطبوع فشرده سازی فشرده
هوای یک کمپرسور اسکرو از یک روتور چرخان (نر و ماده) تشکیل شده است و عامل انتقال بین دو روتور روغن است. با کشیدن موتور الکتریکی و تولید نیروی مورد نیاز، حرکات دورانی و مکش هوا صورت می گیرد و در نهایت کاهش فاصله بین پره های دوار باعث فشرده شدن هوای داخل مخزن دستگاه می شود. علاوه بر شفت چرخان، هر کولر پرس پیچ دارای بلبرینگ، مهره پرکننده، گیربکس، بوش لاستیکی و قرقره می باشد. فرآیند فشرده سازی هوای مخزن به دو روش روغنی و بدون روغن انجام می شود.
یک فن رو به پایین برای کنترل هوای ورودی به کولر گازی استفاده می شود و تنها زمانی که کمپرسور هوا را فشرده می کند، هوا از آن عبور می کند.برای بهینه سازی طراحی پرس پیچ، می توان دستگاه را در دماها و ظرفیت های بالاتری کار کرد. اجزای یک کولر گازی پیچی شامل سیلندر کولر، خروجی هوا، کاهنده، واحد فیلتر هوا و ساپورت می باشد.
عملکرد کمپرسورهای تهویه مطبوع
کمپرسور هوا نه تنها هوا را فشرده می کند، بلکه مخلوط هوا و روغن را نیز فشرده می کند. مخلوط از طریق مخزن آب جریان می یابد و نیروی گریز از مرکز روغن را از هوا جدا می کند. با گردش هوا در مخزن، روغن از بین می رود زیرا ذرات روغن سنگین تر از هوا هستند و در حین فشرده سازی هوا، فشار هوا را 10 برابر افزایش می دهد. کولر گازی فشرده بسته به نیاز کاربر در محیط های مختلف قابل استفاده است.
خروجی کمپرسور باید عاری از روغن باشد، بدین منظور در پایان فرآیند، هوا و روغن در یک جداکننده (SEPARATOR) از هم جدا می شوند، اما نمی توان اهمیت روغن در فرآیند تراکم هوا را نادیده گرفت. از مهمترین اثرات روغن می توان به خنک سازی، روانکاری، پرکردن فضاها و شکاف های پره های دوار و کمک به فرآیند تراکم هوا اشاره کرد.
مهمترین معیارها در انتخاب کولر گازی کمپرسور روتاری
مهمترین معیارهای خرید کولر گازی کمپرسور معمولاً شامل ظرفیت کارکرد، فشار و قدرت موتور می باشد.توجه داشته باشید که با اندازه کولر، تعداد دورهای آن کاهش می یابد، اما مزیتی که به همراه دارد عدم سایش زودرس و افزایش طول عمر دستگاه است.
محل قرارگیری واحد تهویه مطبوع کمپرسور
با توجه به گستردگی کولرهای گازی کمپرسور، نصب و قطعات مختلفی برای این دستگاه وجود دارد که توصیه می شود این کار توسط افراد حرفه ای انجام شود. هنگام بسته بندی هوا در کمپرسور باید به چند نکته خوب توجه کرد:
روغن کاری با توجه به ظرفیت کولر گازی
برای اطمینان از چرخش شفت در جهت چرخش شفت
روغن در راه اندازی اولیه خراب می شود
تعمیر و نگهداری هر 20000 ساعت برای جلوگیری از آسیب روتور مورد نیاز است
در هنگام تعویض از رنگ اصلی و بوش های لاستیکی استفاده کنید
استفاده از تهویه مطبوع فشرده
ماشین سازی
دارو
کشاورزی
تولید مواد غذایی و آشامیدنی
مراکز درمانی مانند بیمارستان ها و کلینیک ها
چاپ و بسته بندی
بافندگی